Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle kompisene mine er ute å fester til langt på natt, mens jeg sitter hjemme å føler meg helt sykt ensom. Var en til i guttegjengen som sa han skulle heller trene med meg i kveld istedet for å feste, han kom ikke på trening og la nettopp ut Snapchat story fra russebuss. Jeg har invitert kompisene mine på ting flere ganger men blir aldri spurt om å bli med på noe. Føler meg så oversett. Følte bare for å «vente» litt. 

Anonymkode: ed1f6...8e1

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

❤️ Kanskje de oppfattet det slik at du ikke ville ut i dag? Siden du har sagt du skulle trene? 

Anonymkode: fbbe2...e16

Skrevet

Tja... som en dude som har festet store deler av livet mitt: Du går faktisk ikke glipp av noe.
Bruk ensomheten til å lære deg ting. Les deg opp på et tema. Det er verdt det.
Om de ikke inviterer deg ut er de ikke vennene dine. Og hva er å løpe ut på byen uansett?
Such a waste of time

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

❤️ Kanskje de oppfattet det slik at du ikke ville ut i dag? Siden du har sagt du skulle trene? 

Anonymkode: fbbe2...e16

Sa ikke til noen av de at jeg skulle trene på forhånd med håp om at jeg kanskje ble invitert, men nei da. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Heydayotheinterweb said:

Tja... som en dude som har festet store deler av livet mitt: Du går faktisk ikke glipp av noe.
Bruk ensomheten til å lære deg ting. Les deg opp på et tema. Det er verdt det.
Om de ikke inviterer deg ut er de ikke vennene dine. Og hva er å løpe ut på byen uansett?
Such a waste of time

Joda men føler jo meg litt ensom as. Har aldri vært på en fest før og er i 20 åra. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Klem til deg ❤️

Man må bare ta initiativ selv, og ikke tenke for mye på det. 

Har du noen nære venner? Heng deg på dem.

Anonymkode: 40bb9...083

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda men føler jo meg litt ensom as. Har aldri vært på en fest før og er i 20 åra. 

Oj! Den svir! Ja, skjønner. Vet ikke hva jeg skal si

AnonymBruker
Skrevet

Da syntes jeg du skal spørre dem rett ut neste gang du møter dem om hvorfor du ikke blir invitert. Hvis de ikke har noen ordentlig grunn for det så syntes jeg ikke de er særlig gode venner. Jeg håper det ordner seg. Klem til deg ♥️

Anonymkode: 735f8...ffc

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du russ og blir ikke invitert? Har sett masse oppslag i mediene om dette, så du er langt fra alene om det. Dessverre er russetiden blitt en tid da mange blir holdt utenfor, og det er ikke greit. I tillegg til elever og foreldre som har tatt opp temaet, har også lektorer ved de videregående skolene lagt frem krav om at ulike russeklær og effekter (som viser gruppetilhørighet) ikke skal brukes i skoletiden, opplegget med at russebusser er tema allerede i førsteklasse på videregående (i enkelte tilfeller begynner de med planlegging allerede i slutten av ungdomsskolen) er blant det de vil til livs.

Det er veldig dårlig stil ikke å invitere alle, det sier mye mer om dem enn det gjør om deg. Men når du går videre med studier kan ting fort endre seg. Da stiller de fleste med blanke ark, dere vil bli invitert på fadderuke osv., og du får sjansen til å bli kjent med nye folk. Tenk på at det kan forandre mye for deg. Grupperingene fra videregående vil bli mer og mindre oppløst etter hvert som folk forsvinner til ulike byer. Kanskje fattig trøst akkurat nå, men det er ikke lenge igjen til sommeren.

Anonymkode: eb6bd...0b6

AnonymBruker
Skrevet

men du kunne vel ha gått ut på byen, etter treningen din?    

Anonymkode: 1b5b8...69b

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at ungdom på den alderen er mest opptatt av seg selv. Mange tenker ikke en gang over at noen blir sittende alene. De er mest opptatt av at de selv skal få være med på ting. Ikke ta det personlig. Og nei, du går absolutt ikke glipp av noe, men skjønner at du føler deg litt på sidelinja nå.

Anonymkode: 16180...bf4

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

men du kunne vel ha gått ut på byen, etter treningen din?    

Anonymkode: 1b5b8...69b

Har jo ikke noen å dra ute med, har såpass kraftig angst at om jeg skal ut så må jeg gå ut med noen og ikke alene. 

Gjest O.G.
Skrevet

Det der er ikke dine venner og slik viser de deg det.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Leit å høre, men dette er ikke kompisene dine, da hadde de spurt om du ville bli med. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Alle kompisene mine er ute å fester til langt på natt, mens jeg sitter hjemme å føler meg helt sykt ensom. Var en til i guttegjengen som sa han skulle heller trene med meg i kveld istedet for å feste, han kom ikke på trening og la nettopp ut Snapchat story fra russebuss. Jeg har invitert kompisene mine på ting flere ganger men blir aldri spurt om å bli med på noe. Føler meg så oversett. Følte bare for å «vente» litt. 

Spurte du om de ville bli med eller spurte du om det var plass til deg? Anbefaler å bli mer frempå for å slippe å være ensom. 

Anonymkode: 0457c...421

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sa ikke til noen av de at jeg skulle trene på forhånd med håp om at jeg kanskje ble invitert, men nei da. 

Kan han andre i guttegjengen som du skulle trene med ha sagt det til dem? Viser du interesse for å være med? Kan du ha sagt nei en del ganger tidligere, slik at de tror at du ikke har så lyst? 
Kanskje du neste gang kan spurt «Jeg kunne tenkt meg å bli med i kveld. Er det greit om jeg slenger meg på? Eller: Hvor skal vi møtes?» ♥️

Anonymkode: f6abd...cfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...