Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som nesten ikke snakker om annet enn hvor lite hun spiser, fett, kalorier, trening osv. Jeg synes det er dumt at hun har et så usunt forhold til mat og kropp, men jeg merker at det begynner å gå inn på meg. Hun får meg til å føle meg tykk for at jeg faktisk spiser frokost f.eks. Det er hele tiden «skryting» om at hun ikke har spist x antall timer, hvor lite hun har spist o.l. Noen ganger når vi spiser sammen kan hun plutselig si at hun ikke kan spise noe mer siden det blir for mye fett eller kalorier. Da føler jo jeg meg veldig dårlig som fortsetter å spise.. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å få henne til å slutte å presse dette usunne fokuset på meg, uten å såre henne.. Men merker at dette påvirker meg veldig negativt

Anonymkode: 3a7d0...f1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Venninnen din er jo helt ute på jordet å sykler, for å si det metaforisk.

Hun har et veldig usunt forhold til mat og trening, og er muligens på vei til å utvikle spiseforstyrrelse.

Det høres ikke ut som hun har noe særlig greie på kosthold og ernæring, og tror at det å kutte ut frokost er bra.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du spiser, men jeg forstår at dette går inn på deg.

Hvor gamle er dere?

Jeg tenker at hvis dere går på ungdomsskolen så kan man jo koble inn helsesøster?

Anonymkode: 82d44...d6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen ganger når vi spiser sammen kan hun plutselig si at hun ikke kan spise noe mer siden det blir for mye fett eller kalorier. Da føler jo jeg meg veldig dårlig som fortsetter å spise.. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å få henne til å slutte å presse dette usunne fokuset på meg, uten å såre henne.. Men merker at dette påvirker meg veldig negativt

Helt enkelt, du kan la være med å spise sammen med henne. 

Anonymkode: 906d5...b6d

Gjest O.G.
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har en venninne som nesten ikke snakker om annet enn hvor lite hun spiser, fett, kalorier, trening osv. Jeg synes det er dumt at hun har et så usunt forhold til mat og kropp, men jeg merker at det begynner å gå inn på meg. Hun får meg til å føle meg tykk for at jeg faktisk spiser frokost f.eks. Det er hele tiden «skryting» om at hun ikke har spist x antall timer, hvor lite hun har spist o.l. Noen ganger når vi spiser sammen kan hun plutselig si at hun ikke kan spise noe mer siden det blir for mye fett eller kalorier. Da føler jo jeg meg veldig dårlig som fortsetter å spise.. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å få henne til å slutte å presse dette usunne fokuset på meg, uten å såre henne.. Men merker at dette påvirker meg veldig negativt

Det der er ei kjerring jeg ville begynt å unngå for å ikke komme i noe anstrengt forhold til mat selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville redusert kontakten til et minimum, for å skåne meg selv. Jeg tror det vil være veldig skadelig for deg å bli eksponert for dette over tid

Anonymkode: e1a36...229

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Chantielle mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...