Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg vil i livet. Jeg vet ikke om jeg vil flytte eller ikke. Det er så vanskelig med alle valg og jeg vingler frem og tilbake hele tiden. Jeg vet ikke hvem jeg er. Jeg har ingen interesser og alt er sort og trist og leit. Er bare sliten av å kjempe så mye. Jeg vet ikke mere. Jeg er så usikker på meg selv og mangler selvtillit. Jeg stammer og stotrer og får ikke frem ett ord. Æsj. Vet ikke hva jeg skal gjøre lengre. Jeg vet ikke hva jeg ønsker med innlegget her heller. Hjelper bare å få ned alt det vonde ett sted. Jeg er ikke noe flink i livet og jeg strever med helt hverdagslige ting. Beklager for ett langt innlegg.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. :hjerte:

Anonymkode: afc5f...31b

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at dette oppleves som overveldende og vanskelig. Når jeg føler det sånn hjelper det å skrive ned alle tankene mine i dagboken min. Synes det hjelper overraskende mye bare å få satt ord på følelsene og tankene.

Du skriver at du sliter med å ta valg. Et tips jeg har da er at når jeg står overfor et valg liker jeg å skrive en for-liste og en mot-liste, da pleier det å bli tydeligere hvilket av valgene som er best.

Og når det gjelder det med at du ikke helt vet hvem du er, så er det ganske vanlig. De aller fleste av oss har følt det sånn på et eller annet tidspunkt. Selv om man ikke klarer å få tak på hvem man er, så går det an å begynne i andre enden. For du har antagelig et tydeligere bilde av hvem du ikke er? Hvis du begynner med å skrive ned alt det du ikke er, så vil du finne noen antonymer (motsetninger) som du kan føre opp på en liste over hvem du kanskje er, og etterhvert kan du bearbeide den kanskje-listen og lage en slik er jeg-liste.
Synes forresten at du formulerer deg godt i dette innlegget, så da har du en ting du kan skrive opp på slik er jeg-listen din. :) 

Anonymkode: 9e83f...c64

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest MarieV
Skrevet

Jeg har det helt likt :( klarer ikke å komme meg ut av boblen heller

AnonymBruker
Skrevet

Dette er typisk kvinner dessverre.

Anonymkode: f123f...f68

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det helt likt som deg Ts! Og jeg har forstått at jeg trenger å ordne opp med meg selv. Vet ikke om dette gjelder deg, men jeg har virkelig mobbet meg selv i mange år, og jeg har ikke tatt så godt vare på verken kropp eller sinn.

Har faktisk et ønske om å pakke sekken, teltet og soveposen og gå langt inn i naturen. Jeg vet at det mest sannsynlig kommer til å bli litt utfordrende. Jeg er mest vant til å være inne i komfortsonen på sofaen. Dette blir nok en slags liten bootcamp med meg selv. Men det handler om å bryte ut av gamle mønster, og se at det finnes noe mer der ute. Gi seg selv en pause fra det gamle. Tenk så usunt og kjedelig det er for psyken,  å bare tenke de samme gamle tankene, og leve livet i det samme mønsteret dag på dag? Det blir usunt å følge gamle mønster når egne tanker er negative.

Anonymkode: 5e5ec...e00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...