Gå til innhold

Hvor mye samarbeidet du med megler når du solgte boligen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal selge boligen vår, og opplever at megler involverer oss veldig lite i prosessen. Spør ikke om hva som er bra med boligen og området, spør ikke når det passer for oss å ha visning osv.. 

Er det vanlig at megleren gjør jobben med selgere på sidelinja, eller er det vanlig at det et et tett samarbeid mellom selger og megler? 

Anonymkode: 95e41...fc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi solgte forrige uke. Vi fikk 2 sider med spørsmål om leiligheten fra megler, type hvorfor vi kjøpte den, fordeler med å bo der, nyttig info ol. Hun kom med forslag til datoer for visninger, men det var opp til oss. Så vi var involvert hele veien.

Anonymkode: bfa34...892

AnonymBruker
Skrevet

Han involverte seg masse - vi samarbeidet med interiørdesigneren hans om finpuss og malte alt som hun sa, og vi koordinerte ift å tørke over de siste støvkorn og lufte godt før visninger som var satt opp. Mener også vi fikk lese over og komme med tips til annonsen, og vi fikk spørsmål om oppussing og slikt som var gjort (og når). Gikk etter første visning til 300k over takst når alt annet rundt lå lengre og gikk rundt takst. 

Vi var i kontakt med ham et år i forveien også, der han kom med tips om eksempelvis å bytte kjøkken mm.

Anonymkode: 00775...c74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en helt normal borettslagsleilighet i et strøk hvor megleren er kjent, og har solgt fem av samme type leilighet før, er det vel kanskje ikke så nøye for megleren å spørre samme spørsmål om igjen?

Anonymkode: fd6ea...ad9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis det er en helt normal borettslagsleilighet i et strøk hvor megleren er kjent, og har solgt fem av samme type leilighet før, er det vel kanskje ikke så nøye for megleren å spørre samme spørsmål om igjen?

Anonymkode: fd6ea...ad9

Enig - er litt avhengig av hva slags bolig dere selger. Min megler er lokalkjent i området, og selv om jeg hadde bodd der i tolv år, så visste hun mer enn meg. Hun visste like mye om hva som rørte seg i borettslaget som meg også. Eneste inputen jeg følte jeg kunne gi henne var oppussing jeg hadde gjort utenom det som ble gjort at borettslaget, pluss litt info om naboene vegg-i-vegg.

Men hun involverte meg mye i annonnsen, der flikket jeg en del selv (meglere har feks en tendens til å underdrive hvor langt det er til nærmeste buss/t-bane, så det ble feks økt med noen minutter…)

Anonymkode: a929d...403

Skrevet

Jeg har hatt god dialog med megler begge gangene jeg har solgt bolig. Både mtp oppsett av visninger, innhold i tekst i både Finn-annonse og trykket prospekt, samt gjennomsyn av bilder før publisering. Bla husker jeg å ha fylt ut ett skjema med opplysninger om boligen og området etc, nettopp for meglers opplysning. 

Jeg har også valgt meglere som er kjent i området fra før, med alle de fordeler det gir :)

AnonymBruker
Skrevet

Han var involvert i den grad at han kom en liten time før visning, og spurte meg om jeg hadde jif og en skureklut 😅 

(var ikke så ille altså.. han ville fjerne slike merker som typisk blir der man kommer nær med handtak og metall, som man ikke ser når man bor der selv)

Ellers ville han gjerne ha meg med på visning, slik at jeg kunne ta spørsmålene som krevde inngående kunnskap om leiligheten. Han var lokalkjent og kunne mye om området, så ingen grunn til å gi ekstra innsikt der. 

Anonymkode: dc183...521

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...