Gå til innhold

Går dere opp i vekt før mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, jeg ble så deppa når jeg veide meg idag... :tristbla:

Jeg veier noen kilo for mye, men jeg har liksom stått fast på samme vekt leeeenge - i over et år - uansett liksom. Idag veide jeg 3 kilo mer enn sist jeg veide meg :overrasket:

:grine:

Jeg kjenner at jeg får mensen hvert øyeblikk og jeg vet at det er vanlig å gå opp noen kilo før den. I tillegg føler jeg meg spesielt oppblåst rundt magen nå. Jeg har ikke merket forskjell på vekta før mensen før, men kanskje jeg ikke har veid meg i det rette øyeblikket?

Huff... det er jo søndag og "kosedag" og jeg hadde sett frem til å ligge i sofan og kose meg med godis idag... nå er alt ødelagt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte en ting: Jeg var på fest igår. Drakk ikke spesielt mye, men det ble en blanding av rødvin, øl, cider. I tillegg til at jeg spiste koldtbord.

Det er vel vanlig å gå NED i vekt etter en fest - og ikke OPP?

Skrevet (endret)

Jeg veier meg sjelden, men regner med at jeg går opp 2-3 kilo før mensen. Kroppen samler mere vann, jeg hovner opp i beina og ansiktet og jeg kjenner at klærne strammer.

Prøv å vei deg rett etter mensen. Jeg føler meg iallefall utrolig mye slankere da.

Og spiste du mye salt mat i går, vil jo også det binde mere vann i kroppen.

Endret av Lilypie
Skrevet

Jeg går opp 2-3 kg før jeg får mensen. Merker det veldig godt på klærne. Det hjelper å drikke vanndrivende te!

Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg veier med aldri rett før/under mensen for da veier jeg 2-3 kg mer...

Skrevet
Jeg går opp 2-3 kg før jeg får mensen. Merker det veldig godt på klærne. Det hjelper å drikke vanndrivende te!

Vanndrivende te? Hvilken te er det og hvor får jeg kjøpt det? Har nemlig en mistanke om at jeg har mye vann i kroppen.

Skrevet

Kjerringrokkte er vanndrivende, men smaker vondt. På helsekost får du også kjøpt lett vanndrivende tabletter.

Prøv å begrense saltbruken. Ser du drikker mye farris, den inneholder også en god del salter.

Skrevet

Jeg kan gå opp et par-tre kilo og føle meg som en oppblåst boble....

Skrevet

Ja ja mennsann!! Jeg veier både to og tre kilo for mye nå jeg, er så jilt atte??

Men, så tre fire dager etter mens er jeg tilbake til det vanlige igjen!

Jeg har merket, at når jeg har mens, så er jeg sjeldnere på do og tisser, kanskje en noe rar observasjon, men, jeg ser jo at magen ligner litt på en fotball, og anklene er litt som mammas...

Skrevet

Takk for svar, jenter!

Jeg vet jo at dette er vanlig, men jeg trodde ikke det brukte å skje med meg... :sjenert: Og selv om jeg nå har bestemt meg for å legge om livsstilen, så håper jeg for Guds skyld at disse tre ekstra kiloene er borte om en ukes tid! (Selv om det er en bagatell i verdenssammenheng...).

Stå stille i vekt når jeg spiser mye og ikke trener = OK. Å gå OPP i vekt = :sjokkbla:

Skrevet

Uff, kjenner igjen følelsen. Har gått ned tre kilo etter jeg begynte å trene nesten hver eneste dag. Ble så skuffet da jeg veide meg sist og så jeg hadde gått opp igjen alle kiloene igjen. Jeg tenkte ikke en gang det kunne være mensen, siden jeg følte jeg nettopp hadde hatt det. Men så viste det seg at mensen kom en uke tidligere (noe som aldri har skjedd før).

Den siste måneden har jeg dessuten drukket masse te, uten at det tydeligvis har hjulpet :sjenert: Fortsatt oppblåst før mensen...

her er forøvrig en te som påstås å være veldig vanndrivende, det er den første teen som er beskrevet (te nr 50):vanndrivende te

Tror jeg skal prøve denne og se om den hjelper, kanskje noe for deg også? :)

Skrevet
Uff, kjenner igjen følelsen. Har gått ned tre kilo etter jeg begynte å trene nesten hver eneste dag. Ble så skuffet da jeg veide meg sist og så jeg hadde gått opp igjen alle kiloene igjen. Jeg tenkte ikke en gang det kunne være mensen, siden jeg følte jeg nettopp hadde hatt det. Men så viste det seg at mensen kom en uke tidligere (noe som aldri har skjedd før).

Den siste måneden har jeg dessuten drukket masse te, uten at det tydeligvis har hjulpet :sjenert: Fortsatt oppblåst før mensen...

her er forøvrig en te som påstås å være veldig vanndrivende, det er den første teen som er beskrevet (te nr 50):vanndrivende te

Tror jeg skal prøve denne og se om den hjelper, kanskje noe for deg også? :)

Takk for tipset :) Hvor får man kjøpt den teen? I helsekostbutikker?

Gikk du forresten ned de tre kiloene igjen når mensen var over?

Skrevet
Takk for tipset :) Hvor får man kjøpt den teen? I helsekostbutikker?

Gikk du forresten ned de tre kiloene igjen når mensen var over?

ja, jeg er selv spent på om jeg går ned igjen de kiloene, har fortsatt mensen (bare noen dager siden jeg skuffet gikk på vekta og oppdaget disse kiloene for mye). Men kroppen føles like stor som den pleier å være under mensen. Men jeg visste ikke det kunne være snakk om så mye som flere kilo....Veier meg svært sjelden, så litt vanskelig å følge med på dette. Jeg er uansett ikke overvektig, så det er ikke krise om jeg går opp litt (selv om jeg helst vil ytterligere litt ned..).

Teen jeg linket til selges i tebutikker. Her i Oslo heter kjeden Black Cat, vet ikke om dere har den i Trondheim? Hvis ikke kan du nok bare spørre om de kan bestille den inn. Du kan jo høre både i tebutikk og helsekost. Hvis du skal ha god te bør du forøvrig gå i slike butikker, mye bedre enn lipton sine teer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...