Gå til innhold

Oppmuntringstråd til de som har småbarn og sliter med tannpuss

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet det er mange som sliter med tannpuss av små barn. Tenkte, kan vi ikke ha en tråd hvor man kan dele tips/erfaringer til de som sliter med det?

Jeg har en som ble 3 år i januar, og det har ikke vært enkelt. Må stadig finne nye metoder. Og har vært mange kamper.

Nå har jeg funnet ut en veldig hyggelig måte, uten at det blir en kamp, men bare kos og morro.

Da står han ved vasken, og får sprute vann, jeg lager skvettelyd, han får helt latterkrampe, og jeg får da pussa tenna hans fint mens han står og ler 😅 det blir også en veldig hyggelig tannpusstid 🤩

Hva er deres metoder å gjøre det på, som kan oppmuntre barna og at det blir en koselig stund?😁

Anonymkode: c059a...f37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter tannpuss tar vi litt tøys, dvs at jeg synger og kiler barnet litt. Hun elsker det 😁 

Ellers synger jeg noen ganger når vi pusser... eller sier at jeg så Karius inni munnen,og at han holdt på å pakke kofferten sin og at nå skal vi prøve å fange han😂😂

Anonymkode: 2f7f1...6d6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Etter tannpuss tar vi litt tøys, dvs at jeg synger og kiler barnet litt. Hun elsker det 😁 

Ellers synger jeg noen ganger når vi pusser... eller sier at jeg så Karius inni munnen,og at han holdt på å pakke kofferten sin og at nå skal vi prøve å fange han😂😂

Anonymkode: 2f7f1...6d6

Så herlig 🥰 høres ut som en skikkelig kos tid 🤩

Anonymkode: c059a...f37

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar de pusse selv, og kontrollpusser etterpå. Dobbel runde med tannkrem gjør susen. 

Anonymkode: 7ba7f...6da

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...