Gå til innhold

De menneskene som alltid får seg kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg undrer faktisk på hvordan det i det hele tatt er mulig å få alle man møter på til å bli forelsket i seg? Dette er nå fjerde person i min omgangskrets som har fått kjæreste oppå kjæreste, gang på gang.

Jeg har datet mange, men har aldri opplevd at noen har vært glad i meg. Jeg har prøvd alle teknikker man kan tenke seg: hard to get, åpen og kommuniserte ting rett ut, middels (både tilbakeholden og åpen) - og seriøst ingenting av dette har hjulpet i det hele tatt. 

En bekjent av meg får seg en gutt hele tiden, med samme utseende og akkurat den typen hun vil ha. Hun er selv en som er veldig ufølsom og lite empatisk. Hvordan hun er akkurat på dating-fronten har jeg ingen anelse om. Ikke vet jeg om hun er «på», om hun er tilbakeholden, om hun er en person som «lar gutten jobbe for henne» eller om hun bare rett og slett er veldig avslappet. Men hvordan i all verden går det virkelig an å få hvem som helst hun vil? Hun må jo da gjøre noe for å få det til? 

Det akkurat det samme er en annen bekjent av meg også, som får seg noen hele tiden. 

Når jeg er hard to get, er ikke det riktig. Når jeg velger å være åpen og vise interesse og kommunisere, fungerer ikke det heller. Da blir jeg antatt som desperat. Så - hvordan i all verden skal man være da? Det er jo ingenting som er riktig? Men tydeligvis får jo alle andre det til. 

Jeg skjønner virkelig ingenting. Jeg tror virkelig ikke på at det «bare skjer», for nei, det er i alle fall ikke det jeg har sett. Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal være neste gang jeg møter en gutt. Skal jeg være totalt ærlig og åpen? Skal jeg være tilbakeholden og la han jobbe for meg? Skal jeg være «på» og starte samtaler? Eller skal jeg la han gjøre det meste? Jeg er virkelig totalt forvirret, og det kommer av at jeg føler jeg gjør ting feil da jeg aldri har opplevd at noen har villet være kjæresten min. Alle jeg har møtt har vært totalt forskjellig. 

Ikke forstå meg feil, jeg vet at jeg ikke skal endre meg for noen. Men jeg tror virkelig at det er ett eller annet disse menneskene gjør, som får seg kjæreste hele tiden, med akkurat den typen de ser etter. Hva tror dere? Det er jo ikke slik at de er "hard to get" med alle sammen, de sitter jo ikke og får alt servert på et sølvfat heller... 

Anonymkode: dfabb...4c5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du sier det godt selv:

»Hele tiden». 

Det skyldes 1 av 2 eller begge faktorer:

1. Man er veldig ukritisk til hvorvidt kjemien stemmer, og inngår forhold med alt og alle = det blir raskt slutt

2. Man er tiltrekkende, men personligheten og forholdsevner er dårlige

Jeg har noen bekjente som er sånn. Og de har ikke endt opp i langvarige relasjoner med dem de fikk barn med heller i voksen alder. Rett og slett fordi de så etter…..tja. De hadde et slags prosjekt og vurderte ikke så mye annet? 🤷‍♀️ Eller er de bare veldig rastløse? Jeg vet ikke. 

Anonymkode: 3f28a...b39

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Ser du ikke at de forholdene du beskriver ikke varer lenge? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, hvilken alder er du og venninnene dine? 

Anonymkode: bdafb...97d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS, hvilken alder er du og venninnene dine? 

Anonymkode: bdafb...97d

Jeg er 26 år. De er 25, 26, 29 og 25. 

TS. 

AnonymBruker
Skrevet

De mest attraktive menneskene er bortskjemte. De har for mange å velge i, klarer ikke å bestemme seg og blir rastløse. 

Anonymkode: 61a89...feb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er gjerne de som ikke klarer seg alene, som tar det "første og beste", ustabile forhold som ikke varer lenge.

Anonymkode: 47cd3...aca

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ramset opp tjue gode grunner til at de andre har det som de har. Men akkurat hvorfor du ikke opplever dette, er umulig å si, uten å ha observert deg. Kan dine venner være ærlig med deg, og fortelle deg om du er off, eller lite attraktiv på noe vis? Har du humor? Er du hyggelig å være sammen med? Er du redd for å gripe de sjansene du får? 

Anonymkode: f9cd7...871

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg undrer faktisk på hvordan det i det hele tatt er mulig å få alle man møter på til å bli forelsket i seg? Dette er nå fjerde person i min omgangskrets som har fått kjæreste oppå kjæreste, gang på gang.

Jeg har datet mange, men har aldri opplevd at noen har vært glad i meg. Jeg har prøvd alle teknikker man kan tenke seg: hard to get, åpen og kommuniserte ting rett ut, middels (både tilbakeholden og åpen) - og seriøst ingenting av dette har hjulpet i det hele tatt. 

En bekjent av meg får seg en gutt hele tiden, med samme utseende og akkurat den typen hun vil ha. Hun er selv en som er veldig ufølsom og lite empatisk. Hvordan hun er akkurat på dating-fronten har jeg ingen anelse om. Ikke vet jeg om hun er «på», om hun er tilbakeholden, om hun er en person som «lar gutten jobbe for henne» eller om hun bare rett og slett er veldig avslappet. Men hvordan i all verden går det virkelig an å få hvem som helst hun vil? Hun må jo da gjøre noe for å få det til? 

Det akkurat det samme er en annen bekjent av meg også, som får seg noen hele tiden. 

Når jeg er hard to get, er ikke det riktig. Når jeg velger å være åpen og vise interesse og kommunisere, fungerer ikke det heller. Da blir jeg antatt som desperat. Så - hvordan i all verden skal man være da? Det er jo ingenting som er riktig? Men tydeligvis får jo alle andre det til. 

Jeg skjønner virkelig ingenting. Jeg tror virkelig ikke på at det «bare skjer», for nei, det er i alle fall ikke det jeg har sett. Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal være neste gang jeg møter en gutt. Skal jeg være totalt ærlig og åpen? Skal jeg være tilbakeholden og la han jobbe for meg? Skal jeg være «på» og starte samtaler? Eller skal jeg la han gjøre det meste? Jeg er virkelig totalt forvirret, og det kommer av at jeg føler jeg gjør ting feil da jeg aldri har opplevd at noen har villet være kjæresten min. Alle jeg har møtt har vært totalt forskjellig. 

Ikke forstå meg feil, jeg vet at jeg ikke skal endre meg for noen. Men jeg tror virkelig at det er ett eller annet disse menneskene gjør, som får seg kjæreste hele tiden, med akkurat den typen de ser etter. Hva tror dere? Det er jo ikke slik at de er "hard to get" med alle sammen, de sitter jo ikke og får alt servert på et sølvfat heller... 

De fleste kan sikkert lett få seg kjæreste. Men da må de kaste fra seg standarden og ta det første og beste. 

Det er ikke verdt det og ha kjæreste for enhver pris, eller i frykt for å være alene. 

Heller singel enn i et forhold uten kjærlighet. 

Anonymkode: 67a66...d9d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De menneskene jeg kjenner som har det sånn er rett og slett veldig utadvendte og selvsikre. Jeg tror ikke du kan fake det der.

Anonymkode: 69048...4af

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De menneskene jeg kjenner som har det sånn er rett og slett veldig utadvendte og selvsikre. Jeg tror ikke du kan fake det der.

Anonymkode: 69048...4af

Det kan nok stemme. 

Det er de som ikke er bekymret ... Som faktisk har overskudd til å leve og ikke bare eksistere. 

Anonymkode: eee61...ca5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En veldig god kompis av meg får seg nye damer hele forbanna tiden! Han ser helt gjennomsnittlig ut utseendemessig, men fyf selvtilliten hans er helt sinnssyk. Hadde jeg bare hatt 1 gram av den selvtilliten hans.. Da hadde livet mitt vært så mye enklere.😂
Akkurat nå er han sammen med én som ser ut som en toppmodell. På en måte ganske latterlig at det er så enkelt for han, men samtidig veldig motiverende! ;) 

Anonymkode: 32260...61c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn. Forelsker meg lett, folk blir lett forelsket i meg. Jeg har en bra kropp, en søtt, men ikke smellvakkert ansik. Jeg er glad og ubekymret, og har en humor de fleste klikker med. Nå har jeg vært i et forhold i syv år og enda ikke blitt rastløs, men det var verre før, jeg har fem ekser og utallige flørter bak meg... 😅

Anonymkode: d77dc...d95

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri spilt et spill, eller valgt en taktikk. Bare vært meg selv. Blir stressa når du ramser opp alt dette. 

Har alltid hatt noe på gang. Har nå vært med mannen i 12 år. Men også det startet slik - jeg var bare meg selv, tok kontakt når jeg ville, ble ikke sur eller skeptisk om han tok kontakt for ofte/sjelden. Var åpen, viste jeg var interessert, og anstrengte meg ikke for å være på en viss måte. 

Anonymkode: 973e9...6cd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok en sånn som får alle jeg vil 😅 Og er stort sett aldri singel i mer enn noen måneder, selv om jeg ikke leter etter noen, men er åpen for å bli kjent med nye mennesker. Har vært i flere lange forhold og samboerskap. Jeg har alltid vært den som har gjort det slutt og har aldri blitt dumpet selv. Avviser også ganske mange fler enn jeg har takket ja til. 

Jeg får mye komplimenter for utseendet mitt, men det er personligheten min menn faller for. Jeg er selvstendig, selvsikker uten å være selvgod, har et relativt spennende men også avslappende liv med hobbyer jeg dyrker, godt forhold til familie og venner. Omsorgsfull men også mye mot og lekenhet. Er enkel å snakke med, men åpner meg ikke helt med en gang og har alltid ting jeg kan overraske med også langt ut i en relasjon. 

Det aller viktigste (tror jeg) er at jeg ikke stresser, har ikke en bestemt plan med livet, bare nyter hverdagen samtidig som jeg også har drømmer og ambisjoner. Jeg må ikke ha en mann i livet mitt, det er hyggelig hvis det er riktig match, men jeg må ingenting. Tror menn tiltrekkes veldig av det. Og jeg har enorm selvrespekt. 

Jeg er meg selv, lar mannen jakte litt, men er ikke redd for å vise interesse selv. 

Dyrk deg selv og ditt liv, hold deg i form og så flott du kan mest for din egen selvfølelse, ikke vær redd for å være jovial og genuin. Så får du en utstråling andre finner tiltrekkende.

Anonymkode: 45786...811

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er nok en sånn som får alle jeg vil 😅 Og er stort sett aldri singel i mer enn noen måneder, selv om jeg ikke leter etter noen, men er åpen for å bli kjent med nye mennesker. Har vært i flere lange forhold og samboerskap. Jeg har alltid vært den som har gjort det slutt og har aldri blitt dumpet selv. Avviser også ganske mange fler enn jeg har takket ja til. 

Jeg får mye komplimenter for utseendet mitt, men det er personligheten min menn faller for. Jeg er selvstendig, selvsikker uten å være selvgod, har et relativt spennende men også avslappende liv med hobbyer jeg dyrker, godt forhold til familie og venner. Omsorgsfull men også mye mot og lekenhet. Er enkel å snakke med, men åpner meg ikke helt med en gang og har alltid ting jeg kan overraske med også langt ut i en relasjon. 

Det aller viktigste (tror jeg) er at jeg ikke stresser, har ikke en bestemt plan med livet, bare nyter hverdagen samtidig som jeg også har drømmer og ambisjoner. Jeg må ikke ha en mann i livet mitt, det er hyggelig hvis det er riktig match, men jeg må ingenting. Tror menn tiltrekkes veldig av det. Og jeg har enorm selvrespekt. 

Jeg er meg selv, lar mannen jakte litt, men er ikke redd for å vise interesse selv. 

Dyrk deg selv og ditt liv, hold deg i form og så flott du kan mest for din egen selvfølelse, ikke vær redd for å være jovial og genuin. Så får du en utstråling andre finner tiltrekkende.

Hvilke interesser har du? Bare lurte.. 

Anonymkode: 4caa8...919

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal være neste gang jeg møter en gutt. Skal jeg være totalt ærlig og åpen? Skal jeg være tilbakeholden og la han jobbe for meg? Skal jeg være «på» og starte samtaler? Eller skal jeg la han gjøre det meste? Jeg er virkelig totalt forvirret...

Jeg er konsekvent. Prøver ikke ut masse ting eller teknikker. Er rett fram. Glad når jeg er glad, sur når jeg er sur. Har jobb, interesser og andre venner enn kjæresten. Har aldri hatt noen strategi. 

MEN har alltid tenkt at jeg skal kose meg og leve livet uavhengig av en kjæreste. Jeg brydde meg ikke om at jeg var blant de siste i gjengen som fikk kjæreste, og at jeg hadde et par mislykka og kleine dater. Jeg gikk bare videre uten å gruble særlig. Og så møtte jeg en det sa klikk med. 

Og etter det forholdet har jeg vært "kjærestejente" på date, og det funker tydeligvis 🤗

Anonymkode: 26768...472

• Liker 1
Gjest O.G.
Skrevet

Jeg ser alle disse trengende manipulative menneskene er i nye forhold hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (Akkurat nå):

Jeg ser alle disse trengende manipulative menneskene er i nye forhold hele tiden.

Aaaaah ding ding ding ding bingo. Var akkurat dette jeg skulle skrive.

De som fort får seg kjærester og forhold er ikke den som alle forelsker seg i. Det er overfladiske manipulerende trengende hot/cold hekting hele veien. 

Det er ikke så mye kjærlighet, det er mye psykologi.

Anonymkode: 7422f...9e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke interesser har du? Bare lurte.. 

Anonymkode: 4caa8...919

Mye forskjellig, friluftsliv som jakt og fiske, holder litt på med hest, og trening. Uten at noe av det tar unormalt mye tid og penger, har veldig balansert forhold til hobbyer, jobb og fritid generelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...