Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ansatt som relativt ung i en bolig hvor de fleste ansatte er damer 50+. Supert, tenkte jeg. Da får jeg jobbe med noen som har masse arbeidserfaring. Men det er den verste plassen jeg noen gang har vært på. Damene har grodd fast her, de bryr seg lite om beboerne og nekter å endre på måten de jobber på. Det er sjeldent jeg ser at de faktisk jobber, det meste av dagen går til skravling, tv-titting og røyking. Vi unge ansatte blir mye utnyttet, alt arbeid blir lempet over på oss. Samtidig er de veldig tøffe i kjeften og sier at arbeidet skal være jevnt fordelt - men dette sier de bare når de blir plassert på beboere de ikke vil jobbe med 😂

Lurer egentlig bare på om dette er et vanlig arbeidsmiljø i bolig? Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: 16c48...517

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er min erfaring også. Har jobbet på et par institusjoner for tenåringer og unge voksne med kompliserte og alvorlige diagnoser samt de som ble overført dit av kriminalomsorgen. 

Kvinner 50 pluss er et mareritt å jobbe med, de kan aldri være på de tyngste brukerne, de kan aldri delta på friluftsaktiviteter, de er, til tross for at de aldri står i de vanskelige situasjonene med utagering så er det alltid de som oftest er sykemeldt. 

Begynte å jobbe i dette yrket etter å ha omskolert meg grunnet ryggproblemer(kontor og reiseaktivitet)

Aldri før har jeg vært vitne til dårligere arbeidsmoral enn kvinner på 50 pluss. Sykemeldingene blant dusse kvinnene lå på nesten 20 prosent. Ingen skal få meg til å tro alle de forklaringene kvinner argumenterer for hva gjelder sykemelding. Det er i all hovedsak snakk om holdninger og moral. 

Anonymkode: 54785...563

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanlig. Bolig, sykehjem, og så videre. Jeg jobbet i mange år på sykehjem og vurderte selvmord på det verste, fordi miljøet var så elendig. Du kan ikke forandre noe, så kom deg unna. 

Anonymkode: 7b6f0...8eb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...