AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Jeg har solgt min primærbolig. Den var i sameie med mine foreldre. Siden jeg har bodd der skal jeg ikke skatte av min andel. Men det finnes jo ikke noe sted i skattemeldingen å legge inn dette? Det eneste stedet å legge inn er på «gevinst eller tap ved salg av bolig» og hvis jeg legger inn der så skattes det som sekundærbolig. Hvordan gjør man det riktig? Anonymkode: 70126...5c0
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har solgt min primærbolig. Den var i sameie med mine foreldre. Siden jeg har bodd der skal jeg ikke skatte av min andel. Men det finnes jo ikke noe sted i skattemeldingen å legge inn dette? Det eneste stedet å legge inn er på «gevinst eller tap ved salg av bolig» og hvis jeg legger inn der så skattes det som sekundærbolig. Hvordan gjør man det riktig? Anonymkode: 70126...5c0 Aner ikke, men spiller ikke folkeregistrert adresse inn her og at du har bodd der i ett år? Anonymkode: 5e753...faa
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aner ikke, men spiller ikke folkeregistrert adresse inn her og at du har bodd der i ett år? Anonymkode: 5e753...faa Jo, det er folkeregisteret som sjekkes. Anonymkode: 2654a...d21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå