AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Saken er at jeg sniker oppover på vekta. Jeg har innsett at jeg er på vei til å bli feit. Jeg kan egentlig alle triksene i boka, men sliter med gjennomføringen. Mannen min sier selvfølgelig jeg er fin som jeg er, og hjelper ikke akkurat veldig på gjennomføringen. Jeg må kutte unødvendige kalorier, hvordan klarer dere å motstå? Hvordan styrke viljestyrken? Anonymkode: d2854...161
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Du trenger ikke viljestyrke, du trenger gode vaner Du må finne et kosthold du kan leve med. F.eks litt snop i helga, men ikke ukedager. Eller si maks to dager i uka, det liker jeg bedre og er mer fleksibelt. Er også lurt å innføre litt nytt hver uke. Mange blir overveldet om de skal være supersunne fra dag 1 og endre alle vaner samtidig. Jeg tok det gradvis. Først sluttet jeg med godteri mer enn to dager i uka. Så fokuserte jeg på sunnere frokost og lunsj, så sunnere middag. Da rekker du venne deg til endringer før du legger til mer. Og jeg sier du må finne et kosthold du kan leve på, for når du er ferdig med vektnedgangen ønsker du vel å holde stabil vekt. Da kan du ikke gå tilbake til det du spiser nå. Da går du opp igjen. Tenk litt over hva du syns er viktig, og hvordan du vil gjøre det Du må også være klar over at det vil komme dager eller uker hvor alt går galt. Hva gjør du da? Gir du opp, eller fortsetter du? Det er forskjellen på de som går ned og de som ikke gjør det. Du trenger ikke være motivert hver dag når du har et kosthold du kan leve fint med. Anonymkode: ad65e...12a 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger ikke viljestyrke, du trenger gode vaner Du må finne et kosthold du kan leve med. F.eks litt snop i helga, men ikke ukedager. Eller si maks to dager i uka, det liker jeg bedre og er mer fleksibelt. Er også lurt å innføre litt nytt hver uke. Mange blir overveldet om de skal være supersunne fra dag 1 og endre alle vaner samtidig. Jeg tok det gradvis. Først sluttet jeg med godteri mer enn to dager i uka. Så fokuserte jeg på sunnere frokost og lunsj, så sunnere middag. Da rekker du venne deg til endringer før du legger til mer. Og jeg sier du må finne et kosthold du kan leve på, for når du er ferdig med vektnedgangen ønsker du vel å holde stabil vekt. Da kan du ikke gå tilbake til det du spiser nå. Da går du opp igjen. Tenk litt over hva du syns er viktig, og hvordan du vil gjøre det Du må også være klar over at det vil komme dager eller uker hvor alt går galt. Hva gjør du da? Gir du opp, eller fortsetter du? Det er forskjellen på de som går ned og de som ikke gjør det. Du trenger ikke være motivert hver dag når du har et kosthold du kan leve fint med. Anonymkode: ad65e...12a Dette var et veldig godt svar, og akkurat hva jeg trenger. Jeg tror du har helt rett! Jeg er dessverre en utålmodig sjel, og da går jeg nok for hardt inn. Alt eller ingenting, og da blir det fort ingenting etter et par uker, kanskje en måned. Jeg blir nok litt for ivrig, men det går jo over. Jeg tar rådet ditt, jeg må begynne i det små. Anonymkode: d2854...161 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Jeg har gått ned 45 kilo og spiser godteri om jeg har lyst selv om det er torsdag. Jeg bare spiser mindre av alt. Er helt håpløst å stupe inn i en hverdag bestående bare av knekkebrød, salat og vann, som er typisk når man vil slanke seg. Anonymkode: c2a9f...b68 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 Rådet over her er veldig bra! I tillegg fungerte det godt for meg med delvis fasting. Jeg spiste kun i ett åtte-timers vindu og utenom det drakk jeg kun vann og te. Spiser man tre måltider i løpet av de åtte timene, så er det faktisk ikke så vanskelig. Hvor mye er det du tenker å gå ned? Anonymkode: 4d9e8...515 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Rådet over her er veldig bra! I tillegg fungerte det godt for meg med delvis fasting. Jeg spiste kun i ett åtte-timers vindu og utenom det drakk jeg kun vann og te. Spiser man tre måltider i løpet av de åtte timene, så er det faktisk ikke så vanskelig. Hvor mye er det du tenker å gå ned? Anonymkode: 4d9e8...515 Jeg ønsker å gå ned 10kg, men er usikker på om det er å være litt for optimistisk. Jeg spiser stort sett bare lunsj og middag i hverdagene, +frokost i helg, men så blir det fort en is når barna får og godis/potetgull på litt for mange kvelder. Anonymkode: d2854...161
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #7 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg ønsker å gå ned 10kg, men er usikker på om det er å være litt for optimistisk. Jeg spiser stort sett bare lunsj og middag i hverdagene, +frokost i helg, men så blir det fort en is når barna får og godis/potetgull på litt for mange kvelder. Anonymkode: d2854...161 Det kommer jo helt an på hva du veier i utgangspunktet. Jo mer, jo lettere å gå ned. Ti kilo er uansett helt overkommelig men tar gjerne litt lenger tid om du bare er litt overvektig. Anonymkode: 4d9e8...515
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg ønsker å gå ned 10kg, men er usikker på om det er å være litt for optimistisk. Jeg spiser stort sett bare lunsj og middag i hverdagene, +frokost i helg, men så blir det fort en is når barna får og godis/potetgull på litt for mange kvelder. Anonymkode: d2854...161 Ser ut som du heller burde få inn en fast kveldsmat. Helsemessig er vel rådet i din situasjon å unngå å gå opp mer. Stanse videre vektoppgang rett og slett. Kanskje det kan være første mål? Anonymkode: bf269...bd1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kommer jo helt an på hva du veier i utgangspunktet. Jo mer, jo lettere å gå ned. Ti kilo er uansett helt overkommelig men tar gjerne litt lenger tid om du bare er litt overvektig. Anonymkode: 4d9e8...515 Jeg ligger i helt nedre del av «overvekt», men jeg har alltid ligget i nedre del av normalvektig, men så har jeg sakte, men sikkert gått opp noen kg i året, de siste årene. I begynnelsen trakk jeg liksom litt på skuldrene, for jeg kunne jo godt veie litt mer, så har det liksom bare gått sin gang. Dersom jeg ikke gjør en endring, vil jeg nok bare fortsette å gå opp. Anonymkode: d2854...161
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ser ut som du heller burde få inn en fast kveldsmat. Helsemessig er vel rådet i din situasjon å unngå å gå opp mer. Stanse videre vektoppgang rett og slett. Kanskje det kan være første mål? Anonymkode: bf269...bd1 Ja, det burde helt klart være mål nummer én. Jeg sliter litt med å klare å sette meg delmål, men det er nok absolutt lurest. Jeg tror den snacksen har blitt en vane, kunne like gjerne spist en gulrot. Jeg tror jeg må få mannen min litt på lag, for hvis godisen er på bordet spiser jeg nesten uten å merke det selv. Anonymkode: d2854...161
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det burde helt klart være mål nummer én. Jeg sliter litt med å klare å sette meg delmål, men det er nok absolutt lurest. Jeg tror den snacksen har blitt en vane, kunne like gjerne spist en gulrot. Jeg tror jeg må få mannen min litt på lag, for hvis godisen er på bordet spiser jeg nesten uten å merke det selv. Anonymkode: d2854...161 Ja for når du nå ligger jevnt i kalorioverskudd, er det ganske mye som må kuttes hvis du skal ned i underskudd. Prøv å bytt ut kveldssnacks med et knekkebrød med egg og noen gulrøtter feks? Se hvordan dette går i noen uker mens du følger med på vekten. Anonymkode: bf269...bd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå