Gå til innhold

En mor ble sint fordi jeg ikke ville gi fra meg setet for å gi de plass på toget. Er foreldre egoistiske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble helt satt ut. Her kom denne moren å spurte om hun kunne få min plass, på en toseter. Jeg ble så forbausa at jeg sa hva behager, jeg trodde hun tulla. Når hun da skjønte at jeg ikke ville gi fra meg setet sa hun på en sur måte "Håper ikke du har barn"

Jeg ble helt satt ut av det, skulle til å si noe, men hun bare forsvant!

Hva går av folk?

Anonymkode: 4a0b6...e9d

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble helt satt ut. Her kom denne moren å spurte om hun kunne få min plass, på en toseter. Jeg ble så forbausa at jeg sa hva behager, jeg trodde hun tulla. Når hun da skjønte at jeg ikke ville gi fra meg setet sa hun på en sur måte "Håper ikke du har barn"

Hva går av folk?

Haha, hadde hun vert høygravid og hadde barn hadde jeg skjønt det. 

Jeg hadde et motsatt problem. Jeg var 7mnd på vei å begynt å bli synlig gravid, samt jeg hadde brukket ben, krykker og gips. Å folk på bussen bare reiste seg får å gi meg plassen (selv om bussen ellers var TOM... følte da at jeg måtte ta den plassen de flyttet seg fra får å være hyggelig, selv om der var andre sitteplasser som passet meg bedre. Der jeg for eksempel ikke behøvde gå et stort trinn oppover får å sette meg 🤣😅😂

• Liker 6
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Skrevet

kan vel stå ved siden av barnet sitt vel?

• Liker 20
Skrevet

Hvor lang var denne togturen og hadde du reservert sete?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hva går av folk?

Her mangler det info. Hvor var barnet? Satt det? 

Anonymkode: 5191b...2ec

• Liker 16
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånne folk går meg på nervene! Har måttet si nei til det spørsmålet mange ganger, fra småbarnsmødre. De blir like gretne hver gang. Jeg er ufør, men det synes ikke på utsida så lenge jeg sitter stille. 

Så dere som gjør sånt, husk at selv vi som SER friske ut, faktisk kan trenge plassen selv. Jeg har faktisk ikke mulighet til å stå, og er det rimelig fullt er jeg heller ikke sikker på å finne en annen sitteplass. Så slutt å tro at å dra på en unge automatisk setter dere først i samfunnet. 

Anonymkode: aa25f...f63

Hva gjør du hvis du ikke finner en annen plass da, du som ikke har mulighet til å stå?

Sier du til bussjåføren at; jeg må bare se gjennom bussen om det er et ledig sete først, er det ikke det, så må jeg av..? Lurer genuint på hvordan du løser slike situasjoner..

Anonymkode: ba006...a96

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forlangte hun setet ditt, eller spurte hun deg om dere kunne bytte sete?

Er det nummer 1 så  oppførte hun seg idiotisk, er det nummer 2 så oppførte du deg idiotisk.

Anonymkode: a1d72...6b4

• Liker 23
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok.. Hvorfor var spm så sprøtt? Tror de fleste med barn hadde ønsket å sitte ved siden av barnet sitt. For et kjørlig folk vi har blitt

Nei. Barn har godt av å lære seg å sitte ved fremmede. Er barnet beskjedent? Ok. Da lirker man først med et bestemt «du må sitte så du ikke faller. Jeg står her ved siden av deg» Har barnet en diagnose så det ikke forstår slikt etter god forberedelse kan man ta det på fanget. Man kan ikke kreve et sete til seg og et til barnet. Er barnet for stort til fang er det nemlig stort nok til å stå.

Og moren har ellers ingen anelse om helsa til ts. Innbiller voksne(!) folk seg virkelig at alle tilstander som krever sete viser? Svimmelhet, dårlig kne, hofteoperasjon, vrikket ankel - alt dette ser du på folk?

Anonymkode: 6142a...922

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Tipper hun bare var utslitt med barn på slep og ikke tenkte klart, hun tenkte kanskje bare minuttet etterpå at "oi, jeg burde kanskje ikke oppført meg sånn"

Også tenke jeg også at de aller fleste, inkludert TS, lar det glippe en mindre høflig frase en gang i blant. Så lenge det ikke blir en lengre konflikt av det så gjør det jo ingenting, gå videre med livet ditt, velg dine kamper -finnes 1 million viktigere ting å henge seg opp i liksom.

Anonymkode: f091f...edc

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva gjør du hvis du ikke finner en annen plass da, du som ikke har mulighet til å stå?

Sier du til bussjåføren at; jeg må bare se gjennom bussen om det er et ledig sete først, er det ikke det, så må jeg av..? Lurer genuint på hvordan du løser slike situasjoner..

Jeg tar kollektivt utenom rushtida, og bor heller ikke i en storby. Er det mulighet for setereservasjon, gjør jeg det. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Her kommer det an på situasjonen. Var det ståplass rett ved siden av? Var barnet så lite at det vil kunne stikke av og/eller plage medpassasjerer hvis moren ikke sitter ved siden av? Ba hun om å bytte med et annet sete, eller hadde hun ikke sete selv?

Dersom hun hadde et annet sete å bytte med og/eller dersom barnet var så lite at det måtte være under oppsyn, så syns jeg du er fryktelig sær og lite hyggelig. Man reserverer jo alltid sete dersom det er mulig, så enten var det ikke mulig i dette tilfellet, eller så var det ikke mulig å få to seter ved siden av hverandre. 

Dersom ungen var stor nok til å sitte alene og/eller moren ikke hadde et sete å bytte med, så er det hun som er den vanskelige. 

Anonymkode: 4e0a8...ed6

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tar kollektivt utenom rushtida, og bor heller ikke i en storby. Er det mulighet for setereservasjon, gjør jeg det. 

Du skrev jo selv at om det er rimelig fullt, så er det ikke sikkert at det er noe ledig sete, ergo du kan også oppleve at du ikke får sitteplass. Hvordan løser du det?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hehe setet

Anonymkode: d2071...022

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her kommer det an på situasjonen. Var det ståplass rett ved siden av? Var barnet så lite at det vil kunne stikke av og/eller plage medpassasjerer hvis moren ikke sitter ved siden av? Ba hun om å bytte med et annet sete, eller hadde hun ikke sete selv?

Dersom hun hadde et annet sete å bytte med og/eller dersom barnet var så lite at det måtte være under oppsyn, så syns jeg du er fryktelig sær og lite hyggelig. Man reserverer jo alltid sete dersom det er mulig, så enten var det ikke mulig i dette tilfellet, eller så var det ikke mulig å få to seter ved siden av hverandre. 

Dersom ungen var stor nok til å sitte alene og/eller moren ikke hadde et sete å bytte med, så er det hun som er den vanskelige. 

Eller ho og ungen kunne faktisk stå til det evt. ble en ledig toseter. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller ho og ungen kunne faktisk stå til det evt. ble en ledig toseter. 

Ikke hvis barnet er lite. Jeg syns man er passe drittsekk om man nekter å gi fra seg plassen til f.eks en ettåring eller toåring.

• Liker 37
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har jeg forstått det rett at du satt på en toseter og det ene setet var ledig og hun spurte om å få plassen din? Eller spurte hun om å få sitte på det ledige setet og du sa nei?

Anonymkode: 3efe2...871

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, opplever stadig at foreldre mener de har forrang. Spesielt hvis noen sitter alene, får sjelden eller aldri spørsmål om å reise meg hvis jeg sitter med en annen.

28to1g.gif

Anonymkode: 72d20...a9a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnnePåLande skrev (46 minutter siden):

Hvor lang var denne togturen og hadde du reservert sete?

Har man kjøpt billett har man jo reservert sete.

Anonymkode: a1d72...6b4

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...