Gå til innhold

Er kreativiteten blitt helt borte i musikkbransjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten bare dårlig musikk å finne! Følger noen lister på Spotify som oppdateres ukentlig. Alt høres mer og mer likt ut. Enten er det triste sanger, kopiert av andre eller høres omtrent lik ut den forrige singelen. 
Søker jeg opp lister i håp om å finne noe nytt så er det musikk fra fjor. 

Anonymkode: f4a0f...91c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kreativiteten er på ingen måte dødd ut. Men enig i deg at det er utrolig mye dårlig på de listene. Spesielt de norske listene! 

Hvilke typer musikk liker du? Jeg har mange gode tips i alle sjangre.

Anonymkode: 20922...7ce

• Liker 1
Skrevet

Du  som ikke er kreativ nok på å lete. Finnes musikk fra hele verden, i sjangre du ikke har tall på. Og instrumenter du ikke visste fantes.😜😜

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kreativiteten er på ingen måte dødd ut. Men enig i deg at det er utrolig mye dårlig på de listene. Spesielt de norske listene! 

Hvilke typer musikk liker du? Jeg har mange gode tips i alle sjangre.

Anonymkode: 20922...7ce

Ja norske lister gidder jeg ikke lenger. Der spiller de jo singler som kom i 2015.. liker house/Electro/dance mest. Men mange av de er også veldig like nå. Og alle som lager nyere versjon av de singlene som var populære på 2000-tallet. Noen er bra, men veldig mange dårlige og talentløse.

Anonymkode: f4a0f...91c

Skrevet

Metalscenen er full av kreativitet 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kreativiteten er der, men den finner du ikke på noen topplister. Listene er kjøpt og betalt av en bransje som pusher den musikken som tjener mest, ikke den musikken som er best.

Du må lete selv etter hva du selv ønsker å høre på, jeg bruker Soundcloud og YouTube music ganske mye for å høre på musikk som ikke er på Spotify.

Anonymkode: da3a0...ab7

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kreativiteten er der, men den finner du ikke på noen topplister. Listene er kjøpt og betalt av en bransje som pusher den musikken som tjener mest, ikke den musikken som er best.

Du må lete selv etter hva du selv ønsker å høre på, jeg bruker Soundcloud og YouTube music ganske mye for å høre på musikk som ikke er på Spotify.

Anonymkode: da3a0...ab7

YouTube er ganske bra til å hjelpe med å finne ny musikk pga algoritmene 👍

Skrevet

Om du vil ha kreativ musikk så må du se utenfor listemusikken.

• Nyttig 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kreativiteten finner du om du leter godt nok. 

Ja, mye av dagens popmusikk er lite nyansert, men det betyr ikke at det ikke finnes mye bra. 

Anonymkode: 76763...97d

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Etter hvert som flere og flere produsenter og låtskrivere står bak hver enkelt låt, så vil alle låtene begynne å ligne mer og mer på hverandre. Det er derfor alle artister høres nesten helt likt ut nå.

Anonymkode: c8809...7fd

AnonymBruker
Skrevet

God musikk finnes, men det er et par tiår siden du fant den på de vanlige kanalene. 

Anonymkode: 930dc...02c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er mye platt og stusslige greier. 

Anonymkode: 19ede...451

Skrevet

Selvfølgelig er det bare ræl på topplister. Gjennomsnittsmennesker har ingen musikalske preferanser, derfor er listefyll generisk, kjedelig søppel som skal tilfredsstille de som ikke kan stort om musikk. 

Bruk youtube for alt det er verdt. Det er så mye spennende musikk der ute, i mange ulike sjangere. Det er bare fantasien som setter grenser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...