Gå til innhold

Gammel engelsk stil overalt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det gammel engelsk stil overalt? Småblomstrede kjoler med puffermer og kjerringstil…

Hva skjer med greske draperinger og litt eleganse?   Er jo ingenting fint å finne for tiden…

Anonymkode: 4dcb4...332

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sett noe av dette 

Anonymkode: 4d088...ab7

Skrevet

Hehe, skjønner hva du mener. Jeg kaller det «Huset på prærien-stil» etter en populær tv-serie fra min barndom. 
Men det går sikkert an å finne noe mer elegant, må bare lete litt…

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det har jo vart noen år, denne amish-aktige småblomstrete frynsemoten, så går forhåpentligvis snart over. Da blir det sikkert mulig å kjøpe klær igjen. 

Anonymkode: 75aa4...193

• Liker 3
Skrevet

Elsker sånn stil 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg lurer mer på, hvorfor du kaster bort tiden din på å bry deg om slikt.

• Liker 5
Skrevet

Hvor ser du dette hele tiden? På film?

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Enig, jeg er absolutt ikke en som går med blomstrete klær. Eller puff/ballong ermer. 

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet

Blomstrete kjoler er fint til sommeren, men desse puff/ballong-ermene ser helt jæ… ut og ingen kler det🙈🙈 

Anonymkode: 02036...000

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Gereon Rath skrev (10 timer siden):

Jeg lurer mer på, hvorfor du kaster bort tiden din på å bry deg om slikt.

Fordi jeg prøver å finne en fin kjole, men vil ikke se ut som om jeg er med i en Jane Austen-film…

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi jeg prøver å finne en fin kjole, men vil ikke se ut som om jeg er med i en Jane Austen-film…

Er det ikke nettopp kjoler og annet fra Jane Austen sin æra som skulle ta inspirasjon fra grekerne? :) 

Men altså, jeg kler meg mye heller sånn her når jeg skal i parken eller i butikken en sommerdag

image.thumb.png.d8d4063ff254202c9dd75b4466ca8302.png

Enn sånn her...

image.png.d6b1faa9d4a78f9c95417f76e13a4b72.png

Men for all del, om du føler for det så er det bare å kjøpe brudelignende hverdagskjoler for tusenvis av kroner :) Kjolene er flotte, men jeg føler personlig at jeg får mer utnytte av en blomstrede kjole enn en pen lang hvit kjole som bare henger i klesskapet 

Anonymkode: ab3bd...5d1

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sammenligningen med Austen viser jo at du er fullstendig stilblind.

Anonymkode: 895ef...193

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke sett noe av dette 

PITTY skrev (15 timer siden):

Hvor ser du dette hele tiden? På film?

Da lurer jeg på om dere bor under en stein eller noe. Ikke at jeg synes det ser ut som gammel engelsk stil (sånn med unntak av Laura Ashley-stil, kanskje), men beskrivelsen av små blomster og puffermer må da være forklarende nok i lange baner.

Det er utrolig mye av det for tiden. Jeg, som er overvektig, ser ikke ut i slike klær. Småblomster i pastell, rysjer, puffermer, rynkekapper og helst veldig løs fasong, gjerne alt på en gang, er helt krise. Jeg håper utvalget endrer seg snart.

For de uinnvidde: her er et bittelite utvalg eksempler fra henholdsvis Floyd, HM og Monki:  

image.png.9ffee4c5411bd363773419daea64c950.png

image.thumb.png.d1826ae5a13788533d37de607a6bda42.png

image.png.5eac5b204c9d0acf47792ee45198f3ab.png

Anonymkode: fd455...359

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner hva ts mener. Det er så mye sekkete klær som ikke passer på folk som ikke er radmagre. Vi med litt ekstra trenger å få markert siluetten, og ikke få fokus på det vi ikke vil ha fokus på. Trenger ikke være særlig overvektig for at de plaggene som er lagt ut her sist ikke ser ut…
For meg med timeglass-figur og cellulitt-lår, er moten med sekkete pastellplagg, gjerne god tilknappa og med lange ermer, og gjerne også korte til midt på låret, faktisk helt krise. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Da lurer jeg på om dere bor under en stein eller noe.

Bor i Oslo og ser ikke folk gå rundt slik...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2022 den 11.24):

Da lurer jeg på om dere bor under en stein eller noe. Ikke at jeg synes det ser ut som gammel engelsk stil (sånn med unntak av Laura Ashley-stil, kanskje), men beskrivelsen av små blomster og puffermer må da være forklarende nok i lange baner.

Det er utrolig mye av det for tiden. Jeg, som er overvektig, ser ikke ut i slike klær. Småblomster i pastell, rysjer, puffermer, rynkekapper og helst veldig løs fasong, gjerne alt på en gang, er helt krise. Jeg håper utvalget endrer seg snart.

For de uinnvidde: her er et bittelite utvalg eksempler fra henholdsvis Floyd, HM og Monki:  

Så fine kjoler 😊

Gjest MuggenKanari
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2022 den 11.24):

Men da kjøper du en av de andre hundre kjolene på de sidene. Det er kjempeenkelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes mange av kjolene er for sukkersøte. Jeg elsker blomstrete plagg og søte detaljer til datteren min, men ikke til meg som er 30. Jeg må ha et litt tøffere preg på klærne 😄 

Anonymkode: 889e4...623

• Liker 2
Skrevet

Du får skylde på Jenny Skavlan og vaffelsømtrenden som herjer landet. Vel folk er jo forskjellige. Selv elsker jeg 70talls Fretex blomsterlaken sydd om til kjoler, akkurat som Jenny Skavlan også gjør. Jeg er litt som Maria i Sound of music. Kunne også tatt gardinene fra vinduene og laget kjoler av dem 😅

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
MuggenKanari skrev (12 minutter siden):

Men da kjøper du en av de andre hundre kjolene på de sidene. Det er kjempeenkelt. 

Problemet er bare, satt på spissen selvfølgelig, at 99 av de andre 100 kjolene på de samme sidene er i sånn ca samme stil, og den siste er enten dødsvulgær eller i en gyselig farge. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...