Gå til innhold

Hvor lang tid bør jeg beregne på middag i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er middag kl 15 i en konfirmasjon( buffet), når er det passe med kaffe og kaker?

Anonymkode: 26dae...43e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En god halvtime? Det beste er sikkert å ha kaffe og kaker noenlunde klart, så ser du når folk begynner å bli forsynt.

Anonymkode: 07b7d...3b0

Skrevet

Skal vel kanskje være taler? Gaver som skal åpnes. Ting tar tid. La det ta den tiden det tar. Tar fort en time eller to. Folk skal jo kose seg med maten. Ikke kaste den i seg for å bli raskest mulig ferdig.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

En god halvtime? Det beste er sikkert å ha kaffe og kaker noenlunde klart, så ser du når folk begynner å bli forsynt.

Anonymkode: 07b7d...3b0

En god halvtime til buffet?!

Jeg ville beregnet en til halvannen time, spesielt hvis det er taler innimellom. Er ikke oe kjipere enn å måtte spise fort for å "rekke" kakene... Men det er min mening.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde beregnet at middagen tar drøyt to timer, og så vil man gjerne ha minst en god time på seg før kaffe og kaker.

Anonymkode: e70a7...855

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mindre enn 3 timer om du skal ha kaffegjester (En uting, men det er min mening). Har du ikke kaffegjester trenger du vel strengt tatt ikke sette noe tidspunkt.

Anonymkode: 8d096...1dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvis det er middag kl 15 i en konfirmasjon( buffet), når er det passe med kaffe og kaker?

Hva tenker du gjøre mellom eller under middagen, da?

Det er jo naturlig å ha seremoni - reise til lokale - tale - servering av mat - eventuelt flere taler eller sang - fotografering av familie og venner med konfirmant - mingling av barn og de man ikke sitter ved bord hos - dessert - hjem/rydding.

Du kan stokke om på tingene over, men jeg tenker at å planlegge mindre enn 2 timer fra servering av mat til servering av kaker legger opp til at gjestene vil hjem fort for å slippe å se dere og hverandre. Og da kan man jo likegodt la være å invitere dem. :) Jeg tenker at man bør nærme seg 3 timer. Folk koser seg sammen. De har ikke dårlig tid. Ungene leker ute eller på bakrommet. Alt er ok.

Anonymkode: 10953...1a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde akkurat 40-årslag. Startet kl 18 m velkomsdrink. Middag kl 19, beregnet 1,5 time til det, kan sikkert ha 2 timer også inkl opprydding og luftepause. Så hadde vi kaffe, taler og sanginnslag. Kl 22 dessert. Hadde forskjøvet alt fremover hvis det er konfirmasjon, kan jo starte kl 16 feks. 

Anonymkode: a99aa...1f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Sorry svaret litt over bar preg at jeg ikke leste dette ordentlig. Ville hatt dessert kl 18.

AnonymBruker
Skrevet

… men kaffe med en gang etter middagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge denne tråden her bør du beregne timevis.

Anonymkode: c84a8...5cc

AnonymBruker
Skrevet

Nå er deg noen pr siden siste konfirmasjon hos oss, men vår timeplan var slik:

Seremoni kl 11-12

Kaffe og annen drikke ble servert ved ankomst til lokalet.

Buffet ble "servert" ca kl 13.  Vi satt ved bordet i ca 1 time.

Gaveåpning etter mat.  Tilgjengelig kaffe, annen drikke + frukt.

Kaker ble servert ca 15.30, og tilreisende gjester reiste hjem rundt kl 17.

Anonymkode: e727f...a31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...