Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kor mange handla du julegavar til? og kor masse kjøpe du for (ca) til kvar av dei?

eg kjøpe til mamma, pappa og søster.. ca 2-300 på kvar.

så til 3-4 venninder, fra 100-400kr på kvar..

eller e julegava fra meg nedprioritert så lenge eg e under utdanning!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12 stk til familien (då har eg slått i hop "para")

5 venninder

100-300 per person cirka.

Må seie eg GRUAR meg til julegåvekjøpinga i år. Trur nivået må senkast betraktelig i forhold til tidligare år, då eg har jobba.

Men de trur eg egentlig alle kjem til å ha forståelse for :)

Skrevet

Jeg kjøper til min søster og hennes to barn, min bror, mamma og pappa, lunamannen, min sønn, hans oldeforeldre og tre venninder av meg.

Prisen varierer veldig fra person til person. Jeg kjøper noe persolig for hver og en av dem, så jeg kan ikke si en akkurat-pris. Men til min sønn og Lunamannen blir det nok dyrere enn det blir til de andre.

Skrevet

Kjøper vel en 12 julegaver i år tror jeg det blir.

Kostnadene varierer vel fra ca kr 40(kostnad for et nøste hekletråd. Blir endel håndarbeid i år) til 4-500kr til nærmeste familie.

Skrevet

Mamma

Pappa

Søster 1

Søster 2

Farmor

Grandtante

Grandonkel

Fadderbarn

Sønn av venninne

Strikker sokker til venninner, skal ikke gi gaver i den forstand, så vil bare gi en liten oppmerksomhet.

Har ikke bestemt noen pris, kjøper noe jeg tror passer til mottaker, men går vel ikke over 500 til noen tror jeg

Skrevet

Puh det er en del!

12 barn (inkl mine 2 egne)

Foreldre

Svigerforeldre

Ex svigerforeldre

2 bestemødre

1 søster

2 veninner

2 svigerinner m/menn

Mann

Skrevet

På min liste står det rundt tredve stykker. Vi bruker vel rundt fem hundre på de nærmeste, rundt 1000 - 1500 på barna (våre) og rundt 300 til venninder......

Skrevet

Jeg skal kjøpe til 20-25 stk. Men i år blir det stort sett billig, skal lage bilder til de fleste (den største og eldste delen av slekta). Julen er ikke beregnet på de med èn inntekt, tror jeg! :ler:

Og siden jeg ser ut til og måtte prioritere litt i år, så legger jeg heller mer penger i god mat, godt drikke og stor trivsel i år! Men jeg tror nok at de som får gavene blir glade for det! ;)

Skrevet

25 stk med rubbel og bit. Regnet over nå og kom frem til at jeg kommer til å bruke 9-10 000,- på julegaver :overrasket:

ca. 1000,- til hvert av mine to barn + mannen min.

ca. 300,- pr. pers eller 500,- pr. par til søsken/svigerinner og deres barn + fadderbarn + 1 venninne

ca. 100,- til to barn av venninne.

Dette har vært formelen de siste årene. Tror muligens jeg skal gå litt ned på prisen jeg...

Skrevet

I år står det 30 personer på julegavelisten min. Gavene jeg skal kjøpe ligger i pris fra 500 til 35 kr. De fleste midt mellom der et sted. Huff dette blir dyrt! Men jeg er godt i gang da. De hjelper å spre utgiftene over flere mnder.

Skrevet

min side:

bestemor

2 søsken

foreldre

min kjære

gudsønnen

(noen ytterst få venninner)

hans side (min jobb det og :( )

foreldre

1 søsken

nevøer

prisen blir lav. kanskje rundt 200 kr pr pers. Pleier å lage en del ting selv osv.

Det store problemet i vår familie er at alle har bursdag rundt jul, så man må alltid komme med 2 gaver til hver.

Min kjære er veldig lite opptatt av gaver. Han skal få en stor sjokoladekake som han skal få spise opp helt alene på bursdagen sin, og til jul skal jeg kjøpe et backgammonspill så vi kan kose oss sammen i romjula :)

lager broderte kort til mer fjerne slektninger.

Jeg er vokst opp med en veldig stor slekt der de fleste har nokså lite penger, så vi har som regel at vi ikke gir gaver etter at folk er konfirmerte :)

Syns det er strevsomt når folk man knapt nok kjenner gir store gaver. Jeg har ikke råd eller ork til å finne gaver til alle jeg har møtt, og blir stressa av gavepresset!

Jeg vet at søskene mine har nokså dårlig råd, og foreldrene mine blir veldig stressa av å få dyre gaver, så det er litt for deres skyld også at jeg ikke vil skru opp taksten. søstra mi får nok et eller anna ho trenger til tantebarnet mitt som skal komme i mai :)

Skrevet

- mamma

- pappa

- stefar

- lillesøster

- stebror

- kjæresten

- mormor

- tante

- noen venninner

Jeg vet rett og slett ikke hvordan kabalen skal gå opp i år, fordi jeg er student og får nesten ingenting i stipend. Driver endel med foto så da tenkte jeg at jeg skulle ramme inn noen bilder (får gjort nesten gratis fordi pappa driver med slikt) og gi dem i gave til mamma, stefar, mormor og tante. Det er også noe jeg vet de ønsker seg.

Til venninner kan jeg ikke regne med mer enn 150-200 kroner og kanskje ikke det engang. Kjæresten tror jeg det blir 400-500.

Skrevet
- mamma

- pappa

- stefar

- lillesøster

- stebror

- kjæresten

- mormor

- tante

- noen venninner

Jeg vet rett og slett ikke hvordan kabalen skal gå opp i år, fordi jeg er student og får nesten ingenting i stipend. Driver endel med foto så da tenkte jeg at jeg skulle ramme inn noen bilder (får gjort nesten gratis fordi pappa driver med slikt) og gi dem i gave til mamma, stefar, mormor og tante. Det er også noe jeg vet de ønsker seg.

Til venninner kan jeg ikke regne med mer enn 150-200 kroner og kanskje ikke det engang. Kjæresten tror jeg det blir 400-500.

Gi bilder til venninner ogs! Jeg har en venninne som driver med det - og har fått et bilde av henne som er noe av det kjæreste jeg eier. Det er noe helt spesielt å få noe noen har laget til deg, betyr mye mer enn kjøpegaver for min del ihvertfall

Skrevet

To barn

Mann

Mor

Far

Bror

Svigerforeldre

Svoger

Niese

To små kusiner

Bruker ca 1000 på hver av ungene, 500 på mann, foreldre og bror.

De andre er litt variabelt alt etter hva jeg finner på, men fra 100-300 kroner.

Skrevet

På lista mi står det ca 30, de fleste familie. Gaver ligger på 2-300 til familie og ca 100 til venner.

Skrevet

Jeg har gruelig mange å gi julegaver til 50 stk + 3 barn og mann. Ganvene varierer fra 35 kr. til 1200-1300. Bruker å bestille mange av gavene fra kataloger for det er et rent slit å gå i butikkene å kjøpe. Men de til ngene å mannen blir kjøpt til sist i btikker.

Skrevet

Foreldrene mine:

Svigers

Bror+sambo

Svoger+kone

Niese

Farmora mi

farfaren hans

mormor og bestefar til sambo

farmora + stebestefar til sambo

en kusine og en fetter av sambo

sønnen til et vennepar av oss

+ noen venniner

I år må vi holde det på et lavt budsjett.

sparer det vi kan til bryllup neste år + at vi har hatt en del store utgifter i det siste (som f.eks nye vinterdekk til bilen)

Skrevet (endret)

Jeg kjøper julegaver til:

Mannen 1 (1 kjøpt)

Ungene 2,3,4 (2 kjøpt)

Mamma 5 (1 kjøpt)

Pappa 6 (1 kjøpt)

Mine søsken 7,8,9,10,11 (3 kjøpt)

Svigersøsken 12,13,14,15 (2 kjøpt)

Tanteunger 16,17,18,19,20,21,22,23 (8 kjøpt)

Deres partnerne 24,25,26 (3 kjøpt)

Tanteungers unger 27,28,29,30,31 ( 5 kjøpt)

Venninner 32,33,34,35 (1 kjøpt)

Venninners unger 36,37,38 (2 kjøpt)

Min mann kjøper til:

Meg 39 (1 kjøpt)

Ungene 40,41,42 (3 kjøpt)

Hans mamma 43 (1 kjøpt)

Hans stefar 44 (1 kjøpt)

Hans onkel 45 (1 kjøpt)

Prisene varierer fra 10 kr til ca 1500 kr ;)

Endret av Flo*
Gjest Spacegirl
Skrevet (endret)

Kjøper til pappa, søster, nevø, 6 søskenbarn, 3 tanter og onkler, 1 grandtante og kjæresten. Det er veldig forskjellig hvor mye penger jeg bruker, men jeg kjøper vanligvis dyrt til pappa, søster, nevø og kjæreste (de nærmeste). F.eks så kjøper jeg digitalkamera til 2500 kr til søster, dvd-boks++ for 700-800 til kjæresten, pc-kabinett og tv-kort for 1500? til pappa, og både leker, klær og Ole Brumm-sengetøy til nevø. Resten av slekta får for ca 150 pr. person.

Jeg bruker mye penger på julegaver og det er ikke fordi jeg har god råd, for det har jeg slettes ikke. Men jeg syns det er kjempekoselig å gi gaver og se at folk blir glade, og jeg har en julegave-sparekonto som jeg sparer på hele året. :)

Endret av Fairy
Skrevet

Min mann - 2-3000 kroner

Ungen vår (1 år) - ?

Svigerforeldre - 1000 kroner

Mine foreldre - 1000 kroner

To brødre - 500 kroner hver

Brors kjæreste - 2-300

Tre par besteforeldre - 3-500 kroner hver

5 par onkler og tankter - 2-300 kroner hver familie

5 venner med familier - 2-300 kroner hver familie

Juleblomst til barnehagetanten til sønnen vår og et par naboer

Ble voldsomt mange gaver å kjøpe etter hvert, så derfor bestemte vi oss for at venner for eksempel får en familiegave som både er til de voksne og barna. Likeså til onkler og tanter - ungene der får ikke egne gaver. I fjor ga vi en julekurv med en juleCD, fin, nymalt kaffe og håndlaget julekonfekt. Andre år har det gått i familiefilm, spill for hele familien...

Vi fikk en genial gave fra et vennepar uten barn i fjor - to kinobiletter og tilbud om barnepass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...