AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Vi bor ikke sammen, men et godt stykke unna hverandre. Jeg vil bruke mine egne penger som jeg vil. Han har ikke akkurat vist tegn til å ville forplikte seg heller, og ikke engang mamma og pappa spør hverandre hva de har igjen på kontoen. Riktignok har de felles økonomi, men samtidig egne brukskontoer. De har aldri spurt hverandre hva den ene har igjen, men kan fortelle hvis de selv vil. Jeg tenker en såpass gjensidig respekt for hverandres privatliv, må en vel kunne forvente? Jeg har aldri spurt ham og tilsvarende, og aldri kommentert når jeg syns han bruker pengene sine på noe teit. Så hvorfor spør og graver han på den måten? Kontrollbehov? Endte i hvert fall med at han responderte med noe som kan oversettes til «dra til helvete». Husker ikke om det var på fredag eller lørdag, men jeg gadd i hvert fall ikke respondere på det. Har ikke snakket med ham siden heller. Tenker det er like greit. Vet egentlig ikke hva jeg vil med denne tråden. Kanskje bare få det ut et sted. Kjenner jeg blir litt irritert på meg selv, som har latt ting gå så langt. Er jo ingen som behandler en så respektløst, med mindre man lar det skje. Han snakket tidligere om at han skulle komme innom i slutten av neste uke, eller starten av uka etter det. Jeg vurderer å reise vekk, for å slippe å se ham. Anonymkode: 54c39...908 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Jeg har heller ikke fortalt mannen min eksakt hva jeg fikk igjen. Og ikke spurt ham, vet bare at han fikk igjen. Tenker at så lenge vi klarer oss ellers, kan de pengene brukes av den enkelte. Anonymkode: 85ba9...49c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 Det er helt normalt å snakke med venner om hva man fikk igjen eller fikk som baksmell. Ikke på noen måte frekt eller kontrollbehov å spørre kjæresten om slikt!! Men reaksjonen hans da du ikke ville fortelle det, er urovekkende. Anonymkode: 6869d...218 21 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Jeg ser ikke problemet med å fortelle (eller spørre). Selvom du forteller bestemmer du over egne midler. Ja, økonomi er privat, men samtidig et helt vanlig samtaletema. Veldig mange tar det opp selv, det er tross alt noe som angår oss alle nå om dagen. dog, barnslig reaksjon av han. Anonymkode: a0296...912 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er helt normalt å snakke med venner om hva man fikk igjen eller fikk som baksmell. Ikke på noen måte frekt eller kontrollbehov å spørre kjæresten om slikt!! Men reaksjonen hans da du ikke ville fortelle det, er urovekkende. Anonymkode: 6869d...218 Var den jeg også reagerte på. Grunnen til at jeg ikke ville svare, var også pga måten han spurte på. Ikke fordi han faktisk spurte. Når han spør nesten med krav og forventning, nesten anklagende, får man ikke akkurat lyst til å svare. Anonymkode: 54c39...908 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 Det var ingenting i innlegget ditt som sa hva han egentlig spør og graver om. Men å spørre om en fikk igjen på skatten eller ikke er ganske vanlig. Tror jeg hadde syntes det var rart om mannen min nektet å si det. Kanskje fordi vi er ganske åpen med hverandre om det meste. Ingen hemmeligheter og høy tillit til hverandre. Synes kjæresten din reagerte spesielt, men kan det være at det mer handler om en opplevelse av mistillitt? At du er for hemmelighetsfull? Hvis dere skulle flyttet sammen så ville jeg ihvertfall ønsket å vite at den andre part har økonomien i orden. Å holde ting hemmelig kan jo også skyldes at en har stor gjeld og ingen kontroll. Kanskje han er redd for at det er en grunn til at du holder økonomi så veldig hemmelig for han? Anonymkode: ddfd0...368 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #7 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var ingenting i innlegget ditt som sa hva han egentlig spør og graver om. Men å spørre om en fikk igjen på skatten eller ikke er ganske vanlig. Tror jeg hadde syntes det var rart om mannen min nektet å si det. Kanskje fordi vi er ganske åpen med hverandre om det meste. Ingen hemmeligheter og høy tillit til hverandre. Synes kjæresten din reagerte spesielt, men kan det være at det mer handler om en opplevelse av mistillitt? At du er for hemmelighetsfull? Hvis dere skulle flyttet sammen så ville jeg ihvertfall ønsket å vite at den andre part har økonomien i orden. Å holde ting hemmelig kan jo også skyldes at en har stor gjeld og ingen kontroll. Kanskje han er redd for at det er en grunn til at du holder økonomi så veldig hemmelig for han? Anonymkode: ddfd0...368 Inntekten min vet han godt om fra før av. Det var bare måten han spurte på, som gjorde at jeg ble irritert. Vil ikke gå for mye i detalj, i tilfelle andre leser her inne. Anonymkode: 54c39...908
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var ingenting i innlegget ditt som sa hva han egentlig spør og graver om. Men å spørre om en fikk igjen på skatten eller ikke er ganske vanlig. Tror jeg hadde syntes det var rart om mannen min nektet å si det. Kanskje fordi vi er ganske åpen med hverandre om det meste. Ingen hemmeligheter og høy tillit til hverandre. Synes kjæresten din reagerte spesielt, men kan det være at det mer handler om en opplevelse av mistillitt? At du er for hemmelighetsfull? Hvis dere skulle flyttet sammen så ville jeg ihvertfall ønsket å vite at den andre part har økonomien i orden. Å holde ting hemmelig kan jo også skyldes at en har stor gjeld og ingen kontroll. Kanskje han er redd for at det er en grunn til at du holder økonomi så veldig hemmelig for han? Anonymkode: ddfd0...368 Her mente jeg om det noe mer utover skatten han spør om… Anonymkode: ddfd0...368
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her mente jeg om det noe mer utover skatten han spør om… Anonymkode: ddfd0...368 Ikke denne gangen nei. Men jeg blir jo irritert når han spør hva jeg har per i dag. Det har hendt tidligere også. Jeg har aldri spurt ham, for jeg mener det er privat. Selv om han tenker å kjøpe ny bil igjen, og jeg syns det er helt idiotisk, da den gamle fungerer helt fint, og har lenge å gå på, har jeg aldri sagt det til ham. Så jeg bli irritert når han spør om kontostatus og skatt til gode. Anonymkode: 54c39...908 1
Gjest O.G. Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bor ikke sammen, men et godt stykke unna hverandre. Jeg vil bruke mine egne penger som jeg vil. Anonymkode: 54c39...908 Har du sagt ham det? AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har ikke akkurat vist tegn til å ville forplikte seg heller, Anonymkode: 54c39...908 Hadde du kunne funnet på å gi ham penger hvis han forpliktet seg til deg? AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvorfor spør og graver han på den måten? Kontrollbehov? Anonymkode: 54c39...908 Fordi han er ute etter noe. AnonymBruker skrev (1 time siden): Endte i hvert fall med at han responderte med noe som kan oversettes til «dra til helvete». Husker ikke om det var på fredag eller lørdag, men jeg gadd i hvert fall ikke respondere på det. Har ikke snakket med ham siden heller. Anonymkode: 54c39...908 Du er i en situasjon, ikke i noe forhold. Blokker denne fyren som har planer for dine penger nå.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 Hva er problemet med å spørre om kjæresten sin fikk igjen penger eller fikk baksmell på skatten? Og eventuelt hvor stor den summen er? Jeg regner med at kjæresten din ikke er norsk siden du oversetter noe han sa til norsk. Hva er grunnen til at du vegrer deg for å si det? Anonymkode: 11e58...1dd 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 Synes alle spør hverandre om de får igjen på skatten.. sa han noe om han fikk igjen ? Jeg skjønner egentlig ikke problemet her, er du redd han skal be deg betale hans baksmell eller noe hvis du sier du har fått igjen? Anonymkode: 4da22...c21 3
Gjest O.G. Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 Fikk folk med seg at denne fyren som egentlig ikke vil forplikte seg til TS ble sint da TS ikke ville si noe? Er det ingen andre enn meg som forstår at denne fyren vil bruke TS sine penger?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 Ser ikke helt problemet med å spørre eller svare på et slikt spørsmål. Det er et veldig vanlig samtaleemne rundt omkring. Jeg synes ikke det er så personlig å snakke om.. i hvert fall ikke med sin egen partner! Hva svarte du han egentlig siden han reagerte slik? Sa du at det har du ingenting med og det er personlig? Det hadde jeg også reagert litt rart på hvis min partner hadde svart dersom jeg hadde spurt. Anonymkode: c20ec...858
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 Så lenge dere ikke bor sammen eller eri et mer forpliktende forhold, har han ingenting med din økonomi. Hvorfor trengte han å vite det? Ville skygget banen. Spesielt pga reaksjonen. Anonymkode: 56a00...7b9 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #16 Skrevet 1. mai 2022 Når folk spør meg om, så sier jeg alltid en del mindre enn det jeg egentlig har fått igjen. Anonymkode: 13f81...f86
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. mai 2022 #17 Skrevet 1. mai 2022 Og han har ingen rett til å vite det heller, men den reaksjonen hans ville jeg sett på som et stort rødt flagg.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #18 Skrevet 1. mai 2022 VI har vært sammen i snart 5 år, bodd sammen i 4 år og jeg aner fortsatt ikke eksakt hva han tjener. Han naeer heller ikke eksakt hva jeg tjener. VI vet begge at den andre fikk igjen på skatten, men sum har vi aldr diskutert nærmere. Hvis min kjæreste hadde forlangt å vite hva jeg tjener/ akkurat hva jeg har på konto/ utbetalt i skatt ville mine varsellamper lyst mørkerødt. Dette er ikke ting jeg diskuterer inngående før jeg har planer om felles liv og og felles utgifter. Selv da er det ikke nødvendig å kjenne kontostatus hos den andre så lenge begge har til salt i grøten. Anonymkode: a23fc...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #19 Skrevet 1. mai 2022 Min eks som jeg bodde med i ti år fortalte meg aldri hva han tjener. men han hadde alltid godt innsyn i mitt. Jeg har ikke behov å vite hva min kjæreste tjener, men jeg vil gjerne vite om det går helt ræva dårlig med inntekta. Da trenger jeg feks ikke foreslå opplegg og dyre ting og kan dukke opp og handle litt til han, feks. Anonymkode: 49668...f87
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #20 Skrevet 2. mai 2022 O.G. skrev (18 timer siden): Har du sagt ham det? Sikkert ikke tydelig nok. Eller så respekterer han det ikke. Hadde du kunne funnet på å gi ham penger hvis han forpliktet seg til deg? Nei. Fordi han er ute etter noe. Ja, det har du rett i. Han vil vite alt. Hvor jeg er, og hvem jeg er sammen med. Hvor mye jeg har. Du er i en situasjon, ikke i noe forhold. Blokker denne fyren som har planer for dine penger nå. Du har rett. Han har planer om å bestemme over meg virker det som. Tror ikke det er pengene mine i seg selv, men at han vil ha kontroll. Anonymkode: 54c39...908 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå