AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Har en nabo som har ei jente på 1 1/2 år og hun bruker turban omtrent daglig, også når hun var baby. Jenta har sikkert 20 forskjellige turbaner. Har ikke fått med meg at det er på moten nå? Anonymkode: 6eaba...194
Million Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Jeg har sett det på tv på pikebarn, aldri på guttebarn. Kan det være en måte å vise at "dette er en jentebaby" i en alder da det er nesten umulig å se forskjell på kjønn? Noen setter sløyfe eller spenner i håret på jentebarn, selv om håret er kort, for å vise at det er jente. Men nå har man altså begynt med disse turbanene. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 Turban i stedet for babylue høres jo kjempesøtt ut. Anonymkode: 0a129...62c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Million skrev (6 minutter siden): Jeg har sett det på tv på pikebarn, aldri på guttebarn. Kan det være en måte å vise at "dette er en jentebaby" i en alder da det er nesten umulig å se forskjell på kjønn? Noen setter sløyfe eller spenner i håret på jentebarn, selv om håret er kort, for å vise at det er jente. Men nå har man altså begynt med disse turbanene. Jeg synes det ser litt merkelig ut, for jeg har kun sett turbaner på voksne rike kjendiskvinner. Det passer liksom ikke til et lite barn for det ser så voksent ut, men moren må jo for all del få lov til å kle på barnet sitt akkurat hva hun vil, selv om jeg ikke har sett det på barn tidligere. Jeg jobber i bhg og har ikke sett barn bruke det der, men det er sikkert fordi at det virker ikke som det er så praktisk og varmt med turban, som det er med en lue. Ts Anonymkode: 6eaba...194 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 https://www.notonthehighstreet.com/laromi/product/baby-bow-turban Synes det ser kjempesøtt ut 🥰 Anonymkode: 0a129...62c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 Venter baby i september og har kjøpt flere turbaner til henne. Forventer en baby med null hår pga gener og da er en turban helt nydelig søtt for å tydeliggjøre kjønn. 😍☺️ Anonymkode: 4118a...d65 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 Uff det ser ikke bra ut. Grusomt. Men smaken er som baken. Og folk er forskjellige i hva de syns er fint/pent/søtt 🤷🏼♀️ Anonymkode: 79e94...444 3
Sofakona Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): https://www.notonthehighstreet.com/laromi/product/baby-bow-turban Synes det ser kjempesøtt ut 🥰 Anonymkode: 0a129...62c Dette er jo ikke turban he he...dette er jo en slags lue... amerikanske jenter og damer (barn) har jo brukt slikt i mange år;) Ikke noe religiøst med det. Jeg har selv 3 slike til meg og 4 til min datter..de er kjempe søte Endret 1. mai 2022 av Sofakona
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Dette er jo ikke turban he he...dette er jo en slags lue... amerikanske jenter og damer (barn) har jo brukt slikt i mange år;) Ikke noe religiøst med det. Jeg har selv 3 slike til meg og 4 til min datter..de er kjempe søte Heter turban så er jo nettopp det det er. Ingenting religiøst med det. Definisjonen på en turban for voksne er ett plagg på 4-7 meter og disse kalles babyturban ☺️☺️ Anonymkode: 4118a...d65 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 Nei, de er ikke søte. Anonymkode: a6132...a1d 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Venter baby i september og har kjøpt flere turbaner til henne. Forventer en baby med null hår pga gener og da er en turban helt nydelig søtt for å tydeliggjøre kjønn. 😍☺️ Anonymkode: 4118a...d65 Hvorfor i all verden må kjønn tydeliggjøres? De som kjenner dere, vet vel hvilket kjønn babyen har, og de dere ikke kjenner - betyr det noe hva de evt. tror om det? Når jeg hører ordet turban ser jeg for meg sikher, stort sett mannlige sådanne. Synes på ingen måte at turban er et feminint plagg.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 Synes det er så søtt! 😄 Anonymkode: 24379...12b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 De ser ut som små vaskedamer fra 1950 tallet😉 Anonymkode: 6eaba...194 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 Har noe tilsvarende dette til babyen. https://www2.hm.com/no_no/productpage.0869766022.html?gclid=Cj0KCQjw37iTBhCWARIsACBt1Izlr7-z4jOdrSRNqYtaTNj-qJB5J7ImnAgd7wwcWl-gylEyllW5oekaAsovEALw_wcB Dette er vel av de enkleste. Fikk i gave og elsker dem, men det er vel mest fordi det er tynne bommulsluer som går ned over ørene uten å bli dratt ned i øynene og uten knyting. Perfekt passform til hodet til dattera mi. Anonymkode: a958d...c4f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #18 Skrevet 1. mai 2022 Jeg har aldri tenkt over at det er turban. Bare tenkt det er tynne bommulsluer med sløyfe foran. Anonymkode: 210d5...2d7 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #19 Skrevet 1. mai 2022 Anonymus Notarius skrev (2 timer siden): Hvorfor i all verden må kjønn tydeliggjøres? De som kjenner dere, vet vel hvilket kjønn babyen har, og de dere ikke kjenner - betyr det noe hva de evt. tror om det? Når jeg hører ordet turban ser jeg for meg sikher, stort sett mannlige sådanne. Synes på ingen måte at turban er et feminint plagg. Fordi jeg ønsker at kjønn tydeliggjøres? Enkelt å greit så syns jeg det er koselig å tydeliggjøre om det er jente eller gutt. Syns ikke noe om nøytrale klær. ☺️ Men bryr meg ikke om de som liker nøytrale klær heller, vi er heldigvis alle forskjellige. Anonymkode: 4118a...d65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå