Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i dagligvare og lurer på når man får feriepengene, er det slik at alle får det samtidig i slutten av mai? Eller varierer det etter når man skal ha ferie?

Anonymkode: 62d17...5a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får mine 20. Juni tror jeg datoen er.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lønningsdato den 12. og får derfor lønn og feriepenger 12. juni. 

Anonymkode: aa498...dfb

• Liker 1
Skrevet

En skal få de utbetalt før ferieavvikling i bedriften starter, så dato må du få vite av din arbeidsgiver eller av medarbeidere som har vært ansatt over flere år.

AnonymBruker
Skrevet

Får lønn siste dagen i mnd, men vet ikke om jeg får feriepengene på neste lønning eller om jeg må vente til jeg skal ha ferie i juli..

ts

AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (12 minutter siden):

En skal få de utbetalt før ferieavvikling i bedriften starter, så dato må du få vite av din arbeidsgiver eller av medarbeidere som har vært ansatt over flere år.

Jaha. Da kommer de vel på neste, for noen går ut i ferie allerede da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får lønn siste dagen i mnd, men vet ikke om jeg får feriepengene på neste lønning eller om jeg må vente til jeg skal ha ferie i juli..

ts

Man pleier å få feriepenger på siste lønning før feriemåneden juli, dersom det kjøres normal lønnskjøring av lønningskontoret. Skal man avvikle og ta ut f.eks tre uker ferie i juni eller mai, kan man be om å få feriepengene tidligere, siden man da avvikler hovedferien sin "før normal tid", som regnes som juli måned.

Jeg har alltid fått i juni.

Anonymkode: 34742...16a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos får vi feriepenger utbetalt helt på slutten av juni.

Anonymkode: fa16f...46a

AnonymBruker
Skrevet

Alle mine arbeidsgivere har betalte ut feriepengene på ordinær lønningsdag i juni. 

Anonymkode: 781b7...52a

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg jobber i dagligvare og lurer på når man får feriepengene, er det slik at alle får det samtidig i slutten av mai? Eller varierer det etter når man skal ha ferie?

Jeg får alltid feriepengene 12 juni. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

ts

Da vil du nok få feriepengene 30.juni.

Anonymkode: 11ee7...f40

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får feriepenger samtidig med juni-lønningen, samt vanlig lønning i juli måned.

Anonymkode: 72c18...1ba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får dem i juli. 

Anonymkode: bb835...ee4

AnonymBruker
Skrevet

Du har faktisk ikke krav på feriepenger før du skal ta ferie.

I bedrifter som trekker 25 arbeidsdager ved utbetaling av feriepenger (og deretter gir vanlig lønn når du tar ferie), gjøres dette mai/juni.

Ikke alle utbetaler feriepenger på denne måten. Særlig bedrifter som har timelønnede, utbetaler feriepenger rett før ferien og da bare 3/5 av feriepengene hvis du kun skal ha tre av fem uker på sommeren. 

Anonymkode: 157d6...9d8

AnonymBruker
Skrevet

Er du nyleg blitt yrkesaktiv sidan du spør. ?  Du har vel noen arbeidskolegaer som "kanskje " har vert i jobb noen år som vet rutinene.  Det er ofte ulik praksis fra arbeidsplass til arbeidsplass.

Anonymkode: 6e1d4...47c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Jeg jobber også i butikkbransjen, har timelønn og vi får lønn siste dag hver mnd. 
vi får alle feriepengene siste dagen i mai sammen med lønna for april/mai. Så må man passe på å legge av litt til de ukene man skal ha ferie for da blir lønna også deretter.

Anonymkode: 3ddc2...9f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har faktisk ikke krav på feriepenger før du skal ta ferie.

I bedrifter som trekker 25 arbeidsdager ved utbetaling av feriepenger (og deretter gir vanlig lønn når du tar ferie), gjøres dette mai/juni.

Ikke alle utbetaler feriepenger på denne måten. Særlig bedrifter som har timelønnede, utbetaler feriepenger rett før ferien og da bare 3/5 av feriepengene hvis du kun skal ha tre av fem uker på sommeren. 

Anonymkode: 157d6...9d8

Aldri opplevd å ikke få alle feriepengene i slutten av mai. Jobber i butikk, har timelønn. Jobbet i samme firma siden 2006 da, så kan jo ikke si helt hva andre gjør. Men vi er hvertfall en bedrift som følger tariffavtelene, og som sagt får alle feriepengene vår på mai lønna.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du nyleg blitt yrkesaktiv sidan du spør. ?  Du har vel noen arbeidskolegaer som "kanskje " har vert i jobb noen år som vet rutinene.  Det er ofte ulik praksis fra arbeidsplass til arbeidsplass.

Anonymkode: 6e1d4...47c

Har jobbet i denne bedriften i snart ett år nå, så først nå jeg har oppspart feriepenger ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aldri opplevd å ikke få alle feriepengene i slutten av mai. Jobber i butikk, har timelønn. Jobbet i samme firma siden 2006 da, så kan jo ikke si helt hva andre gjør. Men vi er hvertfall en bedrift som følger tariffavtelene, og som sagt får alle feriepengene vår på mai lønna.

Vi har også tariff, så da satser jeg på det samme her 😀👍

AnonymBruker
Skrevet

Der jobber i det offentlige kommer feriepengene på junilønn, 12. juni. Aldri opplevd noe annet i det offentlige 

Anonymkode: d13b5...6ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...