AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Føler det er litt programforpliktet å glede seg og rope hipp hurra for en vanlig 17.mai igjen i år, etter to rolige pandemi-versjoner. Men jeg kjenner det stikk motsatte, og det samme gjør faktisk barna mine..😅 vi koste oss glugg i fjor da vi kunne ta ting i eget tempo, nyte en koselig og lang 17.mai-brunsj sammen og ha 17.maisendingen på TVn i bakgrunnen for stemning. Så ut til nær familie for grilling og leker i hagen. I år derimot, blir det tidlig opp og stresse seg i bunad, rekke barnetog og panisk rope litt hipp hipp før doble dugnadsvakter venter på skolen… Får heldigvis vært litt sammen med barna på slutten av dagen, men det blir ikke samme roen og kos som sist. Flere som føler på samme, litt «forbudte» tanker rundt dette eller er det jeg som er festbremsen her?🙈 Anonymkode: 1abc5...317 23
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Føler det er litt programforpliktet å glede seg og rope hipp hurra for en vanlig 17.mai igjen i år, etter to rolige pandemi-versjoner. Men jeg kjenner det stikk motsatte, og det samme gjør faktisk barna mine..😅 vi koste oss glugg i fjor da vi kunne ta ting i eget tempo, nyte en koselig og lang 17.mai-brunsj sammen og ha 17.maisendingen på TVn i bakgrunnen for stemning. Så ut til nær familie for grilling og leker i hagen. I år derimot, blir det tidlig opp og stresse seg i bunad, rekke barnetog og panisk rope litt hipp hipp før doble dugnadsvakter venter på skolen… Får heldigvis vært litt sammen med barna på slutten av dagen, men det blir ikke samme roen og kos som sist. Flere som føler på samme, litt «forbudte» tanker rundt dette eller er det jeg som er festbremsen her?🙈 Anonymkode: 1abc5...317 Nei jeg gleder meg ikke. Har virkelig koset oss hele familien, på samme måte som du beskriver. Syns 17.mai er oppskrytt og unødvendig. Anonymkode: 0f85b...bc6 25
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I år derimot, blir det tidlig opp og stresse seg i bunad, rekke barnetog og panisk rope litt hipp hipp før doble dugnadsvakter venter på skolen… Anonymkode: 1abc5...317 Samme her, og jeg innrømmer lett at de to forrige feiringene, som begge foregikk i båten vår sammen med andre sjøglade, langt er å foretrekke. Anonymkode: 7428e...547 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Vi har aldri stresset på 17.mai, og gleder oss til en vanlig 17.mai feiring igjen. Her er det først aktiviteter på skolen fra 09.30-11.30 for så å gå i barnetog 12.30. Etter toget blir det en rolig ettermiddag med grilling hos nær familie. Anonymkode: 13c3e...467 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 Jeg gleder meg skikkelig til å ha på bunaden min igjen🥳🥳 Anonymkode: ce86f...5e6 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 Dette blir første ordentlige 17-mai for mine barn pga pandemien, så jeg gleder meg på deres vegne selv om det selvfølgelig blir mer stress for meg som mor i år. Selv elsker jeg 17-mai som barn, husker så godt det kilte i magen da jeg våknet til korpsmusikk, det var stas å gå i tog med flagget og gøy med lekene etterpå. Som voksen ser jeg jo alt mamma gjorde for meg og stresset med på denne dagen, men jeg er veldig takknemlig ❤️ Her blir det barnetog for første gang for min andreklassing og jeg tipper det blir stas for lillesøster å se han i toget. Så blir det leker, pølser og is etterpå, jeg er satt opp til en vakt ved lekene og håper min mor klarer å holde styr på ungene mens jeg gjør det 😅 etterpå drar vi hjem og griller og koser oss tenker jeg ☺️ Anonymkode: 850aa...472 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #7 Skrevet 1. mai 2022 Det er jo ikke lovpålagt oppmøte på skolen på 17.mai, så det er jo bare til å gjøre det dere har lyst til den dagen! Anonymkode: 782ed...2be 9 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 Blir ikke noe anderledes fra i fjor eller året før her. Har ikke barn så bruker somregel 17.Mai i båt med venner. Champagniefrokost, vafler og grillkos 😊 Anonymkode: 7ecba...6c5 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 Ja, vi gleder oss skikkelig! Det er det «stresset» som er noe av sjarmen. Man kan slappe av og ha en vanlig dag alle de andre dagene i året. Anonymkode: b0271...dd2 4 1
Hedda-78 Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 Tja, litt ambivalent. Vi har ikke noe nær familie å feire med, så de to siste årene har vi vært bare hjemme. I fjor var vi ikke utenfor døren i det hele tatt. Så jeg gleder meg til å være sammen med mange folk i byen, og til å se barna delta på leker på idrettsplassen. Men aller helst skulle jeg gjerne ha feiret på en fjelltopp. Men det vil jo ikke barna, så det får bli senere. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 Nei, gruer meg fælt. Er alenemor og har dugnadsvakt på skolen. Blir bare stress og styr. Pluss må ut med masse penger for å kjøpe pensko og penkjoler til oss begge to siden vi ikke har, og jeg har ikke råd… Anonymkode: 01411...f04 3 7
Lovis Fenja Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 Nei. Men hadde stått på hvis barna fortsatt var små. Nå gjør de egne ting, så får se hva jeg gidder. Må vel kanskje passe på gamlingene i familien.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo ikke lovpålagt oppmøte på skolen på 17.mai, så det er jo bare til å gjøre det dere har lyst til den dagen! Anonymkode: 782ed...2be Det er ikke lovpålagt, men sterkt forventet at man stiller opp på vakt når man er satt opp på det. Særlig når man har flere barn i barneskolealder og dermed flere vakter… Ts Anonymkode: 1abc5...317 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 Forbanna møkkadag. Får jeg sjansen, reiser jeg til fjells. Anonymkode: 89dba...d9d 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei jeg gleder meg ikke. Har virkelig koset oss hele familien, på samme måte som du beskriver. Syns 17.mai er oppskrytt og unødvendig. Anonymkode: 0f85b...bc6 Nei, den er jævelig. Anonymkode: 89dba...d9d 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #16 Skrevet 1. mai 2022 47 minutter siden, AnonymBruker said: Føler det er litt programforpliktet å glede seg og rope hipp hurra for en vanlig 17.mai igjen i år, etter to rolige pandemi-versjoner. Men jeg kjenner det stikk motsatte, og det samme gjør faktisk barna mine..😅 vi koste oss glugg i fjor da vi kunne ta ting i eget tempo, nyte en koselig og lang 17.mai-brunsj sammen og ha 17.maisendingen på TVn i bakgrunnen for stemning. Så ut til nær familie for grilling og leker i hagen. I år derimot, blir det tidlig opp og stresse seg i bunad, rekke barnetog og panisk rope litt hipp hipp før doble dugnadsvakter venter på skolen… Får heldigvis vært litt sammen med barna på slutten av dagen, men det blir ikke samme roen og kos som sist. Flere som føler på samme, litt «forbudte» tanker rundt dette eller er det jeg som er festbremsen her?🙈 Anonymkode: 1abc5...317 Jeg har alltid hatt det sånn, sp jeg gruer meg til i år. Anonymkode: 38534...7c5 1
Entern Skrevet 1. mai 2022 #17 Skrevet 1. mai 2022 Veit ikke… Passer ikke å besøke slekt så blir hengende for meg sjøl 😕 Å sitte å se feiringen på tv som innimellom før er ikke aktuelt siden Haddy ikke er programleder lenger tror jeg og hun VAR 17. Mai for meg 🙁 Får vel pynte meg, prøve å få til restaurantmiddag og prøve å unngå fylla da 😅 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #18 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, gruer meg fælt. Er alenemor og har dugnadsvakt på skolen. Blir bare stress og styr. Pluss må ut med masse penger for å kjøpe pensko og penkjoler til oss begge to siden vi ikke har, og jeg har ikke råd… Anonymkode: 01411...f04 Du må ingenting. Kos dere hjemme, eller i hagen i stedet. Er sikker på at ungene mye heller vil det, enn å gå i gnagsårtoget. Anonymkode: 89dba...d9d 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #19 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, gruer meg fælt. Er alenemor og har dugnadsvakt på skolen. Blir bare stress og styr. Pluss må ut med masse penger for å kjøpe pensko og penkjoler til oss begge to siden vi ikke har, og jeg har ikke råd… Anonymkode: 01411...f04 Pensko bruker ikke vi 17 mai. Ungene skal få løpe rundt i komfortable sko, det er tross alt mye gåing denne dagen. Selv har jeg problemer med ryggen. Ukomfortable sko vil bety at jeg tar de av og går barbeint for å overleve så like greit å kjøre komfort med en gang. Pentøy kjøper vi på finn. Selv tar jeg noe av det jeg har. Trenger ikke se ut som om jeg er en million kroner heller. Anonymkode: eea0e...57e 6 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #20 Skrevet 1. mai 2022 Det er unødvendig mye mas og stress denne dagen. Anonymkode: eea0e...57e 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå