Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Arbeidsgiveren har tidligere betalt meg et beløp på ca. 5000 kr p.g.a manglende overtidsbetaling osv. I lønnsslippen kommer det frem at 5000 kr var trukket ifra lønna mi denne måneden. Beløpet som var trukket er vel mine, så hvorfor skal de være trukket fra lønna mi denne måneden? Har det skjedd feil eller er gjør arbeidsgiveren noe ulovlig her?

Anonymkode: d8035...f74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heisann!

Arbeidsgiveren har tidligere betalt meg et beløp på ca. 5000 kr p.g.a manglende overtidsbetaling osv. I lønnsslippen kommer det frem at 5000 kr var trukket ifra lønna mi denne måneden. Beløpet som var trukket er vel mine, så hvorfor skal de være trukket fra lønna mi denne måneden? Har det skjedd feil eller er gjør arbeidsgiveren noe ulovlig her?

Hei! Jeg jobber med lønninger i en bedrift hvor vi stadig gir forskudd. Det er ikke slik at det som ser ut som trekk, er minusbeløp på det som skal betales UT til din konto da? Fordi, forskuddet må bokføres som brutto inntekt, men skal jo ikke betales to ganger. Derfor må det føres som lønn på lønnsslippen, men også et minusbeløp fordi du allerede har fått det utbetalt. Gir det mening?:)

Anonymkode: f0a28...052

• Nyttig 1
Gjest Muffin man
Skrevet (endret)

Glem det.

Brukeren over vet dette bedre enn meg. :P 

Endret av Muffin man
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! Jeg jobber med lønninger i en bedrift hvor vi stadig gir forskudd. Det er ikke slik at det som ser ut som trekk, er minusbeløp på det som skal betales UT til din konto da? Fordi, forskuddet må bokføres som brutto inntekt, men skal jo ikke betales to ganger. Derfor må det føres som lønn på lønnsslippen, men også et minusbeløp fordi du allerede har fått det utbetalt. Gir det mening?:)

Anonymkode: f0a28...052

Jeg skjønner at forskuddet skal dokumenteres på en eller annen måte, men hvorfor skal den påvirke lønna denne måneden? 5000k - 5000k = 0, jeg tolker det slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Har de tatt med disse overtidstimene på lønna nå da? All lønn skal jo innrapporteres, så hvis de bare ble betalt ut som et forskudd og skulle avregnes på neste lønn er det jo sannsynligvis riktig, forutsatt at timene er tatt med på denne lønninga. 

Anonymkode: 4583c...749

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har de tatt med disse overtidstimene på lønna nå da? All lønn skal jo innrapporteres, så hvis de bare ble betalt ut som et forskudd og skulle avregnes på neste lønn er det jo sannsynligvis riktig, forutsatt at timene er tatt med på denne lønninga. 

Anonymkode: 4583c...749

Nei, overtidstimene er ikke tatt med på lønna, forskuddet står som et beløp og ikke ble definert i lønnsslippen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...