Medlemskap007 Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Hei! Jeg jobber per dags dato som stuer (baggage handler) på Gardermoen og trives egentlig ganske bra. Problemet er at lønna ikke er den beste (23 000 brutto for 75%-stilling) og jobben er ganske fysisk krevende så ønsker verken å jobbe der så veldig lenge, eller prøve å øke stillingsprosenten. Er forresten 19 år og har flyttet ut hjemmefra. Ønsker en annen jobb da pga. disse grunnene (hovedsakelig pengene), men jeg klarer rett å slett ikke gå tilbake på skolebenken og studere og det å leve på absolutt minstegrensen med tanke på økonomi. Noen som har forslag til jobber som ikke krever utdannelse, eller veldig kort utdannelse? Helst i området Romerrike, men er ganske fleksibel akkurat der. Har vært innom matbutikk da jeg var yngre, og det var greit det, men ikke som fast jobb. Ønsker å bli togfører, men da må jeg enten ta opp fag (noe jeg ikke kommer til å gjøre på et par år), eller å ha fagbrev. Trodde jeg hadde planen i boks for da kunne jeg jobba på flyplassen i 5 år (har jobbet der 6mnd nå) for å fagbrev der, for så å bli togfører, men akkurat det fagbrevet er selvfølgelig ikke godkjent lokomotivskolen. Noen som har vært i lignende situasjon og "kommet ut" av den? Erfaringer og tips tas imot med et STORT takk!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Sjåfør! Har du lappen? Gå for en bedrift som har egne sjåfører, altså ikke en transportbedrift men en bedrift som også ansetter egne sjåfører til å kjøre ut varene de har. Finn.no. Anonymkode: 14f92...20f 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 T-banefører, kanskje? 😊 Anonymkode: 8b957...f4d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Medlemskap007 skrev (10 timer siden): Hei! Jeg jobber per dags dato som stuer (baggage handler) på Gardermoen og trives egentlig ganske bra. Problemet er at lønna ikke er den beste (23 000 brutto for 75%-stilling) og jobben er ganske fysisk krevende så ønsker verken å jobbe der så veldig lenge, eller prøve å øke stillingsprosenten. Er forresten 19 år og har flyttet ut hjemmefra. Ønsker en annen jobb da pga. disse grunnene (hovedsakelig pengene), men jeg klarer rett å slett ikke gå tilbake på skolebenken og studere og det å leve på absolutt minstegrensen med tanke på økonomi. Noen som har forslag til jobber som ikke krever utdannelse, eller veldig kort utdannelse? Helst i området Romerrike, men er ganske fleksibel akkurat der. Har vært innom matbutikk da jeg var yngre, og det var greit det, men ikke som fast jobb. Ønsker å bli togfører, men da må jeg enten ta opp fag (noe jeg ikke kommer til å gjøre på et par år), eller å ha fagbrev. Trodde jeg hadde planen i boks for da kunne jeg jobba på flyplassen i 5 år (har jobbet der 6mnd nå) for å fagbrev der, for så å bli togfører, men akkurat det fagbrevet er selvfølgelig ikke godkjent lokomotivskolen. Noen som har vært i lignende situasjon og "kommet ut" av den? Erfaringer og tips tas imot med et STORT takk! Bli kabinansatt 😊 Anonymkode: 3d1e1...373 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 Hva med lagerarbeid? Bedre betalt. Til disse jobbene kreves det ofte sertifikat for truck, men det er fort gjort å få seg Anonymkode: c1fab...b0f 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 Hva med jobber som denne i Avis? https://www.finn.no/247164758 erfaring innen kundeservice er jo alltid overførbar til andre jobber. Kanskje det på sikt kan føre til et fagbrev som service- og administrasjonsmedarbeider. https://www.folkeuniversitetet.no/Fag-og-svennebrev/Service-og-samferdsel/Service-og-administrasjonsmedarbeider-fagbrev Lykke til! Anonymkode: 2577b...840
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #7 Skrevet 1. mai 2022 Butikk, barnehage eller lager. Anonymkode: 7eaba...47d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 Hva med å starte på kontor som vikar via vikarbyrå? Det er slik jeg fikk min jobb uten utdannelse, jobber med HR nå 😊 Anonymkode: e4e1f...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Hva med å starte på kontor som vikar via vikarbyrå? Det er slik jeg fikk min jobb uten utdannelse, jobber med HR nå 😊 Anonymkode: e4e1f...9a0 Glemte å legge til at jeg startet med enkle kontoroppgaver og kundemottak. Anonymkode: e4e1f...9a0
missbluebird Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 lager, butikkmedarbeider, sjåfør, barnehage, it medarbeider, telefonsupport, transportør, flyttefirma. Er egentlig mange yrker hvor papirer er strengt tatt unødvendig og ikke gir noen verdi for arbeidsgiver, men det settes som et krav for å luke bort personer. Finner man en åpen og interessert bedrift som ønsker å sats på mennesker så kan man nesten jobbe med hva som helst uansett hva man måtte ha av utdanning eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 Jeg vil virkelig anbefale dagligvare. I dette yrket lærer man alt i løpet av et par måneder, selv uten noen forhåndskunnskaper - og man kan komme så langt man vil hva gjelder ansvar og lønn! Jeg stortrives i min jobb, sosialt og enkle arbeidsoppgaver, og bra betalt da man får masse kveldstillegg og helgetillegg i tillegg til at lønna stiger med mer ansvar og erfaring. 👍 Anonymkode: 7f024...c15
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): T-banefører, kanskje? 😊 Anonymkode: 8b957...f4d Ja, eller trikk hvis du ikke vil kjøre buss. Konduktør er også ok, om du ikke kom inn på lokførerutd. Anonymkode: b7299...a47
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 Finn deg en lager/logistikk jobb på Jessheim. Ca. 500.000 I grunnlønn, betydelig mer om du jobber skift. Finnes allrede nå flere store bedrifter der og er planlagt masse nytt i de kommende årene. Anonymkode: b5af5...a58
herremann Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil virkelig anbefale dagligvare. I dette yrket lærer man alt i løpet av et par måneder, selv uten noen forhåndskunnskaper - og man kan komme så langt man vil hva gjelder ansvar og lønn! Jeg stortrives i min jobb, sosialt og enkle arbeidsoppgaver, og bra betalt da man får masse kveldstillegg og helgetillegg i tillegg til at lønna stiger med mer ansvar og erfaring. 👍 Anonymkode: 7f024...c15 Jeg kunne ikke vært mer uenig. Man kan tjene O.K penger som butikksjef men da må jobber man også 60+ timer i uken samt er tilgjengelig på tlf 24 timer i døgnet. Tar du å deler årslønn på antall arbeidstimer, arbeidstempo, ansvar er lønna plutselig ikke så god likevel. Går frysealarmen natt til søndag kl 04 må du selv tre inn å fikse det(uten lønn). 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #16 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Butikk, barnehage eller lager. Anonymkode: 7eaba...47d men de aller fleste barnehager trenger vel utdannelse som for eksempel "pedagog" eller noe? tiden for de eldre "barnehage-tantene" er dessverre forbi... Anonymkode: 080da...3eb
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #17 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): men de aller fleste barnehager trenger vel utdannelse som for eksempel "pedagog" eller noe? tiden for de eldre "barnehage-tantene" er dessverre forbi... Anonymkode: 080da...3eb Det er bare en pedagog per avdeling, og behov for assistenter og vikarer. Og til det er unge menn populært, hvis de egner seg til jobben selvsagt. Anonymkode: eb8a3...3e1
Medlemskap007 Skrevet 2. mai 2022 Forfatter #18 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er bare en pedagog per avdeling, og behov for assistenter og vikarer. Og til det er unge menn populært, hvis de egner seg til jobben selvsagt. Anonymkode: eb8a3...3e1 Hvordan er lønna i barnehage? Hørt at den er ganske dårlig også er det jo ingen ubekvem-tillegg.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #19 Skrevet 2. mai 2022 Lærervikar. Godt betalt og korte dager. Skoler finnes på hele Romerike og vikarbehovet er ofte stort. Sier du at du kan være på SFO også, får du enda mer. Er jo ikke akkurat noen måte å få fast på, men fram til sommerferien er det hvertfall penger å tjene. Anonymkode: 9035d...2cb
herremann Skrevet 2. mai 2022 #20 Skrevet 2. mai 2022 36 minutter siden, Medlemskap007 said: Hvordan er lønna i barnehage? Hørt at den er ganske dårlig også er det jo ingen ubekvem-tillegg. Mener den er rundt 400k for ufaglærte, altså veldig lav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå