AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Jeg og mannen er uenig om 17 Mai. Vi har en 14 åring og en på 10. 10 åringen spiller i korps. 14 åringen har spilt i korps i 5 år, men sluttet i fjor. 14 åringen har ikke lyst å gå i tog i år. Han har lyst å sove litt og slappe av. Og møte oss til mat senere. Og dra ut med venner på ettermiddagen. Mannen mener at han må bli med å se på barnetoget. Hvordan gjør dere det med ungdommen? Anonymkode: 6b294...ae2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 De får gjøre som de vil. Man tvinger ikke en 14-åring til å se på barnetog.... Anonymkode: 30628...fbe 10
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 Etter barneskolen har våres stakkars ungdommer fått lov å selv bestemmer hvordan de vil feire 17.mai. Selvfølgelig skal de få slippe å bli dratt med til barnetoget! Anonymkode: 13ba0...f25 2
Ulrikke Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Har aldri tvunget ungene med etter hvert som de har blitt eldre. De har fått velge selv når de er for gamle til barnetoget (ut barneskolen her).
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 Hva har din mann oppgitt som grunn til at en 14-åring er nødt til å se barnetoget? Men, se? Går ikke ungdomsskolene også i tog? Anonymkode: 5df63...6ee
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 Tenker det selvsagt er helt ok at 14-åringen styrer dagen litt som han vil. Anonymkode: b1469...3ab 1
AnnePåLande Skrevet 1. mai 2022 #7 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva har din mann oppgitt som grunn til at en 14-åring er nødt til å se barnetoget? Men, se? Går ikke ungdomsskolene også i tog? Anonymkode: 5df63...6ee Ungdomsskoleelever velger om de vil gå i tog eller ikke. Hva er årsaken til at hun må bli med å se barnetoget?
GammelKaktus Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 Synes at 14 åringen har gjort sitt både med tanke på å ha gått i tog og spilt i korps så jeg ville selvsagt latt han kjøre sitt løp som ungdomsskoleelev. Men, jeg hadde nok kommentert at tiåringen hadde satt pris på om han ville komme å se så fikk han heller bare ta et valg ut i fra det.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva har din mann oppgitt som grunn til at en 14-åring er nødt til å se barnetoget? Men, se? Går ikke ungdomsskolene også i tog? Anonymkode: 5df63...6ee Her går ikke ungdomsskolene i tog, kun barneskolene. Og mine ungdommer får selv velge om de ville se på barnetoget eller ikke (noe de naturligvis ikke vil - skjønner jeg godt, relativt uinteressant for alle andre enn de som har barn som går i toget). Men de er med på andre aktiviteter gjennom dagen Anonymkode: c8d06...ca8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 Hadde ikke latt 14-åringen sove og bare være hjemme. Mine må enten henge med venner eller henge med oss. I vår bygd er det opplegg på kvelden for 1-7 trinn (disco), men fra ungdomsskolen er det ingenting. Foreldregruppen til vennene til 9.Klassing lager opplegg på ettermiddagen for våre. Startet med 10 gutter et sted i fjor og det blir 11 gutter et annet sted i år. Ungdomsskoleelever kan gå i tog om de vil, har egen fane for ungdomsskolen. Anonymkode: 7337a...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 i løpet av barneskolen ble jeg faktisk tvunget til å delta på sånne barnetog. Men veldig mange unger gadd aldri å være med på selve toget. De ønsket bare å spise iskrem og pølser, eller delta på alle de andre lekene den dagen. Men jeg lærte i alle fall at hvis jeg ønsket å være med på alle "morsomhetene" etter selve toget, så var man nødt til å delta på toget også. Det ville blitt ett utrolig kjipt barnetog dersom alt for få unger gadd å være med på dette opplegget. Anonymkode: b7821...01b 2
Meadow Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 Jeg skjønner godt at 14-åringen vil ha en 17.mai uten tog og stress om morgenen, når han endelig har muligheten. La han gjøre som han vil. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 Vel, jeg støtter mannen din. Anonymkode: aee11...fd2 1
Kjetil E Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva har din mann oppgitt som grunn til at en 14-åring er nødt til å se barnetoget? Men, se? Går ikke ungdomsskolene også i tog? Anonymkode: 5df63...6ee Det er nok litt forskjellig fra kommune til kommune. Her i Bærum hvor jeg bor, har man ikke noe fellestog. Det er den enkelte skole som har sitt tog. Og ingen ungdomsskole untatt en som har tog her i Bærum. Men i kommuner med fellestog er det nok mer vanlig at også ungdomsskolene er med å går.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 "se på barnetoget" å milde måne, hva slags 14åring syns det er noe å bruke tiden på? Syns tenåringen skal få slappe av og gjøre som de vil. Anonymkode: 930f7...be4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå