Gå til innhold

Rimelig å anta at de som bruker det russiske flagget støtter krigføringen?

norw

Anbefalte innlegg

De som bruker det russiske flagget i internasjonale sammenhenger støtter krigføringen? Jeg tenker i hvert fall at dersom Norge gjorde noe helt sykt i denne skalaen ville jeg ikke brukt flagget i noen som helst sammenheng, ikke 17. mai heller, og ville ikke prøvd å signalisere at jeg er norsk i internasjonale sammenhenger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen annen måte å tolke det på. Det bør ikke overraske noen heller, da et klart flertall russere støtter krigen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være glad i landet sitt selv om man ikke støtter krigføring eller alt av faenskap som ens regjering driver med. Jeg som norsk kommer alltid til å bruke det norske flagget, det er mitt flagg og sånn er det bare. Skjønner godt at russere gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare om man har malt/sydd en Z inn i flagget

Endret av Gereon Rath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt. Samtlige jeg har sett med det russiske flagget,  har støttet og støtter krigen. De er også særlig opptatt av at vesten forbyr russisk propaganda her 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

USAs mangeårige konstante krigføring rundt om i verden ser iallfall ikke ut til å ha hindret mange i å bruke det amerikanske flagget. Nå skal det sies at jeg ikke vet om de som har brukt flagget også har støttet de til enhver tid pågående krigene eller ikke.
Men internasjonalt har det jo heller ikke vært noen spesielle reaksjoner på at flagget brukes. Heller ikke har det vært krav om boikott av amerikanske idrettsutøvere, amerikanske varer eller amerikansk kultur. Pussig det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en tulling skrev (28 minutter siden):

USAs mangeårige konstante krigføring rundt om i verden ser iallfall ikke ut til å ha hindret mange i å bruke det amerikanske flagget. Nå skal det sies at jeg ikke vet om de som har brukt flagget også har støttet de til enhver tid pågående krigene eller ikke.
Men internasjonalt har det jo heller ikke vært noen spesielle reaksjoner på at flagget brukes. Heller ikke har det vært krav om boikott av amerikanske idrettsutøvere, amerikanske varer eller amerikansk kultur. Pussig det der.

Nei nei nei, nå må du slutte, du vet da godt at det er noe helt annet når det er USA som gjør det. 

Endret av Gereon Rath
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gereon Rath skrev (2 timer siden):

Nei nei nei, nå må du slutte, du vet da godt at det er noe helt annet når det er USA som gjør det. 

Aaahh, ja selvfølgelig, det hadde jeg jo helt glemt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gereon Rath skrev (5 timer siden):

Enda en tulling skrev (3 timer siden):

Aaahh, ja selvfølgelig, det hadde jeg jo helt glemt...

Lurer på hvilke kriger USA har startet med det mål å overta landet og innføre sitt eget språk, eller hvor det ikke handler om å entene beskytte allierte, felle en diktator som begår forbrytelser mot egen befolkning, eller direkte svar på terrorangrep. Jeg lurer og på hvor det har vært null demonstrasjoner og opprør mot kriger USA har vært involvert i. Jeg lurer også på hvordan det rettferdiggjør det Russland gjør i Ukraina eller det Russland symbolierer, som autokrati, nasjonalisme, og imperalisme.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (3 timer siden):

Lurer på hvilke kriger USA har startet med det mål å overta landet og innføre sitt eget språk, eller hvor det ikke handler om å entene beskytte allierte, felle en diktator som begår forbrytelser mot egen befolkning, eller direkte svar på terrorangrep. Jeg lurer og på hvor det har vært null demonstrasjoner og opprør mot kriger USA har vært involvert i. Jeg lurer også på hvordan det rettferdiggjør det Russland gjør i Ukraina eller det Russland symbolierer, som autokrati, nasjonalisme, og imperalisme.

Du tror at det er den eneste måten å starte kriger basert på løgn på ?

Helle Irak krigen var basert på løgn og bedrag. 

Jeg er i mot alle kriger basert på løgner, men i motsetning til andre er jeg også i mot det når USA gjør det. Det er galt når Russland gjør det, det er galt når USA gjør det. Om man mener noe annet er man ikke annet en enn hykler som ikke skal tas alvorlig. 

Endret av Gereon Rath
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heiser det norske flagget selv om jeg er uenig med mye av norsk politikk, man skal ikke skamme seg over nasjonen man er født i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (3 timer siden):

Jeg vet nesten ikke hva jeg kan svare til en slik grad av geopolitisk naivitet...
Du tar uten videre alle USAs påskudd for krigføring for god fisk?
I så fall, spør deg selv hvorfor USA ikke har intervenert i Saudi-Arabia.
Nei USA pleier ikke å gå inn for å overta et land direkte, bare indirekte ved å innsette et USA-vennlig styre som garanterer USA kontroll og tilgang til landets ressurser.
Trump sa, som vanlig, rett ut det som ellers bare hviskes bak lukkede dører: "I like oil. We're keeping the oil". Om tilbaketrekningen fra Syria.

Nå handlet ikke mine tidligere innlegg om hvorvidt den russiske invasjonen kan rettferdiggjøres eller ikke. Derimot er jeg av den oppfatningen at det bør være likhet for loven, både på individnivå og nasjonalt nivå. Men en slik oppfatning har tydeligvis gått ut på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...