Gå til innhold

Hudpleie/sminke som ikke passet - hva gjør dere med dem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på dere som er litt interessert i hudpleie og/eller sminke, dere må jo ende opp med bomkjøp i blant? Noe dere ikke tålte, feil farge, bare ikke likte/virket osv., hva gjør dere med disse produktene? Halve skapet mitt består av slike "aldri kjøp igjen" produkter, og føler jeg må bruke dem opp(om jeg ikke reagerte negativt da). Har ikke noen å gi dem bort til heller. Forsøker å gjøre research før jeg kjøper noe men ikke alltid det blir blink fordet.

Anonymkode: 791f3...9cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør få feilkjøp. Alt jeg kjøper er basert på undersøkelser på nett, så testing i butikk. Innimellom har jeg ting på lista i år da jeg ikke har funnet det i butikk, fordi det bare selges i for eksempel USA. Så kjøper aldri utestet. 

Men jeg har så mye at jeg aldri klarer å bruke opp alt. Foundations og slik tar jeg en runde på årlig, og kaster. Om det er paletter og slik som er veldig lite i bruk gir jeg det til nieser. 

Anonymkode: d26e1...dc6

• Liker 1
Skrevet

Hudpleieprodukter som jeg eventuelt reagerer på, returnerer jeg som oftest og får tilgode-lapp. Nå skjer det heldigvis ganske sjeldent, da jeg vet relativt greit hva jeg tåler.

Kosmetikk … tja, noe kastes (f.eks. mascara og foundations som er eldre enn tre hhv. tolv måneder), noe gir jeg til venninner, og noe går til et par venner av meg som er crossdressere som ikke er åpne om legningen sin)

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på grunnen til at det ikke passet. Dersom jeg reagerte på det, så hender det at jeg gir bor til venninner med mindre sensitiv hud enn meg, eller kaster. Dersom det er fargefeil så hender det jeg bruker det til å 'blande ut' på vinter eller sommer, man blir jo gjerne litt brunere på sommeren feks. :)

Anonymkode: 30e05...ba0

AnonymBruker
Skrevet

Mange som selger på finn og tise har jeg sett

Anonymkode: fb252...e29

• Nyttig 1
Skrevet

Gir bort til andre.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri fått meg til å selge dette videre på Tise/Finn. Er det bomkjøp gir jeg videre til min datter. Har opplevd å reagere to ganger og da har jeg gått tilbake og byttet/fått tilgodelapp. Kjøper minimalt med sminke og hudprodukter og nå vet jeg hva som funker så tenker ikke dette blir en utfordring fremover.

Anonymkode: deb35...55b

Skrevet

Gir bort eller tvangsbruker (eventuell til annet formål).

Nå bruker jeg The Ordinary AHA toner i hodebunnen avogtil :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det blir kastet, dessverre. 

Anonymkode: dff25...41b

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke sminke, men hvis jeg kjøper noe hudpleieprodukter som ikke passer til meg så bruker jeg det på kroppen isteden. Eventuelt gir bort til søsteren min. 

Anonymkode: 9b69a...0d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte alt for mye sminke før. Når jeg skulle kvitte meg med det spurte jeg først venninner, så la jeg ut for salg, og til slutt gikk det dessverre i søpla med mindre jeg fant en alternativ bruk for det.

Nå har jeg kun en av alt, og det er nok. Sminke bruker man lang tid på å bruke opp, med unntak av mascara. De aller fleste har nok heller for mye. Kommer ikke til å gå tilbake til det, gjør jeg et bomkjøp nå så er prosessen samme som før. Jeg pleier å gjenkjøpe det jeg liker, så det skjer kanskje en gang i året at noe blir feil. Mye bedre følelse nå enn før.

Anonymkode: 0843d...ac8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selger på Tise! Evt gir bort til venninner. 

Anonymkode: 2c4a9...142

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...