AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Jeg og en gjeng som har jobbet sammen noen år samles innimellom for litt festligheter. Jeg pleier overnatte grunnet det at det er reisevei og jeg ikke ønsker hjem til barn beruset. Vi samles gjerne på en hytte eller hos en av oss. Jeg er 34 år, barn og mann. De andre har partnere, ikke barn. Jeg sitter her nå, og føler meg litt kjip, men samtidig enig med meg selv om hva som er greit og ikke greit i et parforhold når det gjelder hvor vilt man fester eller hvor nær man skal være det mottatte kjønn. Jeg ser andre med partner danser tett , sitter på fanget , deler drinker med hverandre. Osv osv. Jeg står som tilskuer på dansegulvet, passer klokka å sier "NÅ må vi hjem. Siste nattbuss går nå", i panikk for å måtte ende opp i lang taxikø eller ta pirattaxi. Er jeg kjip? Er dere andre småbarnsforeldre ute? Anonymkode: 8cef7...95c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Du er ikke kjip, og de er heller ikke kjipe. Dere er bare (blitt) forskjellige. På tide å droppe slike fester? Anonymkode: d9b6a...5b0 29 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er ikke kjip, og de er heller ikke kjipe. Dere er bare (blitt) forskjellige. På tide å droppe slike fester? Anonymkode: d9b6a...5b0 Vi har vel alltid vært forskjellige og det er helt greit. Dette er bare egne tanker rundt mine begrensninger mtp festlig lag. Jeg snakker ikke om hva som skjer når vi er sammen, men hva som gjerne skjer på byen. Anonymkode: 8cef7...95c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Det høres ut som at du er en typisk småbarnsmor, ja. Jeg har mistet kontakten med mange venner som har fått barn fordi de ikke lenger kan prioritere noe annet enn familien. Kan ikke bli med på vennetur en helg fordi de kan ikke være så lenge borte fra mann og barn (men mannen kan). Kan ikke henge om kveldene i ukedagene (til nøds en fredag eller lørdag, men da uten alkohol) fordi de må jo se mannen etter at barna har lagt seg og være tilgjengelig for barna i tilfelle de ikke sover hele kvelden (men mannen kan stikke på trening etc). Dere er rett og slett i forskjellige livssituasjoner og har forskjellige prioriteringer. Anonymkode: 038ab...d75 20 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres ut som at du er en typisk småbarnsmor, ja. Jeg har mistet kontakten med mange venner som har fått barn fordi de ikke lenger kan prioritere noe annet enn familien. Kan ikke bli med på vennetur en helg fordi de kan ikke være så lenge borte fra mann og barn (men mannen kan). Kan ikke henge om kveldene i ukedagene (til nøds en fredag eller lørdag, men da uten alkohol) fordi de må jo se mannen etter at barna har lagt seg og være tilgjengelig for barna i tilfelle de ikke sover hele kvelden (men mannen kan stikke på trening etc). Dere er rett og slett i forskjellige livssituasjoner og har forskjellige prioriteringer. Anonymkode: 038ab...d75 Da er vi ulike. Mannen og meg er sosiale kveldene, selvsagt ikke med alkohol i ukedager. Hvorfor må du ha det? Jeg besøker venner som også har barn. F eks fra 20 til 22 også reiser jeg hjem. Selvsagt ville jeg ikke kunnet gå å drikke en ukedag. Jeg er nok mer sosial enn mange med barn. Snakker bare om oppførselen man har når man har partner og familie. Anonymkode: 8cef7...95c
Norja Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 Du kan bare ta ansvar for deg selv. Du sørger for at du rekker nattbussen. Du sørger for at du ikke krysser grensene du og din partner er blitt enige om. Hvis du sover hos noen andre, så be om å få husnøklene. Eventuelt får du ta inn på hotell i stedet. Dersom det er slik at du ikke har det gøy i det hele tatt, så får du jo bare la være å bli med. 15 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #7 Skrevet 1. mai 2022 Norja skrev (56 minutter siden): Du kan bare ta ansvar for deg selv. Du sørger for at du rekker nattbussen. Du sørger for at du ikke krysser grensene du og din partner er blitt enige om. Hvis du sover hos noen andre, så be om å få husnøklene. Eventuelt får du ta inn på hotell i stedet. Dersom det er slik at du ikke har det gøy i det hele tatt, så får du jo bare la være å bli med. Absolutt. Anonymkode: 8cef7...95c
Mezzosoprena Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 Du bestemmer jo hva slags grenser du skal ha, og det er ditt ansvar å holde deg innenfor disse grensene. Hvilke grenser andre velger å holde seg innenfor, er egentlig ikke din sak. 9 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 De andre må jo ikke hjem fordi du vil hjem. Så ingen grunn til å få panikk, om så de andre velger å dra på nach. For du kan likevel dra når enn du vil. Du skal heller ikke gjøre noe som overskrider dine grenser. Men døm heller ikke de andre for å ha andre grenser enn deg. Anonymkode: 69c75...b57 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er vi ulike. Mannen og meg er sosiale kveldene, selvsagt ikke med alkohol i ukedager. Hvorfor må du ha det? Jeg besøker venner som også har barn. F eks fra 20 til 22 også reiser jeg hjem. Selvsagt ville jeg ikke kunnet gå å drikke en ukedag. Jeg er nok mer sosial enn mange med barn. Snakker bare om oppførselen man har når man har partner og familie. Anonymkode: 8cef7...95c Jeg tror du må lese det du kommenterte på litt bedre. Det er fredager og lørdager venninne mine av og til blir med på, men uten alkohol. De må jo være tilgjengelig for barna 24/7, må vite. Skulle trodd at hele venninnegjengen min har udugelige menn som de ikke kan stole på, men i stedet for å trekke i dem om det så har jeg heller funnet meg andre venner som jeg henger med oftere som er nærmere min livssituasjon. Ja, det er unntak. Har ei venninne med barn som gjerne blir med på sosiale ting og stoler på at mannen klarer å ta vare på barna noen timer, og til med gjennom natta og neste morgen. Men hun flyttet til Nord-Norge. 😭 Anonymkode: 038ab...d75 7
Gjest O.G. Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og en gjeng som har jobbet sammen noen år samles innimellom for litt festligheter. Jeg pleier overnatte grunnet det at det er reisevei og jeg ikke ønsker hjem til barn beruset. Vi samles gjerne på en hytte eller hos en av oss. Jeg er 34 år, barn og mann. De andre har partnere, ikke barn. Jeg sitter her nå, og føler meg litt kjip, men samtidig enig med meg selv om hva som er greit og ikke greit i et parforhold når det gjelder hvor vilt man fester eller hvor nær man skal være det mottatte kjønn. Jeg ser andre med partner danser tett , sitter på fanget , deler drinker med hverandre. Osv osv. Jeg står som tilskuer på dansegulvet, passer klokka å sier "NÅ må vi hjem. Siste nattbuss går nå", i panikk for å måtte ende opp i lang taxikø eller ta pirattaxi. Er jeg kjip? Er dere andre småbarnsforeldre ute? Anonymkode: 8cef7...95c Men dette ville vært ok hvis du ikke var partner og mor?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og en gjeng som har jobbet sammen noen år samles innimellom for litt festligheter. Jeg pleier overnatte grunnet det at det er reisevei og jeg ikke ønsker hjem til barn beruset. Vi samles gjerne på en hytte eller hos en av oss. Jeg er 34 år, barn og mann. De andre har partnere, ikke barn. Jeg sitter her nå, og føler meg litt kjip, men samtidig enig med meg selv om hva som er greit og ikke greit i et parforhold når det gjelder hvor vilt man fester eller hvor nær man skal være det mottatte kjønn. Jeg ser andre med partner danser tett , sitter på fanget , deler drinker med hverandre. Osv osv. Jeg står som tilskuer på dansegulvet, passer klokka å sier "NÅ må vi hjem. Siste nattbuss går nå", i panikk for å måtte ende opp i lang taxikø eller ta pirattaxi. Er jeg kjip? Er dere andre småbarnsforeldre ute? Anonymkode: 8cef7...95c Dine behov er annerledes enn deres. Droppet festene sjøl. Lever godt med det. Flørte kan jeg gjøre på jobb og trening 🤷🏻♀️ Anonymkode: 9f59e...ff1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 Å sitte på andres fang, danse tett inntil og dele drinker er jo greit å la være hvis man ikke vil. Liker ikke å gjøre det selv med folk jeg kjenner. Angående det å måtte overnatte pga lang reisevei eller ønske om å ikke reise hjem beruset - hotell var en god løsning hos meg. Jeg pleier å ta inn på hotell en natt de gangene jeg skal møte jentene ute på byen. Da kan jeg gå hjem og legge meg når jeg vil, samt jeg får en natt alene og god frokost dagen etter. Merker at jeg koser meg mer også, når jeg slipper å passe klokka og at alle blir med på buss eller tog. Anonymkode: 0d51c...adb 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 Du er veldig lik meg. Jeg er like gammel som deg, partner, men ikke barn. Jeg er oftest den som drar tidligst hjem og er enig med deg i at det er feil å sitte på fanget og danse tett med andre. Vennene mine som er opptatt gjør heller ikke det, men de er gjerne lenger på fest enn meg. Anonymkode: 33ea1...fc0
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er okei du mener det. Hadde ikke likt om mannen min æket seg inntil andre på byen eller tok imot drinker fra folk som ville legge inn aksjer. Anonymkode: 8cef7...95c Man legger ikke inn aksjer fordi om man deler en drink 🙄 Anonymkode: aaaf0...64b 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #16 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man legger ikke inn aksjer fordi om man deler en drink 🙄 Anonymkode: aaaf0...64b Spanderer til ukjente er det. Anonymkode: 8cef7...95c
AllahBallah Skrevet 1. mai 2022 #17 Skrevet 1. mai 2022 Syntes du høres normalt ut. Eller, kanskje ikke så normalt å gå ut på den måten med venner når man har barn og er gift 😅 Har de andre reagert på at du er som du er da? Kanskje de innerst inne setter pris på det, selv om du er litt kjip der og da. Litt som en storesøster som passer på resten 😀
Gjest O.G. Skrevet 1. mai 2022 #18 Skrevet 1. mai 2022 Hææææ? Man legger inn aksjer hos folk når man spanderer en øl på dem?????
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #19 Skrevet 1. mai 2022 AllahBallah skrev (49 minutter siden): Syntes du høres normalt ut. Eller, kanskje ikke så normalt å gå ut på den måten med venner når man har barn og er gift 😅 Har de andre reagert på at du er som du er da? Kanskje de innerst inne setter pris på det, selv om du er litt kjip der og da. Litt som en storesøster som passer på resten 😀 De satt pris på at vi kom oss med siste buss 😃 Anonymkode: 8cef7...95c
AprilLudgate Skrevet 1. mai 2022 #20 Skrevet 1. mai 2022 Men du trenger jo ikke passe på venninnene finnes atferd? Du tar nattbuss whatever hjem, roer ned på drinkene så du slipper komme rav dritings inn døra. Om du helst vil bli rav dritings bestiller du hotellrom og drar dit når du har lyst å avslutte kvelden. Men jeg må innrømme jeg ikke har vært på sånne byturer siden tidlig studietid. Vi kunne godt bli litt for fulle/danse osv - men kjørte ikke Grancastil 😅 Men om det er gøy for dem 🤷♀️ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå