AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Gravid i uke 5, stor overraskelse. Kan absolutt ingenting om graviditet og spedbarn. Prøvd å søke, men Internett sier så mye forskjellig. Skal jeg til legen? Jordmor (hvordan)? Helsestasjon for ungdom (er 24)? har kjøpt folsyre, det er det eneste… Anonymkode: f6d5c...f0f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Lurt å ta en legetime etter hvert ja For blodprøver og sånt. Anonymkode: 59db0...721
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 Jeg ringte gynekolog i uke 8, bestilte til til tidlig ultralyd i uke 12 pluss noen dager. Fikk ny time til ordinær ultralyd i uke 18 ish. Etter at jeg så at alt var bra i uke 13 ringte jeg til jordmor. Ønsket oppfølging fra uke 18. Jeg har tatt folsyre, levd sunt og prøvd å holde meg aktiv Det er ikke så veldig hokus pokus altså Anonymkode: bdd44...403
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ringte gynekolog i uke 8, bestilte til til tidlig ultralyd i uke 12 pluss noen dager. Fikk ny time til ordinær ultralyd i uke 18 ish. Etter at jeg så at alt var bra på ultralyd i uke 12 ringte jeg til jordmor. Ønsket oppfølging fra uke 18. Jeg har tatt folsyre, levd sunt og prøvd å holde meg aktiv Det er ikke så veldig hokus pokus altså Anonymkode: bdd44...403 Anonymkode: bdd44...403
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 https://www.helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise/ Denne kan være okei å lese Grattis! Anonymkode: 354da...f6c
Fiora Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 Last ned appen «Helseoversikt». Der får du riktig informasjon som gjelder for norske gravide uke for uke i svangerskapet 😊 Synes den er veldig nyttig! Lykke til og gratulerer!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #7 Skrevet 1. mai 2022 du vet åpenbart at du vil ha det - selv om det kom som en stor overraskelse. Det er allerede en veldig god start. Resten vil falle på plass Anonymkode: f52bf...cb0
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gravid i uke 5, stor overraskelse. Kan absolutt ingenting om graviditet og spedbarn. Prøvd å søke, men Internett sier så mye forskjellig. Skal jeg til legen? Jordmor (hvordan)? Helsestasjon for ungdom (er 24)? har kjøpt folsyre, det er det eneste… Anonymkode: f6d5c...f0f Du bør ta blodprøver hos legen i ca uke 12 (fikk jeg beskjed om) så kontaktet jeg jordmor og begynte der i uke 16/17 Uavhengig av dette så hadde vi tidlig ultralyd privat i uke 8 og 12 fordi jeg ville vite om alt stod bra til osv. 😊 Anonymkode: a5ac7...d6b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 Det enkleste er å bare ringe fastlegen og si du er gravid, så setter de opp første time til deg (antakelig rundt uke 12) og så kan du spørre legen om veien videre på den timen. Les hva gravide kan spise på matportalen, og sjekk om du også skal ta jodtilskudd. Anonymkode: 96293...495
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 Ja nå blir du blakk, får masse bekymringer, lite nattesøvn, vondt i kroppen og noen å følge opp resten av livet😜 Anonymkode: c9c7d...74f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå