Gå til innhold

Alt pratet om at selvtillit, hva er dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

List opp 3 stikkord hva du mener gjør at en mann viser at han har selvtillit.

Det er mye prat i tråder om at ...''bare få deg selvtillit, som mann, så ordner det seg''.

Selvtillit kan være så mangt så greit å vite hvordan folk her inne definerer dette begrepet :)  

Anonymkode: 6dc55...bc4

Videoannonse
Annonse
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

List opp 3 stikkord hva du mener gjør at en mann viser at han har selvtillit.

Det er mye prat i tråder om at ...''bare få deg selvtillit, som mann, så ordner det seg''.

Selvtillit kan være så mangt så greit å vite hvordan folk her inne definerer dette begrepet :)  

Anonymkode: 6dc55...bc4

Tror mange blander sammen selvtillit og frekkhet.  En person som er trygg på seg selv, eller person som alltid kverulerer og brøler høyest for å få viljen sin.

AnonymBruker
Skrevet

At man er "chill", tenker jeg. Trygg og harmonisk og lever livet slik man ønsker, bryr seg ikke om hva alle andre måtte mene om alt mulig.

Men det ser ut som mange forveksler selvtillit med å være arrogant, brautende og høy på seg selv. Det er ikke selvtillit, det er drittsekkfakter.

Anonymkode: e63be...fb2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De løfter andre mennesker, byr på sin personlighet, vet hva de vil ha, har troen på at de kan få til det de vil, gleder seg over andres suksesser

Anonymkode: 6554f...bc2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Man har selvtillit når man ikke har behov for bekreftelse fra andre mennesker. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rolig og avbalansert - trygg på seg selv så har ikke behov for å dominere eller tråkke på andre - det er en sunn selvtillit - innimellom kan det virke dom mangelvare 

Anonymkode: d8482...efb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om de som brøler ut at de har god selvtillit? 

Anonymkode: bd555...e6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At de sliter - fake 

Anonymkode: d8482...efb

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tenker at de enten har rar humor eller lav eq

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenker at de enten har rar humor eller lav eq

Eller at det er ironisk

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller at det er ironisk

Slitsomt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slitsomt. 

Ja det er det i hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet
RealistiskDot skrev (35 minutter siden):

Man har selvtillit når man ikke har behov for bekreftelse fra andre mennesker. 

De fleste har behov for bekreftelse fra andre, selvtillit eller ikke. Både jeg og min kjære har god selvtillit, men har likevel behov for bekreftelse til en viss grad. Det å ha selvtillit handler nok mer om trygghet på seg selv som person og evne til å gi seg selv selvbrekreftelse/avvise negative tilbakemeldinger som tull, og derfor mindre behov for å holdes oppe av andres bekreftelse, men ikke å overhodet ikke ønske/trenge det. 

Min kjære trenger ganske mye bekreftelse fra meg selv om selvtillit er god. Han trenger det ikke særlig av andre. Om en eller annen tulling sier noe negativt om ham kan han lett blåse i det, men han tar seg nær av at jeg sier noe negativt, eller ikke gir bekreftelse, fordi han er veldig opptatt av hva jeg (som han elsker) mener. Tross god selvtillit generelt. Samme omvendt. Av akkurat ham jeg elsker trenger/ønsker jeg bekreftelse tross god generell selvtillit. 

Så behov er der. Der er bare mindre, og gjerne kun ovenfor mennesker som betyr noe spesielt for deg. 

Anonymkode: a5732...79f

• Liker 1
Skrevet

En person med selvtillit er en som løfter andre opp. En som aldri trenger bekreftelse av noen andre. En som ikke sammenligner seg selv med andre. En som følger/oppnår drømmene og er ambisiøs. En som gir totalt f i hva andre mener om han eller hun. En som sitter foran i klasserommet og ikke helt bak. En som er sjarmerende og laidback. En som gir komplimenter og motiverer andre. En som tør å komme seg ut av komfortsonen og ikke minst en som tør å feile! 

Har man alle disse egenskapene er man uten tvil en selvsikker person! ;) 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ingen med god selvtillit brøler det ut. De har ikke behov for det😉

Anonymkode: fe20a...0dd

AnonymBruker
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (4 timer siden):

En person med selvtillit er en som løfter andre opp. En som aldri trenger bekreftelse av noen andre. En som ikke sammenligner seg selv med andre. En som følger/oppnår drømmene og er ambisiøs. En som gir totalt f i hva andre mener om han eller hun. En som sitter foran i klasserommet og ikke helt bak. En som er sjarmerende og laidback. En som gir komplimenter og motiverer andre. En som tør å komme seg ut av komfortsonen og ikke minst en som tør å feile! 

Har man alle disse egenskapene er man uten tvil en selvsikker person! ;) 

Men noen folk blir jo sinte hvis man ikke trenger dem.. Tror det er et utslag av at mennesker sjeldent blir fornøyde. Man vil ha litt av det, men også litt av det andre. Man kunne brukt hele livet sitt kun på å tilfredsstille en person, men så kommer det flere mennesker som skal ha akkurat samme opplegget.. :P "han får, hun får, hvorfor kan ikke jeg også få???" 

AnonymBruker
Skrevet

Man kan skille mellom selvtillit og selvfølelse. En god selvfølelse gjør at man står stødig i stormer, en dårlig selvfølelse vil i samme situasjoner gjøre en usikker, nedstemt etc. Selvtillit er det man viser utad. Man kan ha lett for å snakke med andre, komme med gode løsninger på problemer. Man kan ha god selvtillit og samtidig dårlig selvfølelse og motsatt.

Anonymkode: d477c...c8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For meg er selvtillit noe som utstråles, og ikke noe man trenger å proklamere. Mange sier jo også f.eks "jeg elsker deg" uten at de matcher det med oppførsel.

Ro, trygghet og empati er tegn på selvtillit vil jeg si. En person som prøver for mye, eller spiller et spill har ikke god selvtillit.

Anonymkode: 36c02...6fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For meg er selvtillit noe som utstråles, og ikke noe man trenger å proklamere. Mange sier jo også f.eks "jeg elsker deg" uten at de matcher det med oppførsel.

Ro, trygghet og empati er tegn på selvtillit vil jeg si. En person som prøver for mye, eller spiller et spill har ikke god selvtillit.

Anonymkode: 36c02...6fe

Mitt inntrykk er at mange med dårlig selvtillit er stolte over at de har dårlig selvtillit. :P Det gjør så vondt å se på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...