Gå til innhold

Avtalen ble utsatt til i morgen.. dårlig samvittighet på begge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kollega tok initiativ til å ta vakten min i dag (vi avtalte det i forgårs) slik at jeg kunne dra og besøke ei venninne som bor 1 time unna. Skulle være til mandag. Vi avtalte ikke når jeg skulle komme til henne i dag, siden jeg likevel skulle være i hele morgen og dra mandag kveld tenkte jeg jeg kunne nyte litt fridagen min alene hjemme. Så skriver jeg til henne at jeg sender melding når jeg drar. Det er greit. Så får jeg plutselig melding 1 time etterpå at hun måtte på jobb og ikke kan i kveld likevel. Så skriver hun at hun får dårlig samvittighet. Det er greit for meg, og så blir jeg lettet siden jeg syntes det var så deilig å nyte tid hjemme uten å tenke på at jeg skal noe. Føler meg som ei dårlig venninne som ble lettet fordi hun avlyste. Men hun skrev også at hun fikk dårlig samvittighet som avlyste. Vi avtalte at jeg heller kommer i morgen. 
I dag har jeg følt meg som en slask, fordi jeg fikk fri. Jeg kunne jo egentlig jobbet, men fikk fri fordi jeg ville besøke henne. Flaks at jeg ikke hadde bestilt billett. Men har jeg grunn til å føle meg lat? Eller er det hun som bør ha mest dårlig samvittighet? Jeg kunne jo allerede ha kjøpt billett liksom.. jeg er ikke skuffet overhodet, jeg forstår at hun vil gjøre godt inntrykk da hun er helt ny på jobben. Men har i dag følt litt på at jeg kunne vært på jobb i stedet.. 🤔

Anonymkode: ed573...862

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overtenking 

Anonymkode: c6fe8...a33

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var mange tanker det. 

Anonymkode: fb065...7ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes slitsomt ut å være deg. Ikke vondt ment. Er du mye bekymret?

Anonymkode: 91f95...c30

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det hørtes slitsomt ut å være deg. Ikke vondt ment. Er du mye bekymret?

Anonymkode: 91f95...c30

Lett for å overtenke ting ja :) det skal jeg innrømme. Men har vært slik hele livet. 

Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Du kan ikke gjøre så mye med det. Synd at det ble utsatt, og får heller være på tilbudssiden dersom kollegaen som tok over for deg trenger å bytte vakt en annen gang. Ikke så mye mer du kan gjøre med det 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig planlegging fra venninnen din, så jeg tenker hun har grunn til å ha litt dårlig samvittighet.

At du har vært lat og ikke brukt dagen til noe nyttig er ditt valg. Jeg hadde ikke ønsket å sløse vekk en hel dag, så jeg hadde vært misfornøyd med meg selv dersom det var jeg som hadde sløst bort en hel fridag med fint vær. 

Anonymkode: ace89...83b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dårlig planlegging fra venninnen din, så jeg tenker hun har grunn til å ha litt dårlig samvittighet.

At du har vært lat og ikke brukt dagen til noe nyttig er ditt valg. Jeg hadde ikke ønsket å sløse vekk en hel dag, så jeg hadde vært misfornøyd med meg selv dersom det var jeg som hadde sløst bort en hel fridag med fint vær. 

Hva mener du med å sløse bort? Er det verre å slappe av hjemme enn å gå en tur ut bare fordi det er fint vær? Sitter med åpent vindu. Skal ut, men ikke vært ute enda. 

AnonymBruker
Skrevet
kruspersilletaco skrev (44 minutter siden):

Du kan ikke gjøre så mye med det. Synd at det ble utsatt, og får heller være på tilbudssiden dersom kollegaen som tok over for deg trenger å bytte vakt en annen gang. Ikke så mye mer du kan gjøre med det 🤷‍♀️

Bare til i morgen. Kollegaen var den som sa at hun kunne jobbe for meg om jeg ville ha fri i dag. Så det var hennes initiativ. Om ikke hun hadde sagt det hadde jeg ikke gjort denne avtalen med venninnen min i utgangspunktet.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du må ikke overtenke, sånn :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du med å sløse bort? Er det verre å slappe av hjemme enn å gå en tur ut bare fordi det er fint vær? Sitter med åpent vindu. Skal ut, men ikke vært ute enda. 

Hvis det ikke var det du mente, så misforstod jeg deg. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I dag har jeg følt meg som en slask

(…)

har jeg grunn til å føle meg lat?

AnonymBruker
Skrevet

du skal bli platon nr. 2 med den tenkinga der ser jeg as

Anonymkode: 60a3a...1c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...