Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #1 Skrevet 6. november 2005 Ja, overskriften sier det vel egentlig. Bare lurer på hvor ofte dere gjør det? Hva synes dere er "ekkelt lenge" mellom hver gang?
Deli Skrevet 6. november 2005 #2 Skrevet 6. november 2005 Eg satt akkurat å søkte på dette... Veit eg burde ta meg saman å gjera det NÅ! Har ikkje gjort det sidan 31. august. Heit sant og heilt forferdeleg ekkelt. Tenkjer på all midden, føler at eg klør ved tanken. Eg synest ein bør gjera det kvar 14. dag, men sambuaren min synest det er nok med kvar 2. månad (som nå..). Dersom noko spesielt har skjedd, er det naturlegvis best å skifte straks (feber feks). I det siste har det berre ikkje skjedd og vi må ta oss saman. Googla på dette og las masse ekkelt om midd, visstnok ikkje bra for oss med atopsik eksem og allergi. Gler meg til å høyre kva andre tenkjer om dette. Det er jo ein lite vesentleg diskusjon (i den store samanhengen), men pytt, livet har jo så mange sider! (Eg klør med tanken på at eg nå skal i seng, natta!!)
Samantha Skrevet 6. november 2005 #4 Skrevet 6. november 2005 Eg skulle ønske eg kunne skrive kvar 14.dag.... Kanskje kvar 4-6 veke?? Men fytti katta kor herlig det er å legge seg i reine sengklede. Skal begynne med minst kvar 14.dag frå no av!
Sin Skrevet 6. november 2005 #5 Skrevet 6. november 2005 En gang i uken, det er så deilig å legge seg i rent sengetøy. Ekkelt lenge? Kanskje en måned.
Transe Skrevet 6. november 2005 #6 Skrevet 6. november 2005 Har dobbelseng, men er alene og da skifter jeg normalt etter 2 uker. Bruker sengtøyet da 1 uke og det er nok føler jeg. Har andre delen av sengen blitt brukt blir det oftere.
Brunhilde Skrevet 6. november 2005 #7 Skrevet 6. november 2005 Minst hver 14 dag - og det går aldri lenger, men noen ganger kortere, tid mellom hver gang. Håper jeg har klart å innprente det i 15 åringen også! Ekkelt? DET er ikke opp til meg å vurdere på andres vegne, men var det noen her som skrev at sist de skiftet sengetøy var 31 august? Det nærmer seg vel faretruende "ekkelt" da syns jeg...
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #8 Skrevet 6. november 2005 Folk får gjøre som de vil hjemme, og jeg synes ikke andre er "ekle", selv om de skifter sengetøy sjelden. Før skiftet jeg 1-2 ganger i måneden. Nå har jeg imidlertid to katter som elsker å ligge i senga sammen med meg. Så etter en uke er senga helt hårete. Kan bare prøve å forestille meg hvordan senga hadde sett ut etter en måned Nå skifter jeg en gang i uka, men hadde aldri skiftet så ofte om ikke det var for de to pelsdottene mine som legger igjen så mye hår i senga
Gjest Gjesta Skrevet 6. november 2005 #9 Skrevet 6. november 2005 Jeg skifter annenhver fredag om vinteren og hver fredag om sommeren. Å ikke ha skiftet siden august er direkte motbydelig
sixx Skrevet 6. november 2005 #10 Skrevet 6. november 2005 Jeg skifter hver uke. "Ekkelt lenge" har jeg ingen formening om...folk får gjøre som de vil.
Lula Skrevet 6. november 2005 #11 Skrevet 6. november 2005 Det varierer litt, men det går aldri mer enn 2 uker mellom hver gang.
Pimbila Skrevet 6. november 2005 #12 Skrevet 6. november 2005 Annen hver uke er målet, men kan gå litt over noen ganger.
Dødspingvinen Skrevet 6. november 2005 #13 Skrevet 6. november 2005 Som oftest er det hver fjortende dag, men det kan bli oftere på sommeren.
Gjest Tristessa Skrevet 6. november 2005 #14 Skrevet 6. november 2005 Minst annenhver uke, oftere dersom noen av oss har vært syk eller dersom det har vært varmt i været. Henger ofte opp dynene til lufting også. Må skifte ofte på grunn av støvallergi, men synes også det er helt blææærkhh å skifte noe skjeldnere enn annenhver uke.
Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2005 #15 Skrevet 6. november 2005 Skifter ca hver 14. dag. Hvis sengetøyet ikke har vært skiftet siden 31. august så er det ekkelt lenge ja.
Gjest Gjesta Skrevet 6. november 2005 #16 Skrevet 6. november 2005 Jeg skifter hver 14 dag, noen ganger hver uke. Om sommeren skifter jeg hver uke. Klarer ikke å ligge i sengetøy som har lagt på mer enn 14 dager, 3 uker er helt uaktuelt for meg, og mer enn en måned er ekkelt.
sushigirl Skrevet 6. november 2005 #17 Skrevet 6. november 2005 Vi skifter på senga hver uke, men det er fordi sambo har middallergi. Oppdaget det i sommer, før det skifta vi ca hver 14. dag. Jeg liker ikke å ligge i sengetøy som har ligget på i mer enn en måned, men hva andre gjør, får være opp til dem.
Gjest Madeline Skrevet 6. november 2005 #18 Skrevet 6. november 2005 Jeg skifter på sengene hver 14 dag.
Gjest Gjesta Skrevet 6. november 2005 #19 Skrevet 6. november 2005 Vi skifter hver 14.dag eller oftere. Går som regel 10 dager mellom hver gang. Er så godt å legge seg i nytt sengetøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå