AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Del Skrevet 1. mai 2022 Hei! Jeg har en hund jeg har passet MYE i år. Synes såklart det er hyggelig, men mye jeg må droppe å gjøre pga det og det er jo ikke min hund. Får ingenting for å passe på henne, og pleier kun å følge med mat, ikke bæsjeposer eller godbiter (jeg gjør mye trening med hunden hvor dette er nødvendig). Per nå er jeg arbeidsledig, så har ikke akkurat råd til å kjøpe godbiter i hytt og vær til ANDRES hunder. Er det smålig av meg å spørre om dette kan følge med denne gangen? Vet det ikke er så dyrt, men når man graver i sparekontoen 2. måneden på rad er det greit å prøve å bruke så lite som mulig, og denne personen tjener over 1 mill i året. (jeg sa i utgangspunktet nei, men har blitt spurt en gang til og har egentlig ingen annen grunn enn at jeg er litt lei av å passe hunden uten å få noen form for takknemlighet tilbake - forrige gang ble jeg bedt om å levere hunden hos eier uten et muntlig takk engang, eier har selv bil og mulighet til å hente hunden) Anonymkode: 19f8f...31b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 1. mai 2022 #2 Del Skrevet 1. mai 2022 (endret) Hvorfor trener du hunden gratis, når andre ville betalt deg for det samme? Start med Doggy daycare Endret 1. mai 2022 av CeeCee skrivefeil 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karma91 Skrevet 1. mai 2022 #3 Del Skrevet 1. mai 2022 Merkelig. Jeg pleier alltid å sende med allt ytenom vann da. Det kan de vel hente i springen selv xD Men leverer hunden med bur slik at de slipper ha den løs i leilighet mens de er borte om de ønsker det. Samt mat og poser å annet utstyr de kan komme til å behøve. Har ikke betalt får pass men har invitert på en middag eller noe i etterkant 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Del Skrevet 1. mai 2022 Sett litt krav. Si det må medfølge det hunden trenger og at det koster noen hundrelapper pr dag. Anonymkode: e5bbc...56c 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoops Skrevet 1. mai 2022 #5 Del Skrevet 1. mai 2022 Det burde jo vært en selvfølge at du får det med,du skal jo ikke ha noen utgifter på at du passer den. Og bare det at du blir bedt om å levere den og ingen takknemlighet hadde gjort slik at jeg ikke hadde sagt ja flere ganger. Folk betaler masse for hundepass, så å få med alt og litt takknemlighet er det minste man kan kreve 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charminia Skrevet 1. mai 2022 #6 Del Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sett litt krav. Si det må medfølge det hunden trenger og at det koster noen hundrelapper pr dag. Anonymkode: e5bbc...56c Enig, ikke la deg bli utnyttet. Selvsagt skal du få med mat, godbiter og poser! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #7 Del Skrevet 1. mai 2022 Fatter ikke hvordan det er mulig å være så hjelpeløs dørmatte!? Får ingen takk, ingen udstyr til hunden, passer den likevel hele tiden... Si nei og ignorer mas. Anonymkode: 30c85...789 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Del Skrevet 1. mai 2022 Da har jeg besluttet meg for å si nei da svarene bekrefter det jeg har følt på. CeeCee skrev (1 time siden): Hvorfor trener du hunden gratis, når andre ville betalt deg for det samme? Start med Doggy daycare Synes det er hyggelig å ha den hos meg, men bor dessverre ganske landlig så ingen organisert tjeneste der jeg bor for betalt hundepass.. Anonymkode: 19f8f...31b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 1. mai 2022 #9 Del Skrevet 1. mai 2022 Sitat Siden jeg er arbeidsledig forventer jeg du sender bæsjeposer, hundemat og godis me ´´56589møgø (sett inn hundens navn der) når du kommer med hen.. Dette kan du kommunisere til hundeeierne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Del Skrevet 2. mai 2022 Ja jeg kan passe om du sender med bæsjeposer, godis og leverer og henter. Hva slags dovendyr av en eier er dette da? Anonymkode: c7730...398 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 2. mai 2022 #11 Del Skrevet 2. mai 2022 (endret) Charminia skrev (11 timer siden): Enig, ikke la deg bli utnyttet. Selvsagt skal du få med mat, godbiter og poser! Syns til og med det skulle fulgt med et par godbiter til deg TS👍😃 Endret 2. mai 2022 av Frøkenfryden 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 2. mai 2022 #12 Del Skrevet 2. mai 2022 (endret) Sånt avtaler man jo på forhånd før man passer en hund. Jeg passer mye hund. Det er en av de jeg har blitt veldig glad i og som nærmest har blitt en del av vår familie. Den hunder skjemmer vi bort og kjøper gjerne v&h, godbiter, bein og sånt fra egen lommebok. Hundens eier har dårlig råd, men vi får med det aller mest nødvendige. Og bæsjeposer er en av de tingene som er nødvendige, men denne hunden hadde vi passet uavhengig av det. Men så passer jeg også andre hunder som er kjempeflotte hunder og som vi er glade i, men som ikke har krøpet under hjertet på samme måte som den ene spesielle hunden. Da sier jeg ifra om hva jeg ønsker skal følge med hunden. Det er som regel halsbånd, sele, kort og langt bånd. Bæsjeposer, mat og om mulig så gjerne noen godbiter. Sistnevnte er ikke nødvendig. Så lenge hunden ikke er allergisk mot noe spesielt så tar jeg litt av hva jeg har i kjøleskapet eller fryseren. Godbiter kan være noen gamle fiskekaker jeg har fryst ned, skinkebiter, ost osv. Det er ikke en hundepassers oppgave å trene andres hunder, men jeg syns det er gøy å trene hund. Det kan derimot være litt skummelt å trene andres hunder hvis man ikke vet hva slags kommandoer og sånt eieren bruker. Ei god venninne av meg har hund og jeg passer hennes hund hver eneste gang hun skal reise bort. Hunden hennes blir brukt i konkurranser og hun har gitte kommandoer og måter å trene hunden på. Så jeg trener aldri hennes hund selv om jeg kjenner kommandoene godt osv, men for å være sikker på at jeg ikke lærer hunden noe litt feil Endret 2. mai 2022 av Wenda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #13 Del Skrevet 2. mai 2022 Wenda skrev (28 minutter siden): Det er ikke en hundepassers oppgave å trene andres hunder, Jeg trener mest på innkalling da vi er på tur hvor det er nødvendig at hunden går løs (skitur). Ellers måtte hunden rett og slett sittet inne mesteparten av tida den er hos meg. Er ikke noe ekstrem trening jeg driver med. Anonymkode: 19f8f...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 2. mai 2022 #14 Del Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg trener mest på innkalling da vi er på tur hvor det er nødvendig at hunden går løs (skitur). Ellers måtte hunden rett og slett sittet inne mesteparten av tida den er hos meg. Er ikke noe ekstrem trening jeg driver med. Anonymkode: 19f8f...31b Men du trenger ikke godbiter til dette den tiden du passer hunden dersom hunden allerede har fått trening på dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #15 Del Skrevet 2. mai 2022 Wenda skrev (Akkurat nå): Men du trenger ikke godbiter til dette den tiden du passer hunden dersom hunden allerede har fått trening på dette Hvis man ikke belønner hunden for å komme på innkalling vil den jo slutte å komme. Også kalt ekstingvering av atferd. Anonymkode: 5296a...dd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #16 Del Skrevet 2. mai 2022 Hadde jeg vært deg hadde jeg forlangt at bæsjeposer fulgte med. At de ikke sender med godbiter får bli deres problem. Du får si at "det er fint om dere kan sende med godbiter så jeg kan få vedlikeholdt og fortsatt treningen". Og hvis det ikke følger med, nei da får du ikke trent hunden da. Da får dem se konsekvenser av at hunden kanskje får dårlige atferd pga mindre trening.. De kan ikke forlange dette av deg. Du skulle ha fått betalt dersom dette er noe du til stadighet gjør. Anonymkode: d0e78...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #17 Del Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde jeg vært deg hadde jeg forlangt at bæsjeposer fulgte med. At de ikke sender med godbiter får bli deres problem. Du får si at "det er fint om dere kan sende med godbiter så jeg kan få vedlikeholdt og fortsatt treningen". Og hvis det ikke følger med, nei da får du ikke trent hunden da. Da får dem se konsekvenser av at hunden kanskje får dårlige atferd pga mindre trening.. De kan ikke forlange dette av deg. Du skulle ha fått betalt dersom dette er noe du til stadighet gjør. Anonymkode: d0e78...6c2 Jeg burde kanskje ordlagt meg mindre, godbiter er i hovedsak til innkalling, da jeg mest går på skitur og det er best for hunden og meg at den går løs. Anonymkode: 19f8f...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 2. mai 2022 #18 Del Skrevet 2. mai 2022 Jeg hadde nok bare sagt nei til å passe en periode, så kunne de føle litt på hvor dyrt det faktisk er å skaffe hundepass. Høres ut som de tar deg for gitt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #19 Del Skrevet 2. mai 2022 bedre* ikke mindre Anonymkode: 19f8f...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #20 Del Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man ikke belønner hunden for å komme på innkalling vil den jo slutte å komme. Også kalt ekstingvering av atferd. Anonymkode: 5296a...dd8 Nei, man trenger ikke gi godbiter hver gang dersom hunden har lært seg innkalling. Man burde belønne hunden sporadisk etter at innlæringen er over, men den skal kunne klare å komme på innkalling uten godbit mens den blir passet hos noen andre i en kort periode. Anonymkode: f591e...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå