AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Han vil bare ligge på puppen til han sovner, får ikke lagt han fra meg, ikke etter han har sovnet heller. Han bare gråter når jeg legger han fra meg. Kan ikke sitte oppe hver natt, hva gjør jeg? Er det bare jeg som har det sånn😢 Anonymkode: 5347b...0b8
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Nei, det er ikke bare deg. Vesla her er bare 4 uker, så vi prøver fremdeles å finne ut av det. Hun trenger masse nærhet og roer seg kun på meg om natten. Tenker at det er en periode som forhåpentligvis går over. Vi får nok sove en natt igjen snart vi også, men akkurat nå gjør vi noe veldig viktig ved å gi barna våre det de ber om, og har behov for ❣️ Anonymkode: fe978...98b 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei, det er ikke bare deg. Vesla her er bare 4 uker, så vi prøver fremdeles å finne ut av det. Hun trenger masse nærhet og roer seg kun på meg om natten. Tenker at det er en periode som forhåpentligvis går over. Vi får nok sove en natt igjen snart vi også, men akkurat nå gjør vi noe veldig viktig ved å gi barna våre det de ber om, og har behov for ❣️ Anonymkode: fe978...98b Min er også bare 4 uker, vi får åpen det går over etterhvert da ❤️ Anonymkode: 5347b...0b8
Luckiness Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Forsøkt å samsove så baby kjenner nærhet til deg? 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 Vet hva det sies om samsoving men for oss måtte der til. Vi sov på sofa de første 4 mnd, han lå oppå brystet mitt. Vi sov begge helt ubevegelig i 5 - 6 timer slik. Danderte meg med puter bak og ham innerst, han kunne ikke falle ut, og jeg våkna ved hvert minutt klynk. Etter 4 mnd funket kun byssing, og nettene var urolige en stund ja, han hatet å bli lagt ned, måtte varme senga etc, for at han ikke skulle merke at han ble lagt ned. Vi har gjort masse rart for å at han og vi skulle sove😅. Det har vært tenna i tapeten og til tider stress å legge. Nå, 2.5 år gammel, han han slutta å sove i bhg, sovner på 5 minutter før kl 18 og sover til 6. Mer info enn du spurte om men, poenget er at du skal nok gjennom masse forskjellige, også når det gjelder søvn og rutiner ang det 😊 Anonymkode: 3bf59...8a2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 Jeg gjorde også det de første ukene med første baby. Nr. to var en helt annen type, og mye lettere å legge ned. Med førstemann løste det seg da jeg etter hvert klarte å amme liggende (hadde en del ammetrøbbel, var veldig sår og fikk det ikke til i starten). Da ammet jeg med babyen inntil meg i senga til hun sovnet, og så rullet jeg meg forsiiiiktig unna når hun sov (ofte flere forsøk før det gikk), slik at det ble trygg samsoving. Anonymkode: 27ef8...958
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #7 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet hva det sies om samsoving men for oss måtte der til. Vi sov på sofa de første 4 mnd, han lå oppå brystet mitt. Vi sov begge helt ubevegelig i 5 - 6 timer slik. Danderte meg med puter bak og ham innerst, han kunne ikke falle ut, og jeg våkna ved hvert minutt klynk. Etter 4 mnd funket kun byssing, og nettene var urolige en stund ja, han hatet å bli lagt ned, måtte varme senga etc, for at han ikke skulle merke at han ble lagt ned. Vi har gjort masse rart for å at han og vi skulle sove😅. Det har vært tenna i tapeten og til tider stress å legge. Nå, 2.5 år gammel, han han slutta å sove i bhg, sovner på 5 minutter før kl 18 og sover til 6. Mer info enn du spurte om men, poenget er at du skal nok gjennom masse forskjellige, også når det gjelder søvn og rutiner ang det 😊 Anonymkode: 3bf59...8a2 Hvis man skal samsove så må man praktisere trygg samsoving, IKKE sove selv mens baby ligger på brystet. Det mangedobler risikoen for krybbedød. Anonymkode: bea1e...ceb 1
mingus Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 Kan ikke komme med andre tips enn samsoving og amming i søvn. Helsestasjonen sier jo at dette er ødeleggende for senere legging, men de tar ekstremt feil. Har en trygg liten barnehagegutt som sover på 5 minutter etter en nattahistorie her, og vi ga oss med amming da han var halvannet. Så jeg ammer i søvn halv ti på kvelden, kobler fra melka, og da bruker jeg et triks fra Søvn uten gråt-boka: Hold forsiktig under haken så den sugerefleksen stopper og hun/han ikke søker, da vil det roe seg og babyen sover videre uten at du trenger å ligge der med puppen. Så sniker jeg meg ut i stua, og går inn og gjentar når jeg hører hun våkne i babycallen. Jada folk sier nok hun skal finne søvnen selv, men det der faller ikke meg naturlig, hun er liten og hjelpeløs og spør etter meg, så da kommer jeg selvsagt. Samsover bare videre gjennom natten og har ikke hatt en våkenatt enda pga dette iløpet av hennes 3 måneder lange liv. Kan være hun er ekstra lett å ha med å gjøre, og jeg vet alle babyer ikke er like, men det kan være et tips å nevne iallfall 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 mingus skrev (24 minutter siden): Kan ikke komme med andre tips enn samsoving og amming i søvn. Helsestasjonen sier jo at dette er ødeleggende for senere legging, Heldigvis er ikke dette et generelt syn på helsestasjoner, det er ulikt hva hver helsesøster sier. Anonymkode: bea1e...ceb
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 Det der var meg for noen måneder siden. Men vi har øvd og øvd og øvd på å sove i egen seng (for jeg får vondt OVERALT av samsoving) og i natt sov han i senga si fra halv ett til sju. Magisk! ❤️ Anonymkode: 7cf67...811 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han vil bare ligge på puppen til han sovner, får ikke lagt han fra meg, ikke etter han har sovnet heller. Han bare gråter når jeg legger han fra meg. Kan ikke sitte oppe hver natt, hva gjør jeg? Er det bare jeg som har det sånn😢 Anonymkode: 5347b...0b8 Er helt vanlig. Anonymkode: c6ff9...918
mingus Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heldigvis er ikke dette et generelt syn på helsestasjoner, det er ulikt hva hver helsesøster sier. Anonymkode: bea1e...ceb Heldigvis ja, det er iallfall det 4-5 forskjellige har mast på meg om, men det er godt å høre det fortsatt er noen som lar damene prøve seg fram i morsrollen med sitt eget barn 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå