AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Jeg er gravid , og er 7 måneder på vei. Jeg har samboer, og vi har bodd sammen 1,5 år nå. Jeg har delvis merket at pengebruken hans er betraktelig mye høyere enn min, og jeg har ofte lurt hva pengene går til men alltid tenkt det er spill eller andre ting som er hans hobby. Men fant nylig ut han røyker hasj, og føler meg naturligvis lurt, såret og skuffet. Aner ikke hva jeg skal gjøre, noen som har vært i lignende situasjon? Og har noen tips/råd å komme med? Svært hormonell og i stort sjokk. Han sier han slutter når baby er her, men kan dette stoles på? Tydeligvis skjult det for meg i flere år! Jeg har kanskje vært naiv å oversett typiske tegn, flere ting falt på plass når dette kom frem vel å merke. Anonymkode: 6d7f5...e0c 1 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Han kommer ikke til å slutte når babyen blir født Anonymkode: a5675...7c7 37 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Det var veldig vanskelig! Det er vel tvilsomt om han klarer å slutte når han har holdt på lenge. Er det mulig å få time på familievernkontoret eller liknende? Du kan jo aldri overlate et barn til en hasjrøyker, så ansvaret for barnet vil jo falle fullt og helt på deg. Klem ❤ Anonymkode: 98f70...477 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Jeg har vært i samme situasjon. Eller, han var alenefar med to barn. Derfor falt det meg aldri inn at han kunne drive på med hasj. Da jeg oppdaget det skjønte jeg etterpå at jeg burde skjønt det fra dag en. Han sluttet aldri, endret aldri, alt han kom med var tomme løfter. Anonymkode: 3c2a3...3c8 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Min sluttet 100% og kuttet all kontakt med de han røyka med. Må være ca 7 år siden nå, og holdt seg helt unna siden. Anonymkode: dcd84...2d3 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 Han kommer ikke til å slutte. Han blir bare flinkere å sjule det. Anonymkode: 11e1a...7e9 10 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min sluttet 100% og kuttet all kontakt med de han røyka med. Må være ca 7 år siden nå, og holdt seg helt unna siden. Anonymkode: dcd84...2d3 Dette tror jeg ikke på. Anonymkode: 11e1a...7e9 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 Hvorfor ikke slutte nå da? Mange føder litt tidlig så babyen kan jo være her om et par uker. Høres ut som en dårlig unnskyldning. Anonymkode: 6d44d...18b 9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 Om han har skjult dette for deg og i tillegg brukt mye penger på det er han jo åpenbart avhengig. Så jeg tenker du først og fremst du bør dokumentere dette i tilfelle omsorgsfordeling og rettssak i fremtiden. Og jeg hadde gitt beskjed om at han på mandag ringer fastlegen og får henvisning til ruspoliklinikk. Han skal frivillig levere rene prøver lenge for at du skal gå med på samvær. Hadde vel ansett forholdet som slutt dessverre. Anonymkode: b0893...055 9 2
tussi84 Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 Hvis han ikke slutter, så er han ikke egnet som foreldre i alle fall. Med det mener jeg at han ikke skal være påvirket av hasj bruk når han håndterer barnet/er sammen med det. 3
AnonymBruker 42 Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 Du har valgt å få barn med en kar du knapt kjenner, mao... 🤔 Om du ikke har merket noe før nå - så kan det vel neppe være så gæli. Og om han har sagt han skal slutte - så gjør han vel det...
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 Var sammen med en hasjrøyker. Han hadde det dobbelte av inntekt som meg, men var allikevel den som alltid var blakk. Hadde røyket hasj i mange år og så ingen grunn til å slutte, heller ikke hvis han fikk barn. Har liten tro på at han slutter dessverre. Anonymkode: b688d...5b4 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 Beeblebrox skrev (20 minutter siden): Du har valgt å få barn med en kar du knapt kjenner, mao... 🤔 Om du ikke har merket noe før nå - så kan det vel neppe være så gæli. Og om han har sagt han skal slutte - så gjør han vel det... Veldig lett å skjule misbruk av hasj om man har gjort det i mange år, handler ikke om hvor godt man kjenner noen. Be om urinprøver, eneste måten. Far til mine barn sa også han hadde slutter, jeg krevde bevis i form av prøver. Dette nektet han, og da har man svaret. Er nå en x Anonymkode: fc585...ef9 5 1
TinaChristina Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 Kom deg unna er mitt råd. Kan være flere rusmidler inni bildet og. Og dere BEGGE risikerer å miste omsorgen for barnet av denne grunnen. Gå fra han, og si at du kan være åpen for gjenforening når han har sluttet, evt fått hjelp til å slutte. 5 2
AnonymBruker 42 Skrevet 30. april 2022 #15 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig lett å skjule misbruk av hasj om man har gjort det i mange år, handler ikke om hvor godt man kjenner noen. Be om urinprøver, eneste måten. Far til mine barn sa også han hadde slutter, jeg krevde bevis i form av prøver. Dette nektet han, og da har man svaret. Er nå en x Anonymkode: fc585...ef9 Altså... Om man er samboere - så lukter det, man ser det, merker forskjell på oppførsel/fremtreden, og i forhold med potensiale så snakker man vel om ting sammen også... Om TS ikke har merket noe til nå - så burde ikke dette være noen kÆttastrÅff.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #16 Skrevet 30. april 2022 Ts her.. Jeg har nok ikke merket noe til det da jeg jobber turnus, og han jobber en 08-16 jobb. Jeg har delvis merket at han har når jeg kommer hjem hatt en litt sløv oppførsel, og kanskje en mer likegyldig/fjern oppførsel. Feks ikke svarer når jeg snakker til han, og generelt er treg i respons. Men har liksom tenkt han er trøtt, eller spilt lenge da det går mye i spilling på pc mens jeg ikke er hjemme. Igjen, jeg har nok vært naiv og skjønner selvsagt nå hvor feil jeg har tatt. Ang lukt så har jeg aldri luktet hasj før, og hater røyklukt så jeg er ikke med ut når han røyker. Skjønner jeg har vært naiv, og burde sikkert skjønt dette før men han jobber jo osv. så har vel ikke lagt mye i oppførselen. jeg personlig er i mot narkotiske stoffer, og er redd for hva som kan skje dersom han blir tatt eller ikke slutter som han sier han skal. Han tjener dobbelt av meg men fant nå ut at han bruke minimum 15.000 i mnd på hasj.. -ts Anonymkode: 6d7f5...e0c 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #17 Skrevet 30. april 2022 Jeg sluttet å røyke weed den dagen jeg innså at mensen var forsinket. Null stress. Hadde røykt daglig i over fire år. Anonymkode: 614cc...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #18 Skrevet 30. april 2022 (endret) Vi har aldri hatt felles økonomi, da han er ekstremt vanskelig på økonomi biten. Derfor har jeg ikke merket noe til hans høye forbruk;) blitt mer et tema nå da vi ble uplanlagt gravid, men selvfølgelig et svært velkommen å ønsket barn. Anonymkode: 6d7f5...e0c Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 2. mai 2022 av Perelandra 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #19 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har aldri hatt felles økonomi, da han er ekstremt vanskelig på økonomi biten. Derfor har jeg ikke merket noe til hans høye forbruk;) blitt mer et tema nå da vi ble uplanlagt gravid, men selvfølgelig et svært velkommen å ønsket barn. Anonymkode: 6d7f5...e0c -ts Anonymkode: 6d7f5...e0c
AnonymBruker 42 Skrevet 30. april 2022 #20 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har aldri hatt felles økonomi, da han er ekstremt vanskelig på økonomi biten. Derfor har jeg ikke merket noe til hans høye forbruk;) blitt mer et tema nå da vi ble uplanlagt gravid, men selvfølgelig et svært velkommen å ønsket barn. Anonymkode: 6d7f5...e0c Skjønner jo at du troller, men hvordan "fant du ut" at han bruker "minst 15k" i måneden på puffings... Er du klar over hvilke mengder weeed man må røyke hver dag til å få til noe sånt? Og det samtidig som du ikke har merket noen tingen 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå