Gå til innhold

Bruke offentlig barnehage når den er stengt? Innsfor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har pleid å gå ned i nærmeste bhg å leke i helgene. Denne er offentlig. Men nå har de lagt netting over alle tingene i helga. Er det innafor å bruke lekeapperatene i offentlige barnehager når de er stengt?

Anonymkode: d87a3...1c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: f7ca1...10a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vi har pleid å gå ned i nærmeste bhg å leke i helgene. Denne er offentlig. Men nå har de lagt netting over alle tingene i helga. Er det innafor å bruke lekeapperatene i offentlige barnehager når de er stengt?

Ja det er lov! Er vel for at katter ikke skal gjøre fra seg i sandkassene! Rydd etter dere.

Anonymkode: 28c9a...b4b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jepp :) 

Bare legg nettingen tilbake igjen. 

Anonymkode: 8ff2d...762

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt. Er lov i private barnehager også, de regnes med i kommunens grøntareal. 

Anonymkode: 1b8ca...02c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Selvsagt. Er lov i private barnehager også, de regnes med i kommunens grøntareal. 

Åh? På nærmeste private står det stort skilt «privat område, uvekommende ingen adgang» så jeg har rett og slett ikke turt!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åh? På nærmeste private står det stort skilt «privat område, uvekommende ingen adgang» så jeg har rett og slett ikke turt!

Sjekk reguleringsplanen i din kommune, de aller fleste er regnet som kommunalt grøntareal. Noen prøver seg, men altså private barnehager er godt og vel 80% finansiert med fellesmiddler, så det henger jo ikke på greip at de skal ha lov til å stenge folk ute. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei det gjør de selvfølgelig ikke, like lite som hagen din. Det er privat grunn, og skal respekteres som privat grunn .

Anonymkode: f2ac9...d39

• Liker 1
Skrevet

Vir bruker private på lik linje som offentlige når vi er på tur i helgene. Mulig det er annerledes i Oslo enn andre steder. Men ganske sært å ikke tillate lek i helg, om man rydder etter seg. 

• Liker 2
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tenker at "uvedkommende" er folk som ikke oppfører seg. At barn leker og rydder opp etter seg må være greit 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Nei det gjør de selvfølgelig ikke, like lite som hagen din. Det er privat grunn, og skal respekteres som privat grunn .

Anonymkode: f2ac9...d39

Hagen min er ikke finansiert av offentlige midler. Det kan nok variere fra kommune til kommune, men private barnehager regnes ofte som en del av kommunens grøntareal. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Hottentått skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker at "uvedkommende" er folk som ikke oppfører seg. At barn leker og rydder opp etter seg må være greit 🤷‍♀️

Ja, enig! Jeg jobber i en privat barnehage og her er folk velkomne etter stengetid. (Bare vær så snill å da med søpla og rydd etter dere før dere går.)

det som ikke er så hyggelig er at folk tar med hunden sin og lar den løpe fritt innenfor gjerdet. Vi finner ofte hundebæsj på barnehagens område når vi går over området før åpningstid. Det synes jeg er ufint.

Anonymkode: 14f1e...e8c

• Liker 5
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, enig! Jeg jobber i en privat barnehage og her er folk velkomne etter stengetid. (Bare vær så snill å da med søpla og rydd etter dere før dere går.)

det som ikke er så hyggelig er at folk tar med hunden sin og lar den løpe fritt innenfor gjerdet. Vi finner ofte hundebæsj på barnehagens område når vi går over området før åpningstid. Det synes jeg er ufint.

Ja helt enig! I vår bhg står det skilt om at det ikke er en luftegård for hunder, men at barn gjerne kan leke og kose seg ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er lov. Men vær så snill å rydd etter dere. 

I den private barnehagen hvor jeg jobber er barn hjertelig velkomne til å leke utenom åpningstidene. Vi har en boks med uteleker vi ikke låser, og som det er helt greit at en leker med. Stort sett rydder folk opp også. Men nå i det siste har vi noen ganger kommet til kaos og rot på uteområdet mandag morgen, noen har trampet på blomsterspirene i bedet og det er generelt ukoselig. Det håper jeg stopper, for sånn har det ikke vært før. 

Anonymkode: 5b144...a36

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er lov. Men vær så snill å rydd etter dere. 

I den private barnehagen hvor jeg jobber er barn hjertelig velkomne til å leke utenom åpningstidene. Vi har en boks med uteleker vi ikke låser, og som det er helt greit at en leker med. Stort sett rydder folk opp også. Men nå i det siste har vi noen ganger kommet til kaos og rot på uteområdet mandag morgen, noen har trampet på blomsterspirene i bedet og det er generelt ukoselig. Det håper jeg stopper, for sånn har det ikke vært før. 

Anonymkode: 5b144...a36

Ja, kjedelig nå barna har sådd og alt er ødelagt, men ellers er det fint at området brukes😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke roter alt for mye, og legger ting tilbake der det lå før dere går hjem igjen - så går selvfølgelig dette helt greit. 

men hvis dere legger igjen for eksempel hundedritt og masse søppel eller lignende, så fortjener dere å bli kastet ut fra hele området.           

Anonymkode: 2c2fa...a66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er innafor. Vi lekte i en stengt barnehage i går. Bare passe på at man ikke legger igjen søppel eller noe slikt. 

Anonymkode: 8d739...741

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Enkelte hundeeiere altså!! 🤬

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (12 minutter siden):

Enkelte hundeeiere altså!! 🤬

Vi benyttet oss av barnehagens uteområde idag også kom det en stor Rottweiler og løp ned et av barna. Hundeeieren mente at plassen var for alle, også hunder.

Den ville hunden skremte alle barna, så da var det bare å gå😡

Anonymkode: 3872f...417

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi benyttet oss av barnehagens uteområde idag også kom det en stor Rottweiler og løp ned et av barna. Hundeeieren mente at plassen var for alle, også hunder.

Den ville hunden skremte alle barna, så da var det bare å gå😡

Anonymkode: 3872f...417

Det er håpløst. 

og absolutt alle offentlige sandkasser er fulle av kattedritt! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...