Gå til innhold

"er mer gode venner enn kjærester"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mange forklarer årsak til samlivsbruddet med. De sier de har vokst ifra hverandre, og det føles som det bare er vennskap igjen. 

Hva betyr det? Jeg lurer oppriktig altså, og håper noen gidder å forklare🤣🙊 Har aldri vert gjennom et brudd, da min samboer er den eneste ordentlige kjæresten jeg har hatt, og må derfor ærlig si jeg ikke forstår utsagnet, eller årsaken til brudd:)

Anonymkode: 37dc6...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

Det betyr at lidenskapen, forelskelsen og kanskje lysten på sex er borte. Samtidig er man gode venner med respekt for hverandre og trives i hverandres selskap. 

For mange funker det fortsatt fint å være sammen da, helt til man møter noen andre som tenner en gnist i deg. Det kan bli roten til et vondt brudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, for meg ble exen som en venn/bror. Altså en mann jeg er glad i, og ønsker alt godt i livet. Men som jeg aldri kunne hatt sex med eller dype intime samtaler med.

Samtidig så kom vi etterhvert fram til at vi ønsket ulike ting i livet, ting som er vanskelig å ha kompromisser om, så på den måten kan man si vi vokste fra hverandre. 

Anonymkode: e7f0e...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Feks at man ikke ligger sammen, fordi det føles helt feil — men likevel er gode venner.

Anonymkode: 6e33e...3af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det mange forklarer årsak til samlivsbruddet med. De sier de har vokst ifra hverandre, og det føles som det bare er vennskap igjen. 

Hva betyr det? Jeg lurer oppriktig altså, og håper noen gidder å forklare🤣🙊

Det betyr at en eller begge ikke lenger er kåt eller betatt. Men de hater ikke hverandre. 

Anonymkode: b3541...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det egentlig du ikke skjønner, TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vel, for meg ble exen som en venn/bror. Altså en mann jeg er glad i, og ønsker alt godt i livet. Men som jeg aldri kunne hatt sex med eller dype intime samtaler med.

Samtidig så kom vi etterhvert fram til at vi ønsket ulike ting i livet, ting som er vanskelig å ha kompromisser om, så på den måten kan man si vi vokste fra hverandre. 

Kunne du aldri hatt dype intime samtaler med en bror…? Why?

Anonymkode: 0ecad...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kunne du aldri hatt dype intime samtaler med en bror…? Why?

Anonymkode: 0ecad...320

Ja, jo altså, noen typer intime samtaler kan jeg ha med min bror. Men, intime samtaler innebærer også diverse seksuelle tema, fantasier osv. Og ting man deler med en langvarig partner, og for meg, ingen andre. 
Tviler på at min bror har særlig glede av å snakke om slikt med meg, og jeg med han.

Selv om jeg var glad i exen min, når vi kom til et punkt hvor vi ikke lenger hadde sex og bare var venner så ville det vært unaturlig, igjen for meg, å ha sånne samtaler. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det egentlig du ikke skjønner, TS?

Hvorfor folk går så lett fra hverandre. Men om uttrykket betyr det samme som null sexliv, så skjønner jeg 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er den samme nå som for 10 år siden, men hun har endret seg og blitt mye mer moden og seriøs. Dette passer ikke noen av de å fortsette med i 10 år til.

Anonymkode: e4b87...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man har vært sammen lenge og det har utviklet seg til et godt og varmt vennskap, så er det et solid fundament. Forhold går ofte i bølgedaler, og lidenskapen kan komme tilbake når man pleier forholdet. Varme og omtanke, en som gir en god klem når dagen har vært tøff, det kan lett føre med seg en ny forelskelse.

Det er lett å ta hverandre for gitt, jeg har gått i den fellen selv.

Anonymkode: 8fad2...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Når man har vært sammen lenge og det har utviklet seg til et godt og varmt vennskap, så er det et solid fundament. Forhold går ofte i bølgedaler, og lidenskapen kan komme tilbake når man pleier forholdet. Varme og omtanke, en som gir en god klem når dagen har vært tøff, det kan lett føre med seg en ny forelskelse.

Det er lett å ta hverandre for gitt, jeg har gått i den fellen selv.

Anonymkode: 8fad2...4b5

Helt enig. Jeg verdsetter vennskapet jeg har med min mann høyere enn alt annet i livet. Jeg er ikke villig til å gå inn i alderdommen uten det. Sex går i bølgedaler her og det er helt ok.

Anonymkode: b54ff...84e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt enig. Jeg verdsetter vennskapet jeg har med min mann høyere enn alt annet i livet. Jeg er ikke villig til å gå inn i alderdommen uten det. Sex går i bølgedaler her og det er helt ok.

Anonymkode: b54ff...84e

Ikke alle forhold ligner ditt. Det er visst vanskelig å forstå for noen av dere at det finnes «par» som har sluttet helt å ha sex. Over flere år. Fordi man nettopp ser på den andre som en venn.  Handler ikke om «bølgedal».

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har nok alt av lidenskap og lyst på den andre forsvunnet. Man blir mer samarbeidspartnere i familien AS og ikke stort mer. Når man er gode venner i bunn så kan det funke en stund, og man kan jobbe seg ut av det, men med mangel på sex så skjer det raskt at en forelsker seg i, blir betatt av eller får lyst på en annen. Og når man da går og tenker på at man skulle ønske man kunne prøvd seg på en ny så blir det gjerne brudd. 

Anonymkode: 78466...744

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror mange av dem som sier "gode venner"  egentlig ikke er mer enn bekjente. Og kanskje manglet også vennskapet i bunnen,  men det var andre tiltrekningspunkter som bar forholdet, i den gode perioden. 

Anonymkode: 3b77c...240

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest O.G.
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva betyr det? Jeg lurer oppriktig altså, og håper noen gidder å forklare🤣🙊 Har aldri vert gjennom et brudd, da min samboer er den eneste ordentlige kjæresten jeg har hatt, og må derfor ærlig si jeg ikke forstår utsagnet, eller årsaken til brudd:)

Det betyr at man bor ilag med en romkamerat. Ingenting av lidenskapen eller noe som gjorde dem som kjærester er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...