AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Jeg er gift og har to barn, og skal ta en bachelor fra høsten av. Jeg håper at jeg får tid til å ha mini kortere dager i bhg, men er dette et urealistisk ønske ved fulltidsstudier? Har ikke høyere utdanning fra før og vet ikke hvordan det er å studere. Takk for svar 😊 Anonymkode: 19bf1...9a5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 Eplekakepåpizza skrev (3 minutter siden): Hvor gammel er du? 37 😊 Anonymkode: 19bf1...9a5
17.11 Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Jeg har alltid hatt mer fritid som student enn som arbeidstaker, men det avhenger nok også litt av hva slags studie det er snakk om og hvordan de legger det opp med tanke på obligatorisk oppmøte. I utgangspunktet tenker jeg at det ikke burde være noe problem med kortere dager i bhg. Selv har jeg absolutt aldri jobbet med skole fra 8 - 16 alle ukedager, man legger det jo som regel litt opp som man vil når man er student. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 Mange studier krever kun fysisk oppmøte på eksamen, noen ikke engang det (hjemmeeksamen), og er således veeeldig fleksible studier. Det er derimot mange studier som faktisk krever mye oppmøte og kontinuerlig studering. Vanskelig å gi noe tydeligere svar uten å ha sett bachelorprogrammet du skal gå. Anonymkode: ab9c5...ef4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 Hvilket studie er det? Mitt studie hadde veldig mange arbeidskrav, som gruppe- og individuelle innleveringer, oppmøteplikt, utferder, presentasjoner. I tillegg til forelesninger sent på ettermiddag/ kveld av og til. Det spørs jo helt på ditt studie. Vi hadde voksne med barn på vårt studie, de har hatt noen utfordringer pga alle disse kravene. Anonymkode: c847d...0c3 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 Er de fulltid? skal du jobbe deltid ved siden av? Anonymkode: 47255...d15
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 Takk for svar alle sammen. Jeg har søkt på psykologi med vekt på adferdsanalyse på Kjeller, krisehandtering og beredskap på Rena (samlingsbasert) og internasjonal beredskap i Harstad (samlingsbasert). Hilsen ts 😊 Anonymkode: 19bf1...9a5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 Dette er fulltidsstudier, skal ikke jobbe ved siden av 😊 Anonymkode: 19bf1...9a5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar alle sammen. Jeg har søkt på psykologi med vekt på adferdsanalyse på Kjeller, krisehandtering og beredskap på Rena (samlingsbasert) og internasjonal beredskap i Harstad (samlingsbasert). Hilsen ts 😊 Anonymkode: 19bf1...9a5 Samlingsbasert over 3 år? Trodde det var (samlingsbasert) på deltid ved siden av jobb jeg.. Anonymkode: 47255...d15
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samlingsbasert over 3 år? Trodde det var (samlingsbasert) på deltid ved siden av jobb jeg.. Anonymkode: 47255...d15 Neida, samlingsbasert på fulltidsstudie også 😊 https://www.inn.no/studier/vare-studier/bachelor-i-beredskap-og-krisehandtering---samlings/ https://uit.no/utdanning/program/443852/internasjonal_beredskap_samlingsbasert_-_bachel Anonymkode: 19bf1...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 Beredskapsutdanningene er ikke noe problem å være fleksibel på ihvertfall, kjenner flere som har gjort det I tillegg til jobb 😊 Det er en veldig vanlig utdanning å ta på si når man jobber innenfor forsvaret for eksempel. Anonymkode: 6f91d...d96 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 Du kan nok fint ta beredskap ved siden av kortere dager i bhg, men om du får jobb etterpå når du ikke tar det i tillegg til annen utdanning eller som en avtale med arbeidsplassen er en annen sak. Jeg har studert beredskap (ikke en av de du har søkt på), og absolutt alle hadde relevant utdanning/jobb fra før og ved siden av studiet. Anonymkode: a7808...925
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan nok fint ta beredskap ved siden av kortere dager i bhg, men om du får jobb etterpå når du ikke tar det i tillegg til annen utdanning eller som en avtale med arbeidsplassen er en annen sak. Jeg har studert beredskap (ikke en av de du har søkt på), og absolutt alle hadde relevant utdanning/jobb fra før og ved siden av studiet. Anonymkode: a7808...925 Såpass? Uff, jeg har ikke jobb ved siden av. Men håper og tror det går likevel, får være aktiv og søke underveis. Anonymkode: 19bf1...9a5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #16 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Såpass? Uff, jeg har ikke jobb ved siden av. Men håper og tror det går likevel, får være aktiv og søke underveis. Anonymkode: 19bf1...9a5 Har du GENS? Anonymkode: 14005...da8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #17 Skrevet 1. mai 2022 Kan være greit å vite, som AB over sier, at det med en beredskapsbachelor alene kan være vanskelig å få jobb. Jeg kjenner flere som har tatt 3- og 2-årig utdanning i beredskap, og de er meget attraktive på arbeidsmarkedet (særlig mtp pandemien og Ukraina-konflikten), men de er enten tilknyttet forsvaret fra tidligere eller har en bachelor/master i økonomi, statsvitenskap e.l. i bånn. Ikke for å ta fra deg all motivasjon altså. Selv synes jeg det høres ut som et veldig spennende fag, og det kan godt være du får en god jobb også 😊 Anonymkode: ab9c5...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #18 Skrevet 1. mai 2022 Tror dere at det er lettere å få jobb med bachelor i atferdspsykologi? Ser at det søkes noen ganger etter folk med bachelor i psykologi ved rekruttering osv. Setter stor pris på alle svar og erfaringer. Men ja, blir ett av de tre studiene (hvis ikke karaktersnittet stiger veldig i år). Hvis jeg ikke kommer inn vurderer jeg HR utdannelse privat, men vil helst studere uten at det koster skjorta.. Og ja har GENS. Hilsen ts. 😊 Anonymkode: 19bf1...9a5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #19 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan være greit å vite, som AB over sier, at det med en beredskapsbachelor alene kan være vanskelig å få jobb. Jeg kjenner flere som har tatt 3- og 2-årig utdanning i beredskap, og de er meget attraktive på arbeidsmarkedet (særlig mtp pandemien og Ukraina-konflikten), men de er enten tilknyttet forsvaret fra tidligere eller har en bachelor/master i økonomi, statsvitenskap e.l. i bånn. Ikke for å ta fra deg all motivasjon altså. Selv synes jeg det høres ut som et veldig spennende fag, og det kan godt være du får en god jobb også 😊 Anonymkode: ab9c5...ef4 Bare for å bygge videre på denne, har ei venninne som tok bachelor I internasjonal beredskap uten relevant jobb og fikk jobb I en av de store selskapene rett etterpå. Så tok hun masteren mens hun var i jobb. Det går an, men hun var toppstudent i 20-åra og måtte flytte til andre siden av landet, det er vesentlig å nevne. Hun måtte søke veldig bredt for å få jobb, det var ikke lett å få noe i byen hun er fra selv om det var snakk om en av de største byene. Anonymkode: 6f91d...d96 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #20 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror dere at det er lettere å få jobb med bachelor i atferdspsykologi? Ser at det søkes noen ganger etter folk med bachelor i psykologi ved rekruttering osv. Setter stor pris på alle svar og erfaringer. Men ja, blir ett av de tre studiene (hvis ikke karaktersnittet stiger veldig i år). Hvis jeg ikke kommer inn vurderer jeg HR utdannelse privat, men vil helst studere uten at det koster skjorta.. Og ja har GENS. Hilsen ts. 😊 Anonymkode: 19bf1...9a5 Med en bachelor I psykologi kan du søke en del bredere, absolutt. Det vil være mulig å argumentere for stillinger både innenfor HR, stillinger som krever kundeforståelse og kundekontakt. Så lenge du er flink til å argumentere for at utdannelsen din vil være fordelaktig så hjelper jo psykologi i de fleste stillinger som omhandler menneskekontakt. Beredskap blir liksom litt snevrere igjen, og vanskelig å bygge på. Tar du et årsstudium I økonomi i tillegg til psykologi feks så kan du plutselig kvalifisere til stillinger innenfor kundebehandling i bank. Eller andre ting du måtte ønske. Anonymkode: 6f91d...d96 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå