Gå til innhold

Kan jeg gi blod etter partner (mest sannsynlig) var utro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge planlagt å gi blod, og var i et fast forhold, men i midten av mars (noen dager etter vi slo opp) sa han at han testet positivt for klamydia. Han testet negativt før forholdet vårt (han hadde sex med kondom etter testen, men er fast bestemt på at det ikke sprakk), men testet da positivt i det vi hadde slått opp... jeg er rimelig sikker på at han da var utro, for hvordan ellers kunne han fått det påvist? Jeg testet meg og min test var heldigvis negativ.

Aner ikke når han eventuelt var utro og hva det har å si for at jeg kan gi blod, for jeg har ikke hatt klamydia eller byttet partner (der begge gir 6 mnd karantene), så jeg burde vel være good da? Tenkte å ringe i morgen å høre, men aner ikke om de har vært borti en sånn sak før. Er ikke min skyld at eksen (muligens) var utro..

Anonymkode: 3349f...e61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du usikker, vent 6 mnd. Du skal ikke risikere helsen til andre mennesker.

Anonymkode: 31079...d47

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kan du ikke. Ville ventet 6mnd etter siste ligg med han.

Anonymkode: f9a3c...e4d

AnonymBruker
Skrevet

Spør han? 

Men uansett svar ville jeg ventet 6mnd for man vet aldri om han lyver eller er ærlig, men om han fikk klamydia påvist så fort så har han nok vært utro ja

Anonymkode: d7dd3...74a

Skrevet

Når du skal gi blod, så har du jo en 1 til 1 samtale med helseperspnell rett fø hver blodtapping. Jeg synes du skal fortelle det da, så tar de avgjørelsen. Hvis du ikke får gi, så blir du bare sendt hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...