Gå til innhold

Redselen for å bli gravid påvirker vårt sex forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker om jeg poster dette i riktig forum, men velger å gå for det allikevel. 

Jeg og dame koser oss under sex, hun nyter og jeg nyter også. Vi er begge rundt 25 år gamle.  Under sameie bruker jeg kondom av god kvalitet, hun går ikke på p-piller eller noen andre prevensjon dette fordi hennes kropp tåler ikke det, for meg går det helt fint å benytte meg av kondom og har ikke noe imot om hun velger å benytte seg av noe prevensjon eller ikke, tross alt dette er hennes kropp og hun bestemmer over den.  

Som sagt så nyter jeg også under sameie, men med en redsel på at hun kan bli gravid. Vi kan ikke ha barn nå, dette pga mange årsaker. Denne stemmen på at hun kan bli gravid er alltid i bakholdet mitt når vi har sex og det påvirker min nytelse!

Noen som har vært i lignende situasjon før eller har noe forslag til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Overdriver jeg? 

Anonymkode: 3a6c1...88e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger må en bare stole på at ting fungerer slik de er ment og slappe av med det og bruke energien på det som er viktig. Skulle hun bli gravid så kan dere ta abort. Det er ikke verdens undergang og for dere vil det bli i ytterste tilfelle om gode kondomer ikke holder det de lover.

Men tåler hun ikke spiral? Det er jo for mange kvinner en enkel og perfekt måte å unngå graviditet. Den fåes også som hormonspiral for de som har fått barn og da uteblir hele eller nesten hele menstruasjon hver måned. Men for henne er vanlig spiral sikkert best og da får hun mensen som vanlig men er meget sikker mot graviditet. P-piller er en type mange kvinner vil unngå men da er spiralen et flott alternativ.

Lykke til

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
John McClane skrev (15 minutter siden):

Noen ganger må en bare stole på at ting fungerer slik de er ment og slappe av med det og bruke energien på det som er viktig. Skulle hun bli gravid så kan dere ta abort. Det er ikke verdens undergang og for dere vil det bli i ytterste tilfelle om gode kondomer ikke holder det de lover.

Men tåler hun ikke spiral? Det er jo for mange kvinner en enkel og perfekt måte å unngå graviditet. Den fåes også som hormonspiral for de som har fått barn og da uteblir hele eller nesten hele menstruasjon hver måned. Men for henne er vanlig spiral sikkert best og da får hun mensen som vanlig men er meget sikker mot graviditet. P-piller er en type mange kvinner vil unngå men da er spiralen et flott alternativ.

Lykke til

reagerer litt på setningen "blir hun gravid kan dere bare ta abort" 

Anonymkode: 4fc93...f39

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, nå skrev jeg ikke "bare" ta abort, som om det var en enkelhet uten ulemper. jeg skrev at dere kan ta abort og jeg la også til at det er i ytterste tilfelle om kondom ikke holder det den lover. Jeg skrev ikke at det var enkelt eller noe dere bare kan gjøre lett som bare det. Her tolker du meg feil litt med vilje og det føles som om du er ute etter å arrestere uten at noen trenger å arresteres...!

Men nå er Abort er tross et inngrep man får utført for å fjerne en uønsket graviditet, og er derfor også beskrevet i sin rette form. Mange kvinner får utført aborter etter å ha hatt ubeskyttet sex eller blitt gravide ved uhell el.l og abort er ikke en fy ting å nevne i deres sammenheng. Men hvis prevensjon og alternativt abort ikke er tilstrekkelig for dere så får dere vurdere avhold når det kommer til vaginal sex. Dere kan jo ha masse sex i andre former og utførelser. Hva med å ta en tur i toeren? Deilig og en nytelse for begge om den utføres riktig. Dere må uansett ofre noe slik du beskriver situasjonen. Kondom er tross alt en anerkjent og veldig trygg måte å unngå graviditet på så lenge den brukes riktig. Kanskje du bør søke hjelp slik at du kan overse frykten for kondomsvikt? Antar at slik sterk frykt ikke er så veldig vanlig og at det er noe du sliter med som de fleste andre ikke tenker på. 

• Liker 1
Skrevet
John McClane skrev (36 minutter siden):

Lykke til

Så kan dere ta abort? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du benytter en beskyttelse som er 99% sikker. Skulle dere uheldigvis ramme den ene prosenten, så er abort et alternativ. 
Eller angrepille om kondomet sprekker.

Anonymkode: dca0b...228

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kondom er like sikkert som p-piller hvis den brukes riktig, så ville ikke bekymret meg nevneverdig.

Anonymkode: e1c89...621

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare brukt kondom i slutten av samleiet i 15 år uten å bli gravide. Og vi har blitt gravide på første forsøk to ganger etter 15 år så alt fungerer slik det skal.  24 år med bruk av kondom. 

Anonymkode: ed235...d69

• Liker 2
Skrevet
AnnePåLande skrev (11 minutter siden):

Så kan dere ta abort? 

Jepp, abort brukes når kvinner blir ufrivillig gravid og er et lovlig inngrep som utføres for å fjerne fosteret slik at graviditeten avbrytes. Hvis de ikke har mulighet til å ta seg av et barn så er det ofte mest ansvarlige å ta abort selv om det ikke er noe en ønsker å gjøre. Ofte påvirker aborten kvinner i tiden etter aborten og de tar det tungt men de tok et forsvarlig valg. Abort er altså en løsning som brukes i tilfeller som TS beskriver. At han frykter for at kondom ikke er sikkert nok kan sikkert de fleste spørre seg, men å la det være direkte årsak til redusert kvalitet på sexlivet er nok mindre vanlig. For å få dette normalisert så må de nok ofre seg på et av stedene i denne saken. Unngå vaginalt samleie? Søke hjelp for å få følelsene under kontroll, kondom er tross alt over 99% sikkert. Finnes det andre prevensjonsmidler? Tåler hun ikke spiral? Hva er årsak til at hun ikke tåler noen prevensjons måter? 

Er du ikke enig? Eller er det noe annet du henger deg opp i? Var ordlyden for krass for deg kanskje? Ja så kan de ta abort, det er ikke noe galt i å si det, men det kan tolkes på ulike måter tydeligvis. Noen ganger er det ikke budskapet som er feil, den som tolker det bør kanskje lese det to ganger og spørre seg selv om det er noe å henge seg opp i? 

• Liker 1
Skrevet
John McClane skrev (3 minutter siden):

Jepp, abort brukes når kvinner blir ufrivillig gravid og er et lovlig inngrep som utføres for å fjerne fosteret slik at graviditeten avbrytes. Hvis de ikke har mulighet til å ta seg av et barn så er det ofte mest ansvarlige å ta abort selv om det ikke er noe en ønsker å gjøre. Ofte påvirker aborten kvinner i tiden etter aborten og de tar det tungt men de tok et forsvarlig valg. Abort er altså en løsning som brukes i tilfeller som TS beskriver. At han frykter for at kondom ikke er sikkert nok kan sikkert de fleste spørre seg, men å la det være direkte årsak til redusert kvalitet på sexlivet er nok mindre vanlig. For å få dette normalisert så må de nok ofre seg på et av stedene i denne saken. Unngå vaginalt samleie? Søke hjelp for å få følelsene under kontroll, kondom er tross alt over 99% sikkert. Finnes det andre prevensjonsmidler? Tåler hun ikke spiral? Hva er årsak til at hun ikke tåler noen prevensjons måter? 

Er du ikke enig? Eller er det noe annet du henger deg opp i? Var ordlyden for krass for deg kanskje? Ja så kan de ta abort, det er ikke noe galt i å si det, men det kan tolkes på ulike måter tydeligvis. Noen ganger er det ikke budskapet som er feil, den som tolker det bør kanskje lese det to ganger og spørre seg selv om det er noe å henge seg opp i? 

Dere tar ikke abort… Du tar ikke abort! 
All slags vas en kan lese altså. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnnePåLande skrev (7 timer siden):

Dere tar ikke abort… Du tar ikke abort! 
All slags vas en kan lese altså. 

Poenget ditt får du klart og tydelig frem her, takk for hyggelig tilbakemelding.

Endret av John McClane
AnonymBruker
Skrevet

Anal er 100% risikofritt mtp graviditet. Kan anbefales 👍

Anonymkode: a2606...5dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Risikoen for graviditet er jo alltid tilstede. Om hun hadde gått på hormonprevensjon hadde det jo likevel vært en risiko for graviditet. Ved kondombruk har dui det minste kontroll på at det blir brukt, blir brukt riktig, og du kan fysisk se at det virker. Tar hun pillen, må du bare stole på at hun gjør det riktig, du er helt prisgitt henne og har ikke kontroll selv. Så ikke sikkert at bytte av prevensjon hadde gjort bekymringene dine noe mindre.

Anonymkode: 469e1...dad

AnonymBruker
Skrevet

Hvis kondomet sprekker så kan hun ta angrepille. Men har dere hatt samtalen i fht abort? Noen kvinner klarer det, andre kvinner klarer ikke..

Noe dere uansett bør gjøre er å unngå sex i dagene rundt eggløsning, dette kan hun (eller du) regne ut og ha kontroll over:

https://www.helsebiblioteket.no/seksuell-helse/aktuelt/prevensjons-app-sikre-perioder-i-mobiltelefonens-tid

Hva angår p-piller så blir vel kvinner oftere gravide ved p-pillebruk enn ved kondombruk. Man skal ikke ha mer enn litt diaré eller kaste opp én gang, så nedsettes jo funksjonen av p-pillen kraftig resten av måneden.

Anonymkode: def65...dec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
John McClane skrev (12 timer siden):

Vel, nå skrev jeg ikke "bare" ta abort, som om det var en enkelhet uten ulemper. jeg skrev at dere kan ta abort og jeg la også til at det er i ytterste tilfelle om kondom ikke holder det den lover. Jeg skrev ikke at det var enkelt eller noe dere bare kan gjøre lett som bare det. Her tolker du meg feil litt med vilje og det føles som om du er ute etter å arrestere uten at noen trenger å arresteres...!

Men nå er Abort er tross et inngrep man får utført for å fjerne en uønsket graviditet, og er derfor også beskrevet i sin rette form. Mange kvinner får utført aborter etter å ha hatt ubeskyttet sex eller blitt gravide ved uhell el.l og abort er ikke en fy ting å nevne i deres sammenheng. Men hvis prevensjon og alternativt abort ikke er tilstrekkelig for dere så får dere vurdere avhold når det kommer til vaginal sex. Dere kan jo ha masse sex i andre former og utførelser. Hva med å ta en tur i toeren? Deilig og en nytelse for begge om den utføres riktig. Dere må uansett ofre noe slik du beskriver situasjonen. Kondom er tross alt en anerkjent og veldig trygg måte å unngå graviditet på så lenge den brukes riktig. Kanskje du bør søke hjelp slik at du kan overse frykten for kondomsvikt? Antar at slik sterk frykt ikke er så veldig vanlig og at det er noe du sliter med som de fleste andre ikke tenker på. 

jeg prøvde ikke å arrestere deg eller noe sånt. Jeg er bare veldig religiøs og har mine meninger om abort, som kanskje ikke er lik alle andres meninger. :) ha en fin kveld videre. :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

jeg prøvde ikke å arrestere deg eller noe sånt. Jeg er bare veldig religiøs og har mine meninger om abort, som kanskje ikke er lik alle andres meninger. :) ha en fin kveld videre. :)

Okey, takk for det.

Vi får bare slå fast at vi er enige om å være uenige og at det er helt greit. Uenig er greit, likegyldighet er mye verre...😉

Skrevet
13 hours ago, John McClane said:

Lykke til

Må ikke ha fått barn får å kunne få hormon spiral btw. Holder at man har vært gravid og mistet/tatt abort før 😛

AnonymBruker
Skrevet
Karma91 skrev (1 minutt siden):

Må ikke ha fått barn får å kunne få hormon spiral btw. Holder at man har vært gravid og mistet/tatt abort før 😛

Må verken ha vært gravid eller tatt abort heller.

Spiral kan man få uansett.

Anonymkode: 4cd11...5c8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Må verken ha vært gravid eller tatt abort heller.

Spiral kan man få uansett.

Anonymkode: 4cd11...5c8

Ja ser det har blitt endret. Gikk å sjekket nå :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Sorry ts og alle andre. Denne setningen skrev jeg og jeg ønsker å ta setningen tilbake, ønsker ikke å blande meg inn i noen saker angående abort, ettersom at jeg lite aning om denne saken. Får ikke til å slette den fordi jeg skrev som anynom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...