Gå til innhold

Mor uten filter etter skilsmisse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Foreldre i klassa til mitt barn flyttet fra hverandre i vinter. Han innledet forhold til ny kvinne, hvor barna  deres har lekt masse sammen( altså hans barn og den nye kvinnens barn) Dette har nå lukket seg totalt. Kvinnen som står igjen ser ut til å nekte sitt barn å leke med det barnet som har vært god venn i over flere år. Barnet mitt har vært på besøk hos  barnet med den moren som står igjen bitter og tydeligvis helt uten filter. Sprer rykter, driver splitt og hersk. Jeg selv har aldri snakket med kvinnen, men da mitt barn skulle leke med hennes barn, utbroderte hun på meldinger om forholdet til eksmann, hva han hadde gjort. Jeg kjenner jeg overhodet ikke har lyst til å blande meg inn eller mene noe, men siden våre barn har begynt  å leke sammen må jeg forholde meg til denne moren, og jeg er redd hun rett og slett vil prate i vei, også foran barna, som andre har fortalt. Eneste jeg trenger å forholde meg til at barna kan leke sammen som de vil.

Så hvordan stanse henne, dvs ikke la hennes tirader om eks komme til meg? Høres ut som jeg er forutinntatt, men andre foreldre har fortalt meg hvordan hun utbroderer om saken og har ingen filter. Jeg selv fikk en følelse da hun skrev det på meldinger til meg, uten at jeg på forhånd aldri har snakket med henne ansikt til ansikt, kun hei og nikk! 😅

Anonymkode: 9af1e...8dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enkelt.

Du skriver: "Dette angår ikke deg, og du vil ikke være en del av dette". 

Anonymkode: 9ab17...608

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er alt for mye slarv her, både av denne dama og om henne. Jeg hadde holdt meg langt unna, både når hun og andre setter i gang. Ikke gi noe respons i det hele tatt. Dette vil du ikke bli involvert i, og her får folk roe seg ned.

Anonymkode: 0e541...87c

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enkelt.

Du skriver: "Dette angår ikke deg, og du vil ikke være en del av dette". 

Anonymkode: 9ab17...608

Jepp.

Eller som min bestemor pleide å si:

«Det vet je ittno om, det har je ittno med.»

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Entern skrev (16 minutter siden):

Jepp.

Eller som min bestemor pleide å si:

«Det vet je ittno om, det har je ittno med.»

Jepp! Den er god og bestemødre vet best! 👍😊

TS

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jepp! Den er god og bestemødre vet best! 👍😊

TS

Den er mye bedre, den er ikke like angripende som den andre(så slipper du at hu baksnakker deg å i samme slengen 😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo si det som det er:

»Stor forståelse for at dette er vanskelig, men dette tar vi ikke foran ungene.

Jeg har god erfaring med å snakke med en nøytral tredjepart, for eksempel psykolog?» 

Og så fortsetter hun sikkert litt, og da setter du punktum med «ok, vet ikke/har ikke noe med». 

Anonymkode: 097e1...2bd

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke forholdt meg til det, ikke kommentert noe som har med mannen å gjøre, på svart på det som angår barna. Så hadde jeg kun invitert hennes barn til oss, ikke sendt mitt barn til henne

Anonymkode: d9182...099

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde ikke forholdt meg til det, ikke kommentert noe som har med mannen å gjøre, på svart på det som angår barna. Så hadde jeg kun invitert hennes barn til oss, ikke sendt mitt barn til henne

Anonymkode: d9182...099

Jeg rett og slett ikke svarte på det hun skrev til meg på melding, ble litt paff! 😳Men forholdt meg til barna og avtalen vi gjorde. Men er jo litt spent på hva som kan komme hvis vi møtes o.l. Jeg skal ta til meg de rådene jeg har fått her, og være forberedt. Hun har nok behov for å forklare sin del av historien, men jeg har bare ikke lyst til å høre på slikt. Og så gjelder det å stanse det på en grei måte. Jeg kjenner jo ikke dama. TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en sånn lang tirade på messenger en gang. Svarte "denne tror jeg du sendte til feil person". Fikk et "beklager" som svar og hørte aldri noe mer om saken etter det. 

Anonymkode: 0c201...154

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foreldre i klassa til mitt barn flyttet fra hverandre i vinter. Han innledet forhold til ny kvinne, hvor barna  deres har lekt masse sammen( altså hans barn og den nye kvinnens barn) Dette har nå lukket seg totalt. Kvinnen som står igjen ser ut til å nekte sitt barn å leke med det barnet som har vært god venn i over flere år. Barnet mitt har vært på besøk hos  barnet med den moren som står igjen bitter og tydeligvis helt uten filter. Sprer rykter, driver splitt og hersk. Jeg selv har aldri snakket med kvinnen, men da mitt barn skulle leke med hennes barn, utbroderte hun på meldinger om forholdet til eksmann, hva han hadde gjort. Jeg kjenner jeg overhodet ikke har lyst til å blande meg inn eller mene noe, men siden våre barn har begynt  å leke sammen må jeg forholde meg til denne moren, og jeg er redd hun rett og slett vil prate i vei, også foran barna, som andre har fortalt. Eneste jeg trenger å forholde meg til at barna kan leke sammen som de vil.

Så hvordan stanse henne, dvs ikke la hennes tirader om eks komme til meg? Høres ut som jeg er forutinntatt, men andre foreldre har fortalt meg hvordan hun utbroderer om saken og har ingen filter. Jeg selv fikk en følelse da hun skrev det på meldinger til meg, uten at jeg på forhånd aldri har snakket med henne ansikt til ansikt, kun hei og nikk! 😅

Hun er såret... prøv bytte tema kanskje? Hun vil nok bare få der ut men kanskje det hjelper å snu det til å gjelde barna. F.eks"visste du at man eks var tro" , du svarer" husker ikke helt klokkeslett barna skulle møtes, hva var det? Skal jeg bli med og passe første gang slik at barnet er tryggere med meg på stedet på besøket?" Da har du både kontroll og snur om temaet. Så skjønner Hun nok at du ikke svarer på slikt etterhvert 

AnonymBruker
Skrevet

Sånt er så kleint og så drar de oss andre inn i dritten sin... Vi har hatt en lignende "skandale" hos oss. Far rotet seg opp i moren til en på samme trinn, de ble skilt på hver sin kant og han flyttet inn til nydama og disse to damene har laget et lite helvete seg i mellom, de er like ille begge to og de stakkars barna lider jo under dette. Hos oss så er det slik at vi nærmest skyr de voksne for de prater bare om dramaet sitt, er som om de er mindre begavet... 

Anonymkode: 49e49...cb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånt er så kleint og så drar de oss andre inn i dritten sin... Vi har hatt en lignende "skandale" hos oss. Far rotet seg opp i moren til en på samme trinn, de ble skilt på hver sin kant og han flyttet inn til nydama og disse to damene har laget et lite helvete seg i mellom, de er like ille begge to og de stakkars barna lider jo under dette. Hos oss så er det slik at vi nærmest skyr de voksne for de prater bare om dramaet sitt, er som om de er mindre begavet... 

Anonymkode: 49e49...cb9

Det er nettopp det. Noen foreldre vil støtte og forstå den betratte kvinnen, og ta avstand fra kvinnen som innledet et forhold med denne mannen. Og mellom der er det noen barn, som folk kanskje ikke orker da å forholde seg til. 
har sett før at voksne blir så irrasjonelle og mister bakkekontakt. Og jeg bare orker ikke delta i det, men det er så jævlig synd for barna. Kommer til å si, som noen skriver her, at dette forstår jeg er kjipt, men jeg har ikke noe med det og vi trenger ikke ta der foran barna. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...