AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Jeg har alltid ønsket meg jente. Fikk to gutter tett. Så tok det maaaange år før vi lykkes med å bli gravide igjen. Nå er jeg endelig gravid og venter ei jente. For deg, ble lykken over å endelig få jenta slik du hadde forestilt deg, eller ble det et antiklimaks? Anonymkode: cfc91...803
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Har fire barn. Ønsket aldri noe spesifikt kjønn, så hadde ikke noe spesielle forventninger sånn sett. Tenkte aldri "endelig" da yngste viste seg å være jente. Yngste er fire, og foreløbig merker jeg ikke noe forskjell på lynne eller væremåte eller interesser sammenlignet med guttene. Anonymkode: 4341f...b14 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har fire barn. Ønsket aldri noe spesifikt kjønn, så hadde ikke noe spesielle forventninger sånn sett. Tenkte aldri "endelig" da yngste viste seg å være jente. Yngste er fire, og foreløbig merker jeg ikke noe forskjell på lynne eller væremåte eller interesser sammenlignet med guttene. Anonymkode: 4341f...b14 Det blir noe annet når du egentlig ikke hadde noe spesifikt ønske. Jeg leser her at det er mange som ønsker seg jente, jeg er en av de.. Nysgjerrig på om de mødrene der opplevde det annerledes å endelig få jenta som var så etterlengtet, eller om det ikke var den helt store forskjellen likevel Anonymkode: cfc91...803 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Har en venninne som har fått to gutter tett. Hun er helt opphengt i å få en jente som nr tre, leser seg opp på alt mellom himmel og jord av kjerringråd, hvor månen står på himmelen osv, for å få jente. Desperat oppførsel. Lurer på hvordan hun vil reagere hvis det blir gutt igjen. jeg er førstegangs og venter jente, hun ble tvert imot glad på mine vegne, sjalu oppførsel og rare kommentarer. tror det går til hode på noen.. Anonymkode: c4cb6...eb8 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Spennende tråd, må følge med her. Vi har to tette gutter 2 og 3 år er de nå. Men jeg ønsker en til. Jeg hadde ikke blitt skuffet om det blir enda en gutt 💙 Men hadde vært morsomt med jente, det er et jentenavn som min bestefar så gjerne ville ett av oldebarna skulle få. Anonymkode: cb1c8...14a 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 Vet mange familier hvor de forsøkte og forsøkte for å få et annet kjønn enn hva de hadde fra før. For noen gikk det, mens andre ble familier med 4 gutter eller 4 jenter. Anonymkode: cb2a4...e3f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det blir noe annet når du egentlig ikke hadde noe spesifikt ønske. Jeg leser her at det er mange som ønsker seg jente, jeg er en av de.. Nysgjerrig på om de mødrene der opplevde det annerledes å endelig få jenta som var så etterlengtet, eller om det ikke var den helt store forskjellen likevel Anonymkode: cfc91...803 Det var STOR forskjell! Elsker alle barna mine, men nå som de er voksne er det jentene som er flinkest til å holde kontakten med oss. Sønnene vår ringer sjelden selv om det er veldig hyggelig når vi først er samlet. Jeg er ikke noen masemamma og vi veit at han er glad i oss. Tror likevel at dersom vi hadde bare hatt sønner, hadde savnet vært stort etter familiær kontakt på våre eldre dager. Det kan selvfølgelig være basert på personligheter, men det får jeg aldri svar på. Anonymkode: 10b73...5af 7 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 Fikk endelig gutt etter 4 jenter💛 Utrolig koselig med en frisk og flott lillebror! Anonymkode: 67917...5e8 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 Har en i familien som hadde fire gutter før hun fikk nummer 5 som da var en jente. Spol fram et par år og det viser seg at hun ikke "føler" seg som en jente og nå som tenåring er i gang med å starte prosessen for å bli gutt. Moren er knust og takler ikke dette, ikke kan hun få flere barn heller så livet hennes er "meningsløst, hennes ord ikke mine. En på jobb hadde 3 gutter ble gravid igjen og det var en jente som hun ville ha hele tiden, viste seg at jenta var en gutt, ultralyden var helt feil. Igjen så går familien i oppløsning for hun vil ha noe IVF greier der de kan velge kjønn eller no, mannen sier nei og det går mot skilsmisse. Hun er helt besatt av å blir gravid med jente så hun gir litt faen i barna og mannen Så en venninne av meg, hun hadde og flere gutter, skulle absolutt ha en jente. Fikk en jente og alt har vært et helvete for venninna mi vil ha en jentejente, tvang på henne kjoler når hun var liten selv om hun gråt og ikke ville. Er ikke noe med jenta hun er fornøyd med å være jente men hun er ikke "kjoler og rosa glitter" typen. Nå de siste årene har jenta kuttet kontakt med mor for hun orker ikke maset, hun blir aldri fornøyd med valgene av klær, hår, utdanning og bosted. Er ganske tragisk opplegg. For disse konfliktene har ødelagt hele familien, guttene unngår henne, mannen løp ut av ekteskapet når barna var ute av huset. Alle barna stakk når de hadde mulighet, søkte seg vekk på vgs for å slippe unna. Folk som er så besatt av kjønn på barnet at de er villige til å ta knekken på hele familien er veldig spesielt og de burde nok ikke hatt barn i det hele tatt. Er noe sykelig med det der. Anonymkode: df28c...5cd 12 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har en i familien som hadde fire gutter før hun fikk nummer 5 som da var en jente. Spol fram et par år og det viser seg at hun ikke "føler" seg som en jente og nå som tenåring er i gang med å starte prosessen for å bli gutt. Moren er knust og takler ikke dette, ikke kan hun få flere barn heller så livet hennes er "meningsløst, hennes ord ikke mine. En på jobb hadde 3 gutter ble gravid igjen og det var en jente som hun ville ha hele tiden, viste seg at jenta var en gutt, ultralyden var helt feil. Igjen så går familien i oppløsning for hun vil ha noe IVF greier der de kan velge kjønn eller no, mannen sier nei og det går mot skilsmisse. Hun er helt besatt av å blir gravid med jente så hun gir litt faen i barna og mannen Så en venninne av meg, hun hadde og flere gutter, skulle absolutt ha en jente. Fikk en jente og alt har vært et helvete for venninna mi vil ha en jentejente, tvang på henne kjoler når hun var liten selv om hun gråt og ikke ville. Er ikke noe med jenta hun er fornøyd med å være jente men hun er ikke "kjoler og rosa glitter" typen. Nå de siste årene har jenta kuttet kontakt med mor for hun orker ikke maset, hun blir aldri fornøyd med valgene av klær, hår, utdanning og bosted. Er ganske tragisk opplegg. For disse konfliktene har ødelagt hele familien, guttene unngår henne, mannen løp ut av ekteskapet når barna var ute av huset. Alle barna stakk når de hadde mulighet, søkte seg vekk på vgs for å slippe unna. Folk som er så besatt av kjønn på barnet at de er villige til å ta knekken på hele familien er veldig spesielt og de burde nok ikke hatt barn i det hele tatt. Er noe sykelig med det der. Anonymkode: df28c...5cd Du har ingen personlig erfaring altså.. Dumt, jeg spør de mødrene som selv har opplevd å få denne jenta.. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Fikk endelig gutt etter 4 jenter💛 Utrolig koselig med en frisk og flott lillebror! Anonymkode: 67917...5e8 Så koselig å høre ❤️ AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det var STOR forskjell! Elsker alle barna mine, men nå som de er voksne er det jentene som er flinkest til å holde kontakten med oss. Sønnene vår ringer sjelden selv om det er veldig hyggelig når vi først er samlet. Jeg er ikke noen masemamma og vi veit at han er glad i oss. Tror likevel at dersom vi hadde bare hatt sønner, hadde savnet vært stort etter familiær kontakt på våre eldre dager. Det kan selvfølgelig være basert på personligheter, men det får jeg aldri svar på. Anonymkode: 10b73...5af Blir det slik hos oss også, så må jeg si at det var verdt å prøve i så mange år for å endelig få jenta 💕 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Spennende tråd, må følge med her. Vi har to tette gutter 2 og 3 år er de nå. Men jeg ønsker en til. Jeg hadde ikke blitt skuffet om det blir enda en gutt 💙 Men hadde vært morsomt med jente, det er et jentenavn som min bestefar så gjerne ville ett av oldebarna skulle få. Anonymkode: cb1c8...14a Nå ble jeg så nysgjerrig på det navnet. Sliter veldig med å finne navn selv 🙈 Jeg har aldri våget å la meg tror at jeg ville være så heldig å oppleve å få jente, har derfor ikke tenkt på jentenavn før nå Anonymkode: cfc91...803 9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 Jeg fikk jente etter to gutter. Det ble som jeg hadde håpet, men 13-14 år gamle jenter er ikke spesielt enkle å håndtere. Anonymkode: b6197...afe
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk jente etter to gutter. Det ble som jeg hadde håpet, men 13-14 år gamle jenter er ikke spesielt enkle å håndtere. Anonymkode: b6197...afe Så fint at det ble slik du hadde håpet 💕 Har ikke tenkt så mye på den fasen 🙈 Anonymkode: cfc91...803
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 En baby er en baby, liksom. Var ikke så veldig mye annerledes med nr. 3 enn de to første. Men var gøy å kunne diskutere jentenavn etter to gutter, og litt gøy å handle andre jentegreier. Men bortsett fra det var det forbausende likt. Med to storebrødre så ble jenta hektet på traktorer og biler også 😂 Anonymkode: a14e5...7ec 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En baby er en baby, liksom. Var ikke så veldig mye annerledes med nr. 3 enn de to første. Men var gøy å kunne diskutere jentenavn etter to gutter, og litt gøy å handle andre jentegreier. Men bortsett fra det var det forbausende likt. Med to storebrødre så ble jenta hektet på traktorer og biler også 😂 Anonymkode: a14e5...7ec Guttene mine er så store, at alt av typiske gutteleker er borte. jeg er så spent på Hvirdan det blir med ei jente Anonymkode: cfc91...803
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #15 Skrevet 30. april 2022 Fikk to gutter ganske tett, så gikk det 6 år, ny mann og vi fikk ei jente sammen. Merket eller følte ingen forskjell fra da jeg fikk guttene. Anonymkode: c302b...c44 1
Pilleville Skrevet 30. april 2022 #16 Skrevet 30. april 2022 Fikk jente etter 2 gutter. Det var stort. Svevde på en rosa sky den første tiden. Men helt sant så er jeg kanskje nærmere spes den ene gutten. Godt forhold til alle og like glad i alle men har eit spesielt band til ene gutten. Den kom etter jenta. Så har 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #17 Skrevet 30. april 2022 Kjenner ei med 4 gutter, så kom endelig jenta hun villa ha for å dolle opp, rosa kjoler, glitter, prinsesse you name it. Jenta hater kjoler, hater rosa, vil være som brødrene sine å gå med traktor tskjorte og leke pawpatrol. Tror mange går i fella at de vil ha en rosa prinsesse, men pusher du det for mye får du stikk motsatt. Anonymkode: 9213f...34b 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #18 Skrevet 30. april 2022 54 minutter siden, AnonymBruker said: Folk som er så besatt av kjønn på barnet at de er villige til å ta knekken på hele familien er veldig spesielt og de burde nok ikke hatt barn i det hele tatt. Er noe sykelig med det der. Enig. Kjenner én person som har en gutt men ønsker seg jente og som kommer til å prøve til hun får den jenta hun ønsker seg. Jeg synes det er horribelt og på grensen til bekymringsmelding. Anonymkode: 20719...752 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #19 Skrevet 30. april 2022 Fikk jente som nr 3. Fantastisk koselig, og akkurat som jeg hadde håpet på 🥰 Anonymkode: c106a...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #20 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Fikk jente som nr 3. Fantastisk koselig, og akkurat som jeg hadde håpet på 🥰 Anonymkode: c106a...6fb Det er dette jeg igså håper på. Takk 💕 Anonymkode: cfc91...803
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå