Gå til innhold

Hudlege

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har rett og slett problemer med huden på kroppen min. Fjeset er helt greit, men resten av kroppen hater jeg...

Jeg har psoriasis, og får av og til flekker som jeg ikke får vekk (heldigvis er jeg ikke av de sterkest angrepne) I tillegg har jeg fått et utbrudd av noen røde prikker på brystet og ryggen. Jeg vil egentlig bare grine...(dette tror jeg er hudsopp, for jeg har hatt dette før, da fikk jeg en salve av legen som jeg skulle smøre på.)

Hva kan jeg gjøre? Jeg føler huden min viser meg hvordan jeg har det, for alt dette blir verre hvis jeg ikke har det bra.

Hva gjør en hudlege? Kan jeg gå til noen form for behandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har vært hos hudlege for noen år tilbake, vel og merke pga. kviser og eksem, men jeg kan iallefall slå fast at det var verdt det! Hudlegen, som navnet tilsier, har langt mer innsikt i hudproblemer enn vanlige leger. Jeg hadde vært hos flere vanlige leger først, og fått diverse salver og kremer som ikke funket i det hele tatt. snarere gjorde problemene til tider verre!

Men når jeg kom til hudlegen så han umiddelbart hva jeg slet med, fikk de riktige tablettene og den riktige salven, og vips var problemene borte! Nesten da...det tok selvsagt litt tid før produktene begynte å virke, men det var iallefall de helt riktige produktene.

Så kom deg av gårde til hudlegen! Du vil ikke angre! ;)

Skrevet

Må man gå om legen for å bli henvist til hudlege eller kan man bare ringe å bestille time? Kostet det mye med en time?

Skrevet

Ja, du må bli henvist fra din fastlege, men dette er en enkel sak. Kan være noe ventetid på time hos hudlegen, men som sagt, det er verdt det!

Husker ikke prisen, men mener det var samme pris som en vanlig legetime. Mye dyrere var det iallefall ikke.

Ring på mandag du.Så er du i gang!

Lykke til! ;)

Skrevet

Du kan også bestille time hos privat lege selv. Koster litt mer, men du kommer fort til. Volvat f.eks. har hudleger.

Selv har jeg vært hos hudlege via det offentlige, pga. eksem, og jeg fikk god hjelp. Så det lønner seg å få time hos en hudlege. Jeg ble faktisk fortalt av de som jobbet på den avdelingen, at studiene for å bli hudlege er kjempetøffe. Så de som er ferdigutdannet er høyst motiverte og dyktige mennesker.

Skrevet

jeg var hos hudlege i forbindelse med kviser og sånn.. og han kikket på meg med sånn slags forstørrelsesglass..hehee.. å så fikk jeg endel resepter på diverse ting men han var jo akk som en vanlig lege.. følte ikke jeg fikk så mye ut av det. betalte 3-400 kr tror jeg..er ganske dyrt..

Gjest Fruktfat
Skrevet

får du henvisning fra fastlegen betaler du 125 hos fastlege, + 265 hos hudlege fordi h*n er spesialist.

jeg har også brukt privat hudlege, tror jeg betalte ca 400 første gangen, og ca 250 kr etter det, husker ikke helt.

jeg synes privat var veldig bra, han jeg var hos brukte god tid, og hadde kort ventetid. ved ett tilfelle ringte jeg på morgenen og fikk samme kveld. (han jobbet dagtid, og i tillegg noen kvelder i uka, hvor han hadde oppe til åtte tror jeg.)

Skrevet

Fastlegen henviser deg til hudlege, og du bestiller så time der. Hudlegen har mye mer greie på sånt enn fastlegen sannsynligvis har. Min erfaring med hudlegen min er veldig bra. Han vet med en gang hva som skal gjøres, og det hjelper. Og har du psoriasis er det godt mulig du får gå til lysbehandling, som ofte fungerer bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...