AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Ok, så det er en jeg kjenner som er gift og er forelsket i meg. Jeg er ikke forelsket i han. Han prøver å skjule følelsene sine, og jeg tror ikke det er noen andre som vet at han er forelsket i meg. Vi er i samme krets så vi kan ikke unngå hverandre. Han har aldri gjort tilnærminger, heldigvis. Han har hatt følelser for meg en stund nå og jeg kan ikke la være å synes synd på han. Han vet nok at jeg ikke har følelser tilbake og i tillegg så er han gift. Jeg tror han på en måte skammer seg over følelsene sine. Hvor lenge varer en forelskelse som ikke er gjensidig? Og hva kan jeg gjøre for å dempe følelsene hans uten å innrømme at jeg vet om disse følelsene til han? Hvis jeg sier at jeg vet om følelsene hans så kommer han mest sannsynlig til å bli veldig flau og skamfull. Jeg tror ikke han har lyst til å ha disse følelsene, han er allerede i et bra og stabilt forhold. Anonymkode: 675d0...044
Gjest Geitis Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Kan hende han kommer fortere over det om han vet at du ikke har følelser for han? Selv om det blir ekstra kleint en stund der. Eventuelt bare unngå han så godt det lar seg gjøre og være litt kald og nøytral? Men hvordan vet du at han har følelser for deg om han ikke har sagt det selv?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 Det er vel ikke ditt problem. Din jobb er å ikke omgås han. Han er gift. Anonymkode: ff709...f0a 7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Skriv melding til hans kone, hun fortjener å vite at mannen sikler på andre damer.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 Hvordan vet du at han har følelser for deg? Anonymkode: c4cf1...cf2 5 1
Queen of the North Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 AthenaRavenLuna skrev (2 timer siden): Skriv melding til hans kone, hun fortjener å vite at mannen sikler på andre damer. Må du være snill.. Det er en vesentlig forskjell på å være betatt/forelsket i noen og å være på jakt etter nye damer. Forelskelsen er biokjemi i hjernen som han har ingen kontroll over utover å ta ett valg om han ønsker å gjøre noe med det eller vente til det går over. Det er ikke optimalt - men forskjellen ligger i valget han tar. Å torpedere ett ekteskap fordi hjernens biokjemi har funnet noe å henge seg opp i er litt vel drastisk. 7
Virrevirrevapp Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor lenge varer en forelskelse som ikke er gjensidig? Anonymkode: 675d0...044 Den kan vare veldig lenge. Spesielt når du er så oppmerksom på ham og omtenksom som det virker her.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 For en merkelig problemstilling. Hvordan vet du så mye om denne mannens følelser og kvaler, uten at du er ham? Og i tillegg vet alt dette, uten at han har noe aning om det? Din jobb er å leve livet ditt som før. Du trenger ikke oppmuntre ham til noe, men det er ikke ditt problem, om han føler noe for deg, som han kanskje ikke gjør. Anonymkode: bdd79...118 5 1
myMa Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 Hvordan vet du at han har følelser for deg når han ikke viser det eller har fortalt det? 🤔 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For en merkelig problemstilling. Hvordan vet du så mye om denne mannens følelser og kvaler, uten at du er ham? Og i tillegg vet alt dette, uten at han har noe aning om det? Anonymkode: bdd79...118 Det er ikke merkelig for folk som har øyne i hodet. Folk som er forelska ser kåte og betatt ut, og er veldig oppmerksom på den de har falt for samtidig som de ofte prøver å skjule dette. Anonymkode: 67972...1f7 1
Gjest Warrior Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 Prøv å ha minst mulig kontakt med han, ellers er det ikke så mye du kan gjøre. Det går ikke an å bare stoppe en forelskelse og følelser, det må bare gå over av seg selv. AthenaRavenLuna skrev (2 timer siden): Skriv melding til hans kone, hun fortjener å vite at mannen sikler på andre damer. Det hjelper nok ikke å skrive melding til kona om at han har følelser for ei annen, å risikere å bare gjøre ting verre. Å være forelsket er ikke utroskap. Det er ikke hans feil at han er forelsket i ei annen. Forelsker kommer og går. Sånn er livet. Folk kan ikke styre følelser og ingen fortjener å bli straffet for noe man ikke kan noe for. Så mitt råd. Ikke bland kona hans inn i dette når han ikke er utro en gang. Følelser er følelser. Bare prøv å hold deg litt unna han så går kanskje forelskelsen over litt etter litt.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 Ring han hele tiden, send han meldinger hele tiden. Sender han en til deg svarer du med 10 tilbake. Overøs han med komplimenter og vær alltid tilgjengelig. Poff! Anonymkode: f3c65...bee 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ring han hele tiden, send han meldinger hele tiden. Sender han en til deg svarer du med 10 tilbake. Overøs han med komplimenter og vær alltid tilgjengelig. Poff! Anonymkode: f3c65...bee Det vil trolig bare gjøre ham mer gira og forelska. Han liker tydeligvis at ts er oppmerksom på og opptatt av ham. Anonymkode: 67972...1f7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, så det er en jeg kjenner som er gift og er forelsket i meg. Jeg er ikke forelsket i han. Han prøver å skjule følelsene sine, og jeg tror ikke det er noen andre som vet at han er forelsket i meg. Vi er i samme krets så vi kan ikke unngå hverandre. Han har aldri gjort tilnærminger, heldigvis. Han har hatt følelser for meg en stund nå og jeg kan ikke la være å synes synd på han. Han vet nok at jeg ikke har følelser tilbake og i tillegg så er han gift. Jeg tror han på en måte skammer seg over følelsene sine. Hvor lenge varer en forelskelse som ikke er gjensidig? Og hva kan jeg gjøre for å dempe følelsene hans uten å innrømme at jeg vet om disse følelsene til han? Hvis jeg sier at jeg vet om følelsene hans så kommer han mest sannsynlig til å bli veldig flau og skamfull. Jeg tror ikke han har lyst til å ha disse følelsene, han er allerede i et bra og stabilt forhold. Anonymkode: 675d0...044 Som flere andre har spurt; hvordan vet du at han er forelsket i deg? Du skriver at han aldri har gjort noen tilnærminger og ikke noe om at dere har snakket sammen om dette. Det fremstår i innlegget som at dette er noe du har fantasert fram i ditt eget hode... Anonymkode: 4ac1b...45e 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #16 Skrevet 1. mai 2022 Så... du vet det, men ingen andre vet det. Han har ikke fortalt deg det og tydeligvis ingen andre har fortalt det til deg heller. Dette virker mest som noe du innbiller deg. Du er så veldig mye mer observant enn alle andre, så bare du ser det til tross for at "han prøver å skjule det"? Anonymkode: 6f391...e4c 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #17 Skrevet 1. mai 2022 Jeg er i en lignende situasjon. Bare at jeg har en singel kollega som er forelsket i meg. Mens jeg er gift, og gjengleder ikke hans følelser. Utfordringen er at vi jobber tett sammen, og vi har en naturlig god kjemi. Han begynte å få følelser for meg i høst, og de siste månedene har det utviklet seg til en forelskelse. Dette fortalte han meg for et par uker siden. Da hadde jeg fått en følelse om at han hadde fått en interesse for meg, altså mer enn den vennskapelige relasjonen vi hadde. Så jeg spurte han om han tror han vil utvikle følelser for meg, hvis vi fortsetter å omgåes hverandre. Da kunne han fortelle at det allerede var for seint, og at han var forelsket. Samtidig som han fortalte at han ikke ønsker å gjøre noe med følelsene. Så nå forstår jeg hvorfor han prøver å ta mer avstand fra meg innimellom, uten at det føles feil eller kleint. Og jeg kan ta mer hensyn. Altså hvis dette er en mann du omgåes ofte, burde du snakke med han. Ihvertfall hvis det blir det blir slik at han synliggjør følelsene sine. Hvis ikke så la det ligge, så går det nok over. Anonymkode: 055d1...15a 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #18 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du er så veldig mye mer observant enn alle andre, så bare du ser det til tross for at "han prøver å skjule det"? Anonymkode: 6f391...e4c Merker ikke du det hvis en du kjenner plutselig ser intenst på deg og følger med på deg hele tida? Anonymkode: 67972...1f7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #19 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke merkelig for folk som har øyne i hodet. Folk som er forelska ser kåte og betatt ut, og er veldig oppmerksom på den de har falt for samtidig som de ofte prøver å skjule dette. Anonymkode: 67972...1f7 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tror han på en måte skammer seg over følelsene sine. Ikke bare nok med å anta hva han føler, men attpåtil analysere hva han føler om følelsene sine. Da har du dratt det ganske langt. Apropos kåt og betatt; hvordan ser du forskjell på en som fantaserer om å holde hender med deg resten av livet, og en som bare tenker at det hadde vært godt å ha pikken i munnen din, her og nå? Mannen agerer jo ikke, så hvorfor skal hun gjøre noe som helst? Anonymkode: bdd79...118 2
AnnePåLande Skrevet 1. mai 2022 #20 Skrevet 1. mai 2022 Om mannen hverken har sagt at han er forelsket i deg eller gjort tilnærminger, er dette strengt talt ikke en problemstilling. 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå