Gå til innhold

Jeg tror lillebroren min er homse...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lånte tlf hans for å søke på YouTube,  så ser jeg at han er søkt " kiss boys" på YouTube søkelogg.. han er mellom 13-16 år gammel,  vi er en ganske religiøs familie og jeg bekymret om dette betyr noe ? Jeg har ikke noe i mot det, men jeg vet at foreldrene mine ville aldri ha akseptert det.. overtenker jeg kanskje? Tørr ikke å ha den samtalen med han.. er så redd at jeg sier noe feil eller skremmer han bort..

Anonymkode: 4d8b4...a49

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Let him be free 

• Liker 3
Skrevet

Er du ikke sikker på hvor gammel han er? Vet du hvor gammel du selv er?

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Hansehan skrev (3 minutter siden):

Vil ikke være for detaljert..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil ikke være for detaljert..

Det blir født cirka 60 000 barn per år i Norge. Tror du det blir veldig mye lettere å identifisere ham hvis du forteller at han er 14 eller 15? Er foreldrene dine på Kvinneguiden og vil kjenne igjen skrivestilen din?

Jeg kjenner at jeg har så mange spørsmål her at det er på tide å gå til sengs.

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Hansehan skrev (4 minutter siden):

Det blir født cirka 60 000 barn per år i Norge. Tror du det blir veldig mye lettere å identifisere ham hvis du forteller at han er 14 eller 15? Er foreldrene dine på Kvinneguiden og vil kjenne igjen skrivestilen din?

Greit.. 16

Skrevet

Uff at mennesker i norge i dag opplever å komme i en slik situasjon er aldeles forkastelig! Foreldre som ikke aksepterer sine barn hvis de er homofile er utenfor min fatteevne. Hvorfor spiller det noen rolle for de hvem han liker og faller for? Det sies at det står i bibelen at jesus ikke godtar homofile men dette er tilført av en pave for mange hundre år etter jesus liv på jorden. I det gamle testamentet står det faktisk at jesus var med på orgie hvor begge kjønn var med og det eneste som betød noe var at de skulle elske sin neste uavhengig av hvilke kjønn som deler seksuelle opplevelser. Orgier var veldig vanlig og der var det mat, nakenhet og vin i overflod med sex mellom de som ønsket det. Historien om Sodoma og Gomorra hvor Lots hustru ble til saltstøtte da de flyktet fra Guds rettferdige straff så lå begge døtrene med faren for å bringe menneskeheten videre da de trodde de var de siste menneskene på jorden. Gud sier at du skal elske med hele ditt hjerte og vise kjærlighet i store mengder men hvem du velger er opp til hver enkelt. 

At vi kan ha det slik og følge slike feil er tragisk for de som rammes. Stakkars gutt!

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Vel, hvis det er sant så er lillebroren din i en svært beklemt situasjon. 

Og han kan komme til å trenge deg. 

Du sier du "ikke har noe imot det", men som du sikkert også mistenker så kan dette bli en situasjon hvor det ikke finnes noe nøytralt ståsted.

Jeg kan ikke svare for deg, men jeg tenker at dersom han begynner å stå i fare for å droppe ut av skolen eller noe, så skal du la han gjøre ting i sitt tempo. Og tenk litt hvordan du skal presentere din støtte (hvis du har tenkt å støtte han). Han er sikkert totalt paranoid og kan potensielt hate denne siden av seg selv. Det kan hende at han uttrykker sin seksualitet i en overdreven uttalt forakt mot homofile (det er ikke uvanlig at de sterkeste røstene mot homofili selv blir avslørt i homofilt samkvem) og at de egentlig har vært på en lang reise med selvforakt. 

Jeg tenker at dine foreldre har noen valg å ta og det kan hende at du er nøkkelen. Mitt inntrykk er at dine foreldre kan ha lett for fryse ut din bror, men at ditt ståsted er en joker i dette. Du kan endre ting, men du risikerer selvfølgelig konsekvenser fra miljøet. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
Hansehan skrev (4 timer siden):

Prøver vel å være litt diskret, ved å ikke oppgi nøyaktig alder kanskje?

Anonymkode: 44f58...8d5

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være andre grunner for å søke på kiss boys ?? over analyserer jeg situasjonen ?

AnonymBruker
Skrevet
Hansehan skrev (11 timer siden):

Spiller det egentlig noen rolle hvor gammel den gutten er da? 

Hva med å faktisk kommentere på selve problemstillingen, eller la være å kommentere i tråden i det hele tatt? 

Anonymkode: 8a482...25f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan det være andre grunner for å søke på kiss boys ?? over analyserer jeg situasjonen ?

Han kan ære bifil, eller bare rett å slett nyskjerrig 😛 jeg har jo sett filmer selv med folk av samme kjønn. Gjør meg ikke til lesbisk fordeom 😛

Vet ikke om det er mer vanlig at jenter er mer nysgjerrig en gutter på dette da det er mindre "tabu" får jenter så hører/ser man kansje mer til det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være ei låt? 🤷‍♀️
Uansett: du kan om noen uker til dikte opp en historie om en bekjent du skulle treffe, han hadde med kjæresten Trond - og han var hyggelig.

Og så blabla om noe annet. 

Anonymkode: 172b5...c29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, John McClane said:

Uff at mennesker i norge i dag opplever å komme i en slik situasjon er aldeles forkastelig! Foreldre som ikke aksepterer sine barn hvis de er homofile er utenfor min fatteevne. Hvorfor spiller det noen rolle for de hvem han liker og faller for? Det sies at det står i bibelen at jesus ikke godtar homofile men dette er tilført av en pave for mange hundre år etter jesus liv på jorden. I det gamle testamentet står det faktisk at jesus var med på orgie hvor begge kjønn var med og det eneste som betød noe var at de skulle elske sin neste uavhengig av hvilke kjønn som deler seksuelle opplevelser. Orgier var veldig vanlig og der var det mat, nakenhet og vin i overflod med sex mellom de som ønsket det. Historien om Sodoma og Gomorra hvor Lots hustru ble til saltstøtte da de flyktet fra Guds rettferdige straff så lå begge døtrene med faren for å bringe menneskeheten videre da de trodde de var de siste menneskene på jorden. Gud sier at du skal elske med hele ditt hjerte og vise kjærlighet i store mengder men hvem du velger er opp til hver enkelt. 

At vi kan ha det slik og følge slike feil er tragisk for de som rammes. Stakkars gutt!

Dette står ikke i Bibelen, men er fra det såkalte Hemmelige Markusevangeliet, en av mange forkastede bibeltekster.

Noe av det mest eksplisitte som derimot står om homofili i Bibelen er fra Tredje Mosebok 20:13:

Når en mann ligger med en annen mann slik en ligger med en kvinne, har begge gjort noe avskyelig. De skal dø. Deres eget blod kommer over dem.

Anonymkode: a81be...7d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noe av det mest eksplisitte som derimot står om homofili i Bibelen er fra Tredje Mosebok 20:13:

Dette er oversatt feil, ordet som er oversatt til mann er ment som gutt.. det er snakk om pedofili, ikke homofili mellom voksne mennesker 😃 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I såfall lar han komme ut av skapet i sitt egen tempo. Det er ikke din business i det hele tatt egentlig. 

Anonymkode: 407dd...a6a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, SlemUlv said:

Dette er oversatt feil, ordet som er oversatt til mann er ment som gutt.. det er snakk om pedofili, ikke homofili mellom voksne mennesker 😃 

OK, og hvorfor står det i så fall at begge har gjort noe avskyelig og skal dø?

Den engelske oversettelsen er enda mer eksplisitt på dette med dødsdom, bare så det er sagt.

Skrevet

Jeg ville latt som jeg aldri hadde sett det og fortsatt som før. Han trenger sikkert å finne ut av seg selv før han er klar for å dele dette med noen. Samtalen kan du vente med til han selv tar initiativ til å snakke.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

OK, og hvorfor står det i så fall at begge har gjort noe avskyelig og skal dø?

Den engelske oversettelsen er enda mer eksplisitt på dette med dødsdom, bare så det er sagt.

Det må du spørre oversetterne om. Det er blitt feil oversatt, jeg har ikke oversatt bibelen.

Og da mener jeg ikke oversatt fra engelsk til norsk. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, SlemUlv said:

Det må du spørre oversetterne om. Det er blitt feil oversatt, jeg har ikke oversatt bibelen.

Og da mener jeg ikke oversatt fra engelsk til norsk. 

Ånei, jeg trudde nemli atte du var hu derre fru Gutenberg, jeg, skjønner'ru! 🙃

Hvor har du det fra at det er feil oversatt? Verset forøvrig tyder på at det du sier ikke stemmer. 

Uansett om du har rett, er jo teksten helt forkastelig. Å dømme offeret for pedofili til døden er jo ikke akkurat et uttrykk for nestekjærlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...