AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Jeg har hatt en barndomsvenninne hele livet og vi er knyttet sammen i en veninnegjeng og alle andre relasjoner jeg har. Problemet med henne er at hun er en skjult narsisist, og det sier jeg uten noen tvil etter flere år med hennes ondskap. Jeg har pga henne ikke hatt ett normalt forhold til noen av mine veninner, fordi de er redde for at hun skal baksnakke dem. De tørr ikke se hvem hun er og derfor har det alltid vært noe som "vi ikke snakker om". De er redde. Jeg er ikke redd og har sagt ifra når hun har gjort gale ting mot meg, men det har alltid blitt ett stort drama av det og hun skylder bare på andre eller så er jeg drama. Hun gjør aldri feil mener hun. Ingen tørr å si imot henne. Når jeg skjønnte at hun var sjult narsisist så behandlet jeg henne som en og jeg har opplevd mye mindre drama med henne. Istedefor å konfrontere, så forlater jeg heller situasjonen og det har fungert bra. Nå kommer situasjonen min: Hun hadde fått en ny veninne og idealiserte henne masse i starten og jeg syns synd på henne fordi jeg vet at hun blir manipulert og at alt er skuespill. Det er en lang historie med mye greier. Men det som har skjedd er at jeg fikk god kontakt med henne og vi hadde en liten opplevelse av hun giftige som var en god start å nevne litt for henne. Vi begynte å snakke litt og jeg begynte å skjønne at hun forsto meg. Nå har vi støttet hverandre lenge og hun ser det samme som meg. Hun ser også at hun er narsisist og nå ønsker hun å kutte henne ut av livet sitt. Jeg sier at jeg forstår og at jeg vil gjøre det samme, men det er vanskelig å kutte helt når alle mine relasjoner er den giftige sine relasjoner. Da må jeg møte den giftige i felles invitasjoner. Hun giftige vil også hevne seg og lage en stor krig hvis jeg forsatt er veninne med hun nye. Da vil hun prøve å få alle imot meg. Men denne nye veninnen er den beste veninnen jeg har hatt, hun bryr seg virkelig om meg og er klok nokk til å velge bort venner som ikke er gode. Hvordan skal hun nye veninnen avslutte dette vennskapet med min giftige barndomsvenn uten krig? Hvordan kan jeg forsatt være veninne med henne uten at hun får alle imot meg? Jeg er glad i de andre veninnene mine, de er bare redd henne. Men jeg har det veldig fint med dem når vi gjør ting alene sammen. Kansje jeg bare skal slette den giftige og slippe å få meldinger og unngå felles invitasjoner, kun treffe de normale vennene uten henne. Er det det beste? Hun kan ikke mene at jeg skal kutte ut en god veninne fordi denne veninnen ikke liker henne. Man kan ikke like alle. Anonymkode: 95b38...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Hæ? Giftig? Dette var et rart innlegg… Anonymkode: ed5f2...a66 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hæ? Giftig? Dette var et rart innlegg… Anonymkode: ed5f2...a66 Beklager. Jeg vet det er rotete. Jeg skriver giftig istedefor narsisist. Det er mye rot med sånne mennesker og derfor vanskelig å forklare. Jeg er egentlig meget sliten av henne nå. Blir bare kvalm av å skrive. Jeg tar bare ett valg nå å sletter henne, ignorerer hennes drama. De andre vennene mine får ta ett valg om de ønsker å forsatt være min venn. Hun nye veninnen skal jeg ta vare på uansett. Sånn. Det er løsningen. Orker ikke mer. Anonymkode: 95b38...7d1 3 5
Mamajune11 Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Bare ta avstand fra henne. Tror det kan være lurt å IKKE slette/blokke nå i starten, bare ignorer henne i stillhet. Sånne jenter finner raskt ut de er slettet/blokkert og da blir det mye drama unødvendig, der de andre i gjengen vil dra deg inn i bullshittet. 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Fryktelig vanskelig situasjon du er i. Ingen mennesker har rett til å bestemme over andre og hvem de skal være venner med. Treffes dere stort sett alltid som en vennegjeng eller har du mulighet til å treffe bare noen av dem om gangen og så unngår du å bli med i sammenhenger der din "giftige" venninne er med? Det høres ut som at det kan bli mye unødvendig drama dersom alle dere andre treffes bortsett fra din "giftige" venninne, så løsningen er muligens å dele det litt opp slik at du bare treffer noen av dem om gangen eventuelt. Da vil ikke hun være den eneste som uteblir og det vil muligens bli mindre konflikter av det...? Anonymkode: 27f79...4e4 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 Jeg klarer ikke helt henge med i hvem som er hvem, det blir for mye hun, hun, henne, hun. Kan du endre innlegget og heller skrive fiktive navn som Anne og Bente? Da vil det være lettere å forstå hvem som er hvem. Anonymkode: 8113d...ce1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Beklager. Jeg vet det er rotete. Jeg skriver giftig istedefor narsisist. Det er mye rot med sånne mennesker og derfor vanskelig å forklare. Jeg er egentlig meget sliten av henne nå. Blir bare kvalm av å skrive. Jeg tar bare ett valg nå å sletter henne, ignorerer hennes drama. De andre vennene mine får ta ett valg om de ønsker å forsatt være min venn. Hun nye veninnen skal jeg ta vare på uansett. Sånn. Det er løsningen. Orker ikke mer. Anonymkode: 95b38...7d1 Det høres lurt ut! Synd at de andre vennene dine ikke ser hvem hun egentlig er. Men ikke la det hindre deg i å kutte henne ut. Det er mye mer skadelig for deg og fortsette å være venn med henne. Anonymkode: 9cba5...038 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg klarer ikke helt henge med i hvem som er hvem, det blir for mye hun, hun, henne, hun. Kan du endre innlegget og heller skrive fiktive navn som Anne og Bente? Da vil det være lettere å forstå hvem som er hvem. Anonymkode: 8113d...ce1 Anne er en giftig barndomsvenninne som har en relasjon til alle mine veninner. Det er veninner jeg er glad i, men de ser ikke henne hvem hun er, ellers så er de redde for å innrømme det. Det har alltid vært litt rar vennskap jeg har med mine veninner fordi de ikke snakker om Anne. De tørr ikke være enig med meg med henne og blir redd og trekker seg unna hvis Anne er sint på meg. Ellers er de gode venner, men de blir litt kontrollert av Anne som påvirker vennskapet med meg. Anne har fått en ny veninne for en stund siden igjennom jobben, og hun heter Bente. Jeg ble etterhvert kjent med Bente og hun ble invitert sammen med alle veninnene våres av Anne. Det er Anne som ble kjent med henne og introduserte henne for alle. Men Bente og jeg har fått god kjemi og hun begynte å legge merke til noe med Anne. Jeg åpnet meg litt forsiktig til Bente i starten angående Anne og Bente forsto meg og skjønnte at Anne var en sjult narsisist. Meg og Bente har støttet hverandre i hemmelighet og delt hva Anne har sagt som er veldig stygge ting for å sette andre i dårlig lys og henne i godt lys. Vi har vært sammen noen få ganger som Anne vet om og det liker ikke Anne. Hun vil ha kontrollen. Men hun sier det ikke direkte. Men saken nå er at Bente ønsker å kutte ut Anne fra sitt liv, men ønsker forsatt å være veninne med meg. For henne så er det enkelt, hun har ingenting som binder henne med Anne. Men for meg blir det drama om jeg velger å forsette vennskapet med Bente etter hun har kuttet ut Anne. Dette vil ikke Anne like og hun vil prøve å få alle mine veninner imot meg om jeg forsatt er venn med Bente. Nå burde jeg snu ryggen til Bente fordi Bente kuttet henne ut. Men Bente er den beste vennen jeg har hatt, selv om jeg ikke kjenner henne veldig godt, så har hun allerede vist at hun er der for meg og vi har samme interesser. Det er også veldig godt å ha en veninne som ser hva Anne er, fordi jeg har følt meg alene i alle årene med det. Nå har jeg en veninne som støtter meg mot Anne og jeg støtter henne. Hvordan kan Bente avslutte relasjonen til Anne på best mulig måte? Hvordan kan jeg få forståelse fra veninnegjengen at jeg ønsker forsatt å være veninne med Bente selv om hun har kuttet ut Anne? Anne mener det er hennes veninne fra jobben og da er det hun som bestemmer. Håper gode svar til dette også. Dette var utrolig slitsomt å skrive... Anonymkode: 95b38...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 Hva i alle dager mener du med overskriften? Skjønner ikke bæret... Anonymkode: 0355b...955 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 Fikk ikke med meg alt og om du egentlig vil gjøre det slutt med hun første venninne. men om hun andre venninne vil lage drama om du ikke gjør det slutt med hun første, så er da ikke hun noe bedre....... Anonymkode: 27396...a34
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk ikke med meg alt og om du egentlig vil gjøre det slutt med hun første venninne. men om hun andre venninne vil lage drama om du ikke gjør det slutt med hun første, så er da ikke hun noe bedre....... Anonymkode: 27396...a34 Les det nye om Anne og Bente. Anonymkode: 95b38...7d1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 Takk for at du la inn Anne og Bente, ble mye lettere å følge med nå.😊 Skjønner at det er vanskelig å balansere sånne vennskap, men er det egentlig et godt vennskap mellom deg og Anne? Hvis hun velger å kutte deg ut fordi du har et eget, selvstendig vennskap med Bente, ville det egentlig være et så stort tap? Høres ut som at vennskapet ditt med Bente er mye bedre, og dermed verdt mer, enn vennskapet ditt til Anne. Høres egentlig mer ut som at det ville være en befrielse for deg å slippe Anne. Eller vil hun da påvirke alle de felles vennene deres sånn at de også kutter ut kontakten med deg, og vil de gjøre som hun befaler? Anonymkode: 8113d...ce1 1
Natta1980 Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 enig med konklusjonen din. kutt ut hun gærne og behold de andre. hvis du er redd for at hun gærne skal lage bråk for deg, får du bare ta alt med ro og håpe på at de andre vennene dine gjennomskuer henne. du kan dessverre ikke ha kontroll over alt og alle. men bare slapp av. ikke tenk på noe dritt som kan skje osv. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: 1) Hvordan kan Bente avslutte relasjonen til Anne på best mulig måte? 2) Hvordan kan jeg få forståelse fra veninnegjengen at jeg ønsker forsatt å være veninne med Bente selv om hun har kuttet ut Anne? Anne mener det er hennes veninne fra jobben og da er det hun som bestemmer. Anonymkode: 95b38...7d1 1) Bentes problem. Udramatisk ghosting er vel det beste. 2) Meld deg ut av Klubb Fjortis og gjør det klart at du selv styrer hvem du er venner med. Om resten av gjengen fortsatt vil være 'Annes Dumme Lemminger' får du ikke gjort noe ved. Kanskje de blir voksne en dag. Anonymkode: 2f2d2...943 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 Dette var da ikke så vanskelig å forstå da folkens. Jeg skumleste og har akkurat våkna, og greide å forstå. Ts jeg tror at disse gamle veninnene dine, er inne i en ganske vanskelig situasjon men hun som er narc. De vil ikke lage drama, og da forstår dem hva du mener, men de tør ikke ta i det. Jeg tror det er best å finne på ting med hun nye, og kansje invitere to eller tre stk fra den gamle gjengen, så kan dere bli kjent. Og så invitere et par andre fra den gamle gjengen en annen gang. Anonymkode: d0303...efd 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #16 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har hatt en barndomsvenninne hele livet og vi er knyttet sammen i en veninnegjeng og alle andre relasjoner jeg har. Problemet med henne er at hun er en skjult narsisist, og det sier jeg uten noen tvil etter flere år med hennes ondskap. Jeg har pga henne ikke hatt ett normalt forhold til noen av mine veninner, fordi de er redde for at hun skal baksnakke dem. De tørr ikke se hvem hun er og derfor har det alltid vært noe som "vi ikke snakker om". De er redde. Jeg er ikke redd og har sagt ifra når hun har gjort gale ting mot meg, men det har alltid blitt ett stort drama av det og hun skylder bare på andre eller så er jeg drama. Hun gjør aldri feil mener hun. Ingen tørr å si imot henne. Når jeg skjønnte at hun var sjult narsisist så behandlet jeg henne som en og jeg har opplevd mye mindre drama med henne. Istedefor å konfrontere, så forlater jeg heller situasjonen og det har fungert bra. Nå kommer situasjonen min: Hun hadde fått en ny veninne og idealiserte henne masse i starten og jeg syns synd på henne fordi jeg vet at hun blir manipulert og at alt er skuespill. Det er en lang historie med mye greier. Men det som har skjedd er at jeg fikk god kontakt med henne og vi hadde en liten opplevelse av hun giftige som var en god start å nevne litt for henne. Vi begynte å snakke litt og jeg begynte å skjønne at hun forsto meg. Nå har vi støttet hverandre lenge og hun ser det samme som meg. Hun ser også at hun er narsisist og nå ønsker hun å kutte henne ut av livet sitt. Jeg sier at jeg forstår og at jeg vil gjøre det samme, men det er vanskelig å kutte helt når alle mine relasjoner er den giftige sine relasjoner. Da må jeg møte den giftige i felles invitasjoner. Hun giftige vil også hevne seg og lage en stor krig hvis jeg forsatt er veninne med hun nye. Da vil hun prøve å få alle imot meg. Men denne nye veninnen er den beste veninnen jeg har hatt, hun bryr seg virkelig om meg og er klok nokk til å velge bort venner som ikke er gode. Hvordan skal hun nye veninnen avslutte dette vennskapet med min giftige barndomsvenn uten krig? Hvordan kan jeg forsatt være veninne med henne uten at hun får alle imot meg? Jeg er glad i de andre veninnene mine, de er bare redd henne. Men jeg har det veldig fint med dem når vi gjør ting alene sammen. Kansje jeg bare skal slette den giftige og slippe å få meldinger og unngå felles invitasjoner, kun treffe de normale vennene uten henne. Er det det beste? Hun kan ikke mene at jeg skal kutte ut en god veninne fordi denne veninnen ikke liker henne. Man kan ikke like alle. Anonymkode: 95b38...7d1 Om jeg skal tyde dette så vil jeg derimot konkludere med at du er den som manipulerer. Din giftige venninne har du tatt avstand fra. Det er greit. Hun har fått seg en ny venninne som du også har blitt venninne med. Du har manipulert denne venninnen til å innse at den gamle venninnen din er giftig(narsissist). (hvorfor snakker dere om andre venninner samt setter merkelapper på de?). Du prøver å få den nye venninnen til å avslutte venninneforholdet med den gamle(giftige) venninnen din. I tillegg sprer du om deg med psykiske diagnoser om dine venninner. Det er de som manipulerer, og de som har en agenda. Blant annet du. TS, du burde gå inn i deg selv og gjøre deg noen selvransakelser. Hadde jeg fått vite at min datter(20 år) holdt på slik så ville det blitt vanskelig for henne å be om noen ekstra tjenester for å si det forsiktig. Du er det vi på godt norsk, uten filter kaller en ekstremt dårlig venninne som i tillegg manipulerer. Anonymkode: 2b230...941 2
Gjest O.G. Skrevet 1. mai 2022 #17 Skrevet 1. mai 2022 Jeg forstod hovedinnlegg. Det er en dramadronning som mobiliserer alle når det foregår en konflikt mellom henne og en annen venninne hele tiden, alle ser hva som foregår, men ingen sier noe av frykt for å bli den neste det blir mobilisert i mot. (helvetes utidig med venninner som når det er en konflikt med en person, skal ha alle til å være sure på den personen) Rådet mitt er: Ignorer. Ikke blokker. Slike kjerringer gjør mye skade.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #18 Skrevet 1. mai 2022 Jeg hadde en slik "bestevenninne" som plutselig snudde ryggen til meg og prøvde å mobilisere felles venner mot meg. De har heldigvis valgt å være nøytrale, men det gjør skikkelig vondt å se at de fremdeles henger sammen uten meg. Men vi er fremdeles venner og finner på ting uten henne, så prøver tenke at det må være vanskelig for dem som må velge hvem de skal invitere. Jeg har slettet og blokkert henne på alle kanaler fordi hun bevisst prøver såre meg gjennom sosiale media. Det er ikke mye man kan gjøre med slike annet enn å sørge over det man trodde var et solid vennskap og så gå videre i livet. Jeg velger å tro at de som er stygge på innsiden vil bli avslørt på sikt - det er bare noen av oss som så det tidligere enn andre. Anonymkode: 5262d...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #19 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 2022-5-1 den 7.33): Om jeg skal tyde dette så vil jeg derimot konkludere med at du er den som manipulerer. Din giftige venninne har du tatt avstand fra. Det er greit. Hun har fått seg en ny venninne som du også har blitt venninne med. Du har manipulert denne venninnen til å innse at den gamle venninnen din er giftig(narsissist). (hvorfor snakker dere om andre venninner samt setter merkelapper på de?). Du prøver å få den nye venninnen til å avslutte venninneforholdet med den gamle(giftige) venninnen din. I tillegg sprer du om deg med psykiske diagnoser om dine venninner. Det er de som manipulerer, og de som har en agenda. Blant annet du. TS, du burde gå inn i deg selv og gjøre deg noen selvransakelser. Hadde jeg fått vite at min datter(20 år) holdt på slik så ville det blitt vanskelig for henne å be om noen ekstra tjenester for å si det forsiktig. Du er det vi på godt norsk, uten filter kaller en ekstremt dårlig venninne som i tillegg manipulerer. Anonymkode: 2b230...941 Nåja. Jeg kunne lett vært Bente i situasjonen her, med svigerinne som ts og svigermor som Anne. Jeg reagerte på måten de prater på ganske tidlig, men det tok noen år før jeg og svigerinne forstod at dette ikke var normalt. Hvorfor vi snakker om hennes mor og setter merkelapper? Fordi effekten av slike giftige personer kan være alt for vond og nedbrytende til å bære helt alene. Anonymkode: 39de0...a8b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå