Gå til innhold

Plutselig neseblod barn 10 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har siste mnd ca opplevd at datter helt plutselig begynner å bli neseblod.  Det stopper etter ca 1.5 min, hun har ingen smerter,  har ikke slått nesa, har også skjedd på skolen.  Pappan har alltid  hatt slike opplevelser,  har det enda som  voksen. Tenker derfor at dette skyldes arv......bør jeg være bekymret likevel? Hun er aktiv, spiser og drikker normalt,  går på do normalt med normal avføring. Vekta er stabil,  hun har ingen smerter eller ubehag...

Anonymkode: ddba8...c7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lufta er nok tørr.

Anonymkode: 0bfe8...005

Skrevet

Neseblod ved tørr luft? Bodd i samme hus hele hennes levetid,  aldri opplevd det før nå

AnonymBruker
Skrevet

Har hun allergi?

Anonymkode: d0110...84d

AnonymBruker
Skrevet

Er noen folk som sliter med neseblod.. vet ikke grunnen. Men ta henne med til lege, kan vær de kan brenne oppi nesen slik at det slutter. Det går ofte i arv. Kjenner flere som har hatt det slik. 

Anonymkode: b66da...073

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har hun allergi?

Anonymkode: d0110...84d

Ikke som vet vet om eller har sett symptomer på

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Er noen folk som sliter med neseblod.. vet ikke grunnen. Men ta henne med til lege, kan vær de kan brenne oppi nesen slik at det slutter. Det går ofte i arv. Kjenner flere som har hatt det slik. 

Anonymkode: b66da...073

Brenne i nesa? Det er ikke noe jeg ønsker å utsette min datter for om det ikke er helt nødvendig.  Min mann har aldri brent i nesa...

AnonymBruker
Skrevet
Mozart73 skrev (2 minutter siden):

Brenne i nesa? Det er ikke noe jeg ønsker å utsette min datter for om det ikke er helt nødvendig.  Min mann har aldri brent i nesa...

De brenner vekk blodkar som er utsatt for blødning på folk som plages med hyppige neseblødninger og går til legen med det. Bruker selvsagt lokalbedøvelse.  ☺️

Anonymkode: 4a29a...1a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De brenner vekk blodkar som er utsatt for blødning på folk som plages med hyppige neseblødninger og går til legen med det. Bruker selvsagt lokalbedøvelse.  ☺️

Anonymkode: 4a29a...1a1

Funker som fjell. Vår datter fikk brent blodkar i begge nesebor og hun har knapt blødd neseblod i ettertid. Hele greia tar en liten halvtime inkludert virketid på bedøvelsen. 

Anonymkode: 9e814...574

Skrevet

Kan forsøke med akupunktur. Dette hadde god effekt på mitt barn. Bør også sjekke blodtrykket hennes. 

Skrevet

Et par av våre, og far, har det like ens. Hos en av barna så hjalp det med kortison-nesespray (styrker neseveggene). Den andre, og far, har fått brent nesen. Det gjør ikke vondt, sier de, men en litt ubehagelig lukt fra kjemikaliene de bruker for "brenningen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...