Gå til innhold

Varmrøkt laks

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kom over dette produktet i butikken. Jeg har sikkert gått forbi det hundrevis av ganger, men har altså ikke oppdaget det før nå. Kan ikke huske å ha fått det servert noe sted heller. Hvordan bruker man dette produktet? Skal det varmes opp? Smaker det like røkt som røkelaks, eller mer eller mindre? Hva slags tilbehør har man til? 

image.jpeg.b1054f238b1cbed45103e3f482671ecc.jpeg

Anonymkode: d93a8...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mener at det står på pakken at du kan bruke den kald også, som pålegg for eksempel. Jeg har smakt den både på godt brød, sammen med sitronmajones eller remulade, og jeg har smakt den sammen med potetsalat og grønnsaker.

Det er bare fantasien som setter begrensninger, du kan lage pastasalat med biter av pepperlaks i, du kan lage en god potetstappe til, eller bare vanlige, kokte poteter, du kan koke ris og grønnsaker til, osv.

Anonymkode: e6e22...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det smaker mindre røkt, enn kaldrøkt laks. Siden den er varmebehandlet, så er konsistens mer lik kokt/stekt laks, og så med røyksmak. Ofte er varmrøkt laks mindre salt.

Varmeøkt laks er ofte på kaldbuffet til lunsj, og kan brukes omtrent på samme måte som alt av spekemat og kaldrøkt laks. Jeg liker det best som pålegg på brød, eller sammen med salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har smakt peppermakrell så kan det brukes litt på samme måte. Bare at det (heldigvis) er mindre salt enn peppermakrellen.

Den kan kanskje bli litt for heftig å varme opp som en hel filet til middag. Den er nok best kald som pålegg eller i mindre biter i en salat og lignende som andre forslår.

Anonymkode: ff6cd...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker det! Bruker det i wraps, på brødskive, kaldt ved siden av asparges eller andre grønnsaker. 

Anonymkode: f1284...5c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...