AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Vi har tenkt på det lenge og nå har vi blant annet fått forskudd på arv. Jeg har blant annet lest flere steder her at skolene i Bærum er jevnt over gode og spesielt i området Jar-Bekkestua-Stabekk. Noen som har barn som går på disse skolene som kan beskrive litt hvordan skolene er? Det vi også liker ved disse stedene i Bærum er hvor sentralt det er, med tanke på Tbanen også. Da blir ikke overgangen så stor fra Oslo til Bærum. Er det noen områder vi burde tenke på for å få tilknytning til en spesifikk skole? Noe annet vi burde tenke på? Vi har ikke vært på visninger - enda. Men vært masse i området rundt og vi er helt forelska! Noe annet vi bør tenke over på overgangen fra Oslo til Bærum? Anonymkode: d1cb3...012 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Overgangen fra Oslo til Bærum? Det høres jo ut som dere har tenkt å flytte til et annet land. Dere finner nok ut av det. Anonymkode: d5c26...dfb 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Hva er budsjettet deres? Anonymkode: 640d2...585 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Alle skolene i Bærum er gode, også for elever som behøver tilrettelegging. Det eneste som ikke er fullt så bra med Bærum er at de er elendige på helse- og omsorg. Det forventes at man kjøper seg praktisk bistand slik at kommunen slipper å bruke penger på hjemmehjelp, BPA, støttekontakt m.m. Hele kommunen er gjennomsyret av en tankegang om at man skal kjøpe seg ut av helseproblemer. Man ser også på statistikken hvor få uføretrygdede som bor i Bærum sammenlignet med nabokommuner. Så hvis dere har barn med helseutfordringer bør dere ikke flytte til Bærum. Anonymkode: c054a...1f0 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Hvorfor dette evinnelige maset om gode skoler? I i Norge har vi et enhetlig skolesystem og alle skoler er omtrent like. Bla er antall elever per lærer helt likt. Man kan helt klart være ekstra heldig/uheldig med rektor og med lærere, men disse flytter jo på seg, og jeg ville aldri valgt skole pga rektor. Resultat fra nasjonale prøver er offentlig tilgjengelig, og se heller på den eller å spørre her og få anekdotiske svar. Min mening er forøvrig at forskjeller i resultater fra nasjonale prøver mest skyldes forskjeller i elevgruppene og ikke skolene. Anonymkode: 3d97f...347
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 Hva er budsjettet ditt da? Det har mye å si. Anonymkode: 6bd2a...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #7 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor dette evinnelige maset om gode skoler? I i Norge har vi et enhetlig skolesystem og alle skoler er omtrent like. Bla er antall elever per lærer helt likt. Man kan helt klart være ekstra heldig/uheldig med rektor og med lærere, men disse flytter jo på seg, og jeg ville aldri valgt skole pga rektor. Resultat fra nasjonale prøver er offentlig tilgjengelig, og se heller på den eller å spørre her og få anekdotiske svar. Min mening er forøvrig at forskjeller i resultater fra nasjonale prøver mest skyldes forskjeller i elevgruppene og ikke skolene. Anonymkode: 3d97f...347 Skolene er i prinsippet like, ja, men elevmassen er veldig forskjellig fordi folk som bor i skolekretsen varierer MYE! Derav blir miljøet, både faglig og sosialt, veldig forskjellig fra skole til skole. Mener du virkelig at det er likt å være norsk på en skole med 99 % innvandrere der halvparten av fedrene er navere, mamma går hjemme og snakker inne norsk og der barna kan så lite norsk at de må lære det før de kan lære noe annet, som å gå på en blendahvit skole i Bærum med ressurssterke foreldre som gir barna alt de peker på? Jeg ville personlig unngått begge deler og hellere funnet noe mer virkelighetsnært. Det finnes nok på begge sider av kommunegrensa, men kanskje ikke i de aller dyreste eller fattigste områdene. Anonymkode: e7c71...c4f 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Alle skolene i Bærum er gode, også for elever som behøver tilrettelegging. Det eneste som ikke er fullt så bra med Bærum er at de er elendige på helse- og omsorg. Det forventes at man kjøper seg praktisk bistand slik at kommunen slipper å bruke penger på hjemmehjelp, BPA, støttekontakt m.m. Hele kommunen er gjennomsyret av en tankegang om at man skal kjøpe seg ut av helseproblemer. Man ser også på statistikken hvor få uføretrygdede som bor i Bærum sammenlignet med nabokommuner. Så hvis dere har barn med helseutfordringer bør dere ikke flytte til Bærum. Anonymkode: c054a...1f0 Overhodet ikke. Mitt eldste barn trengte tilrettelegging, fikk fortalt fra skolen at han alltid hadde noen å være sammen med. Sannheten kom flere år senere og var en helt annen dessverre. Gikk på en skole ikke langt fra området TS vil til. Og de stedene er ganske snobbete. Anonymkode: ad18b...984
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 Jeg bodde på Hosle tidligere. Nært t-bane og buss. Flyttet da jeg ble gravid fordi jeg ikke hadde råd til å kjøpe noe som helst. (Av bolig) Hadde ikke hatt råd til en 20kvm hybel en gang, for de kostet fra 3-7 mill. Opplevde lenge at det var vanskelig å komme inn i varmen. Begynte 2 året på vgs i Bærum og satt uten noen venner i over et år (selv med mye egeninnsats og initiativ til samtale med de jeg gikk i klasse med) Hvis jeg skal flytte tilbake noen gang så håper jeg at jeg finner en bolig på Hosle/Østerås/Eiksmarka. De stedene er ok sentralt, men samtidig rolige områder Anonymkode: e0835...297
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå