AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Hører ofte fra ei venninne "Åå du er så høy" formulert på diverse måter. Det er snakk om 5 cm og for henne er jeg et fjell i høyden i forhold til henne. Hun diskuterer alltid at hun ikke tror på høyden min osv. Jeg har sagt at jeg har målt meg på politistasjon i tillegg pga bestilling av pass, men hun gir seg ikke 😂 Hva tenker dere.. er det stor forskjell på 5 cm? Eller 10? Syntes heller det merkes når man kommer over 10 cm, men ofte ikke så merkbart på 10 cm heller. Anonymkode: d81d8...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Herregud, dere er jo noen små krek begge to. Anonymkode: 76987...12b 13
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 Dere er lave begge to😊 Men kanskje proporsjonene i kroppen din gjør at du ser høyere ut? Er du smalere eller slankere kanskje? Anonymkode: f399c...364 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Kanskje av samme grunn som man betrakter alder som noe relativt. Husker at i 1. klasse i barneskolen var de store i 2. klasse en liga over oss, for ikke å snakke om gamlingene som gikk i 3. klasse. Og oldingene som gikk på ungdomsskolen tilhørte en nesten helt annen art - de var jo praktisk talt voksne. - Brian Anonymkode: 0df35...993 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 Jeg er 1.75 og synes jeg ikke er så høy. Skulle vært noen cm høyere Anonymkode: b8018...6fc 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Vel jeg på over 180 syns ikke du er høy 😅 Tenker det er hennes måte å prøve gjøre deg ukomfortabel på? "Du får ta på deg mer hæl så du kommer litt mer opp i høyden selv" kan du si til hun med ett smil. Viser du at 165 er bedre enn 160, så slutter hun. Anonymkode: 50520...522 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 Det er ikke «folk» det er venninna di. Så spør henne! Anonymkode: 5522d...c8c 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #8 Skrevet 2. mai 2022 Syns ikke kvinner på den høyden er spes lave. Legger merke til det om de er sånn 1,55. 1,65 er jo nesten gjennomsnitt. Jeg er 1,76 og kunne godt vært 1,80. Likte ikke høyden min så godt da jeg var yngre, nå er jeg veldig fornøyd. Gøy å gå med 10 cm hæler og bli høyere enn mange menn. Anonymkode: fc4fd...c39
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #9 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 6.51): Kanskje av samme grunn som man betrakter alder som noe relativt. Husker at i 1. klasse i barneskolen var de store i 2. klasse en liga over oss, for ikke å snakke om gamlingene som gikk i 3. klasse. Og oldingene som gikk på ungdomsskolen tilhørte en nesten helt annen art - de var jo praktisk talt voksne. - Brian Anonymkode: 0df35...993 Joda men da er man små, nå er vi voksne og har vært det i mange år. Så for meg blir det noe annet. Føler det skal mer enn 10cm lavere eller høyere for at det skal merkes. Men hun trekker meg så ned på tilliten når hun stadig skal kommentere at jeg er så vanvittig høy osv. Selv føler jeg meg normal i høyden. Hun er sånn spesielt etter at noen har skrytet av kroppen min rett forran henne. Av at jeg har fine bein, stor runpe osv, da blir hun veldig irritabel på kommer med kommentarer på at "Ja men så er hun jo veldig høy og .. " uff 😬 Anonymkode: d81d8...b8d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vel jeg på over 180 syns ikke du er høy 😅 Tenker det er hennes måte å prøve gjøre deg ukomfortabel på? "Du får ta på deg mer hæl så du kommer litt mer opp i høyden selv" kan du si til hun med ett smil. Viser du at 165 er bedre enn 160, så slutter hun. Anonymkode: 50520...522 Ja 😂 Men jeg ønsker ikke å ødelegge selvtilliten hennes heller Anonymkode: d81d8...b8d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #11 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 6.24): Dere er lave begge to😊 Men kanskje proporsjonene i kroppen din gjør at du ser høyere ut? Er du smalere eller slankere kanskje? Anonymkode: f399c...364 Hun er slankere men med store pupper, liten rumpe, jeg har større lår, rumpe, lange bein men små pupper, tynn mage, store hofter/ sør amerikansk kropp / utsende så mulig jeg ser mye høyere ut 🤔 Anonymkode: d81d8...b8d
MyMichelle Skrevet 2. mai 2022 #12 Skrevet 2. mai 2022 I tittelen ser det ut som det er noe mange synes. Den eneste gangen jeg har opplevd noe lignende var når jeg var på besøk hos en som var mye mindre enn 160. Hun syntes plutselig jeg var SÅ høy, og mente det ikke hadde med hælene å gjøre. Vi hadde møttes uten sko mange ganger.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #13 Skrevet 2. mai 2022 MyMichelle skrev (13 minutter siden): I tittelen ser det ut som det er noe mange synes. Den eneste gangen jeg har opplevd noe lignende var når jeg var på besøk hos en som var mye mindre enn 160. Hun syntes plutselig jeg var SÅ høy, og mente det ikke hadde med hælene å gjøre. Vi hadde møttes uten sko mange ganger. Nei er faktisk flere som nevner det, flere som har stelt seg ved meg for å måle. Jeg er ikke interessert i at folk skal stelle ved seg for å de om jeg juger om høyden min, eller hva de tror. Veldig irriterende. Men har ei venninne som er helt ekstrem på å kommentere, hvis andre gir meg komplimenter osv spesielt men hun kommenterer utenom det også. Hører det minst annenhver gang vi treffes.. Anonymkode: d81d8...b8d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #14 Skrevet 3. mai 2022 Er K på 179 og får svært sjeldent kommentarer på høyden. Anonymkode: e69ac...66e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 1.13): Joda men da er man små, nå er vi voksne og har vært det i mange år. Så for meg blir det noe annet. Føler det skal mer enn 10cm lavere eller høyere for at det skal merkes. Men hun trekker meg så ned på tilliten når hun stadig skal kommentere at jeg er så vanvittig høy osv. Selv føler jeg meg normal i høyden. Hun er sånn spesielt etter at noen har skrytet av kroppen min rett forran henne. Av at jeg har fine bein, stor runpe osv, da blir hun veldig irritabel på kommer med kommentarer på at "Ja men så er hun jo veldig høy og .. " uff 😬 Anonymkode: d81d8...b8d Der har du jo svaret. Hun føler seg truet av deg, og liker ikke at du får skryt. Neste gang du hun sier du er høy, sier du høyt og tydelig: "Haha, Høy? Jeg er 165. Skulle ønske jeg var høyere" Eller: "Jasså, misunnelig på cm mine? ;)" Når hun nekter, smiler du bare og sier neiiiida Kjempegod venninne du har du..... Anonymkode: 50520...522
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #17 Skrevet 6. mai 2022 Jeg har en kollega som gjør akkurat det samme! Hun er 159 og jeg er 162. Men hun har alltid fått masse oppmerksomhet for at hun er så liten, så det virker som hun er skikkelig stolt av det. Og det nevnes faktisk nesten daglig i lunsjen hvor hun har vært i en eller annen situasjon ".. men jeg er jo så liten, jeg" eller "nei, det måtte noen andre ta, for du veit med mine 159 centimeter så rekker jo ikke jeg det" osv osv. Og da sitter jeg der, så vidt høyere enn henne og en annen kollega er like lav, hvis ikke lavere. Og når hun forteller dette, så er det tydelig at hun forventer at vi skal tenke "åja, Lise er jo så liten og søt, hun" eller noe i den duren. Altså, at det er et slags skryt fra henne side. Nå er vi i midten av 40 årene alle sammen, så akkurat det med høyde skulle man tro vi var ferdige med for lenge siden 🙄 Anonymkode: 838e6...e82 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #18 Skrevet 6. mai 2022 Ingen av dere er høye. Og det virker ikke som om dere omgås mennesker som er høye. Jeg er 178 og dame, får aldri kommentarer på høyden min. Anonymkode: 80846...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #19 Skrevet 6. mai 2022 Folk... det var en venninne. Jeg er 157, kommentere aldri andres høyde for jeg vet hvor irriterende det er selv. Anonymkode: 2fc59...74f 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #20 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ingen av dere er høye. Og det virker ikke som om dere omgås mennesker som er høye. Jeg er 178 og dame, får aldri kommentarer på høyden min. Anonymkode: 80846...4b1 Joda omgås høye også, men de fleste i familien hennes og i min, til og med menn er maks 1.70 Anonymkode: d81d8...b8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå