Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har langt hår så burde få det til! 

Jeg syntes det er fint med hårdulter, og sikkert genialt på dager man ikke får vasket håret osv, og til å bare variere litt med. Problemet mitt er bare at det ikke ser pent ut.. hårtuster som stikker ut, og får ikke noen fin fasong! Så jeg lurer på hva som er hemmeligheten? Bruker dere noe annet enn en vanlig hårstrikk?

Anonymkode: 01b91...997

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er en hårdult? 

Har hørt om å dulte borti noen. Evt gi noen en dult i siden. 

Anonymkode: 6e1ca...02c

• Liker 1
Gjest StellaNova
Skrevet

Litt tekstur spray om håret er for nyvasket, og så tvinner jeg det til det naturlig legger seg i en "kanelsnurr" og fester det med hårnåler, og litt hårspray. (Øverste bildet av en "twist bun")

Du bruker en hår donut (bilde av donut og ferdig frisyre nederst) og så starter du nederst og ruller deg innover til du når hodet ditt og da får du en glatt bun. Håret ditt dekker hele donuten. Fester med hårstrikk og litt spray om du vil eller hårolje for å temme håret. Jeg trenger ikke hårnåler eller spray med denne og den er super rask å lage.

Synes åså at uperfekte litt messy buns er skikkelig fine! 😊 Så ikke tenk for mye på det. Men små "usynlige" gummistrikker, hårnåler og hårspray er tingen, litt juks må til.

Work Your Buns Off: Hair Bun 101 - 29Secrets

LYKO Hair Bun Small White image.jpeg.4b4d0d6824fd616e559d925290c2abaa.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Det der kalkes for en knute, chignon eller hårtopp. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

*kalles 

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Det der kalkes for en knute, chignon eller hårtopp. 

Eller hårdult :) 

Anonymkode: 55e8b...294

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller hårdult :) 

Dikter dere opp ord fordi dere ikke kan de opprinnelige ordene for en ting, da? 

• Liker 2
Skrevet

Du kan også Google bun maker. Finnes ymse verktøy å få kjøpt. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha den glatt eller messy? :) For glatt kan man bruke donut. For den rufsete looken, tar jeg først en spiralstrikk og setter håret opp i en hale/løs dult, og fester resten av håret til en messy dult med en ny spiralstrikk :)

Anonymkode: b6298...869

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Dikter dere opp ord fordi dere ikke kan de opprinnelige ordene for en ting, da? 

Nei, man bruker ord som beskriver det man omtaler slik at motparten forstår hva man mener. Det er dette som er språk i utvikling, gamla :) 

• Liker 2
Gjest Geitis
Skrevet

Bruker invisibobble strikk, men helt ærlig, det er stort sett bare flaks om den blir fin eller ikke🙈 hender det tar noen forsøk, om jeg blir helt desperat så fikser jeg litt på den med noen hårnåler og lar være med å se så nøye i speilet😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, man bruker ord som beskriver det man omtaler slik at motparten forstår hva man mener. Det er dette som er språk i utvikling, gamla :) 

Ville aldri forstått hva noen mente om de snakket om en hårdult, i hvert fall. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor i alle dager skal man lage nye ord, når man allerede har gode ord som er fullt forståelige? Hårknute er mye mer logisk enn hårdult. En dult er det man får når noen skumper borti en, det har ingenting med hår å gjøre. 

Anonymkode: e5a3b...c98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal man lage nye ord, når man allerede har gode ord som er fullt forståelige? Hårknute er mye mer logisk enn hårdult. En dult er det man får når noen skumper borti en, det har ingenting med hår å gjøre. 

Anonymkode: e5a3b...c98

Hei!

Hun har ikke funnet på et nytt ord, det er dialekt - jeg bor på sørvestlandet og vet utmerket godt hva hun mener med hårdult, det er det det heter her.
Har egentlig aldri tenkt over at det er et dialektord engang, før jeg leste denne tråden. 

Anonymkode: 04c13...42d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 45, bor i Nord-Norge og skjønner utmerket godt hva hårdult betyr. Det er ikke akkurat et nymotens ord som ingen forstår :ler:

Anonymkode: 45592...550

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...