AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Hvilken sele ville dere anbefalt for en liten hund på 12 kg som kan trekke litt på tur? (Han trekker mest når han ser andre hunder.) Det er til en Shetland Sheepdog. Anonymkode: f6e84...062
Anononyma Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Vi bruker Hurtta y-sele, synes den er kjempekjekk og behagelig for hundene 😊 2
Kamelia83 Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Julius k9 er veldig bra om han trekker litt. Den har brystplate så presset blir fordelt og ikke får et stort trykk midt på. Finnes noen lignende på ebay også som fungerer bra og er litt rimeligere. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Vi bruker VGW-sele 🙋♀️ Anonymkode: a305e...12a 1
FeiteFrida Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Kamelia83 skrev (3 minutter siden): Julius k9 er veldig bra om han trekker litt. Den har brystplate så presset blir fordelt og ikke får et stort trykk midt på. Finnes noen lignende på ebay også som fungerer bra og er litt rimeligere. Greit nok om den passer for deg, altså. Men der jeg jobbet i dyrebutikk nektet vi å ta inn seler derfra. De er aldeles lite ergonomisk konstruert. Store, klumpete greier som hindrer frie skulderbevegelser. Jeg vil anbefale VGW, Non-Stop eller Dog Copenhagen. De har ulike modeller mtp. hvilket bruk du skal ha det til. 4
Kamelia83 Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 FeiteFrida skrev (Akkurat nå): Greit nok om den passer for deg, altså. Men der jeg jobbet i dyrebutikk nektet vi å ta inn seler derfra. De er aldeles lite ergonomisk konstruert. Store, klumpete greier som hindrer frie skulderbevegelser. Jeg vil anbefale VGW, Non-Stop eller Dog Copenhagen. De har ulike modeller mtp. hvilket bruk du skal ha det til. Jeg har riktignok aldri kjøpt originalen, kun lignende fra ebay. Og de fungerte og passet veldig bra til min hund. Jeg gikk ut i fra at originalen skulle være bedre. Men jeg hadde riktignok en ganske bredbent hund, mulig de ikke passer på spinklere raser.
Kamelia83 Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 (endret) FeiteFrida skrev (25 minutter siden): Greit nok om den passer for deg, altså. Men der jeg jobbet i dyrebutikk nektet vi å ta inn seler derfra. De er aldeles lite ergonomisk konstruert. Store, klumpete greier som hindrer frie skulderbevegelser. Jeg vil anbefale VGW, Non-Stop eller Dog Copenhagen. De har ulike modeller mtp. hvilket bruk du skal ha det til. Beklager, nå googla jeg k9 selen og ser jo at det ikke er den vi hadde i det hele tatt. Det er den selen jeg returnerte nettopp pga bevegelighet . Herlighet at det går an å huske så feil. Mer lik denne typen hadde vi: https://vetzoo.no/feel-active-training-vadderad-sele Har den ikke en "original" - utgave? Noe med easy eller noe? Syns jeg kan huske at den egentlig hadde et eget navn. Hvertfall veldig fornøyd med denne type sele hvor det er en bred brystplate foran, i stedet for en smal stripe. Edit: Ezydog er det vel kanskje jeg skal frem til? Endret 30. april 2022 av Kamelia83 1
FeiteFrida Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 Kamelia83 skrev (1 minutt siden): Beklager, nå googla jeg k9 selen og ser jo at det ikke er den vi hadde i det hele tatt. Det er den selen jeg returnerte nettopp pga bevegelighet . Herlighet at det går an å huske så feil. Haha, hva var det jeg sa? 🤣 Neida, det er lov å huske feil altså.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 Her sverger vi til non-stop Anonymkode: 3ee5c...bff 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 TS her. Takk for mange tips. Er det noen seler som er bedre enn andre til hunder med mye pels forresten? En sheltie som vår har mye pels rundt krage. Anonymkode: f6e84...062
FeiteFrida Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): TS her. Takk for mange tips. Er det noen seler som er bedre enn andre til hunder med mye pels forresten? En sheltie som vår har mye pels rundt krage. Anonymkode: f6e84...062 Line harness fra Non Stop har minimalt med dill og hemper og skjøter som pels kan tove seg fast til. Fôret med et stoff som gjør at den ikke gnager i pelsen. Endret 30. april 2022 av FeiteFrida 2
Kamelia83 Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 FeiteFrida skrev (21 minutter siden): Haha, hva var det jeg sa? 🤣 Neida, det er lov å huske feil altså. Haha ja, det var bra du svarte meg på det så det ikke ble stående at k9 var en bra sele!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå