Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som sykepleier 100%  i ren dagstillng. Det er titt og ofte spørsmål om jeg kan jobbe helgevakter pga manglende sykepleiedekning.  Til nå har jeg gjort dette, mot 100% lønn. Det tærer litt på helsa å stadig jobbe en ekstra dag i uka (120%) minst og har begynt å lure på om det vil lønne seg økonomisk å heller få betalt med forskjøvet vakt på kort varsel (når det er kort varsel) 

Jeg har ca 300 kr i timelønn så en ekstravakt i helg lønnes med ca 600 ( alle tillegg går bort pga overtid) Jeg vil få en fridag ved forskjøvet vakt, men lurer på om jeg kanskje også får 100% på den vakten jeg går når det kommer under «kort varsel» 

Noen som kan hjelpe med litt erfaring her? 

Anonymkode: be2c4...8aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kort varsel er etter kl 12 dagen før, så i praksis må du få vakt på lørdag etter kl 12 fredag for å dra det stuntet. 

Anonymkode: f37a1...7ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobber som sykepleier 100%  i ren dagstillng. Det er titt og ofte spørsmål om jeg kan jobbe helgevakter pga manglende sykepleiedekning.  Til nå har jeg gjort dette, mot 100% lønn. Det tærer litt på helsa å stadig jobbe en ekstra dag i uka (120%) minst og har begynt å lure på om det vil lønne seg økonomisk å heller få betalt med forskjøvet vakt på kort varsel (når det er kort varsel) 

Jeg har ca 300 kr i timelønn så en ekstravakt i helg lønnes med ca 600 ( alle tillegg går bort pga overtid) Jeg vil få en fridag ved forskjøvet vakt, men lurer på om jeg kanskje også får 100% på den vakten jeg går når det kommer under «kort varsel» 

Noen som kan hjelpe med litt erfaring her? 

Anonymkode: be2c4...8aa

Det kommer jo an på hva som står i tariffavtalen.  Du får selvfølgelig ikke 100% og timene.  Noen avtaler sier vanlig lønn pluss timer om det er i kategorien for overtid, og noen ganger er det sågar dobbelt antall timer og ikke penger.  Du kan jo spørre fagforeningsrepresentanten din?

AnonymBruker
Skrevet

Om du blir sliten av å jobbe så mye; si nei.
Det er vel andre som kan jobbe også, ikke bare deg? Enden på visa er du blir sykmeldt, og tro meg. INGEN takker deg for at du har ødelagt helsa di

Anonymkode: 24920...0ee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...